AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #1 Skrevet 12. januar 2019 Utgangspunktet var synstest, trengte egentlig ikke briller -.050, men hadde 25+, litt skjev hornhinne. Halvstresset rett fra rushen etter jobb, veldig flink selger og jeg kom ut fra optikeren med en hentelapp på briller. 1000 kr glasset pluss arbeid, innfatninger var rimelig nok. Samlet sett dyre briller jeg ikke kan bruke, tar de av ved tv-titting, kjøring, bruker de litt for jeg skulle venne meg til det. Føler meg sum og lurt og vil bare levere tilbake brillene, nei, jeg trengte de ikke... Noen råd? Ikke spydige, jeg angrer dypt. Anonymkode: 0a081...405
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 Hvor kjøpte du de? Vet at noen av kjedene har 100% fornøyd garanti, og du kan gå inn igjen, og snakke med de. Om de hever kjøpet vet jeg ikke, men man vet jo aldri. verdt å sjekke opp. Anonymkode: 93059...b2e 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Brillen kan neppe byttes, da brillen eller glassene ikke kan selges videre. Fornøydgaranti pleier å gjelde dersom det er noe galt med brillen. Dessverre.. Anonymkode: 785b3...272
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Brillen kan neppe byttes, da brillen eller glassene ikke kan selges videre. Fornøydgaranti pleier å gjelde dersom det er noe galt med brillen. Dessverre.. Anonymkode: 785b3...272 Dessverre? Det skulle da bare mangle. Jeg ser at vi er i ferd med å bli et samfunn av spontan reaksjoner og kjøp. Mange tusen kroner forsvinner ut i øst og vest uten man tenker så mye gjennom det. TS: Hvorfor var du hos optiker hvis du ikke trengte briller? Det er jo ikke akkurat slik at man "lurer på om jeg skal finne på i dag, jo jeg kan jo gå til optiker".
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, Blondie65 skrev: Dessverre? Det skulle da bare mangle. Jeg ser at vi er i ferd med å bli et samfunn av spontan reaksjoner og kjøp. Mange tusen kroner forsvinner ut i øst og vest uten man tenker så mye gjennom det. TS: Hvorfor var du hos optiker hvis du ikke trengte briller? Det er jo ikke akkurat slik at man "lurer på om jeg skal finne på i dag, jo jeg kan jo gå til optiker". Total avsporing fra deg. Skal likevel svare kort: Bestilte SYNTEST fordi jeg ønsket det. Hvorfor er irrelevant. OPTIKER sa jeg egentlig ikke behøver briller, men overbeviste meg med masse fordeler og snakk om blåttlys-filter, kommer til å se så mye bedre, hodepine borte BLA BLA BLA. Utrolig surt, burde vært en lov mot overivrige selgere av briller. Jeg var den perfekte kunde. Takk for svar dere andre. Anonymkode: 0a081...405 1
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Total avsporing fra deg. Skal likevel svare kort: Bestilte SYNTEST fordi jeg ønsket det. Hvorfor er irrelevant. OPTIKER sa jeg egentlig ikke behøver briller, men overbeviste meg med masse fordeler og snakk om blåttlys-filter, kommer til å se så mye bedre, hodepine borte BLA BLA BLA. Utrolig surt, burde vært en lov mot overivrige selgere av briller. Jeg var den perfekte kunde. Takk for svar dere andre. Anonymkode: 0a081...405 Jeg mente ikke dette bare til deg. Har akkurat hørt på sutring over et langt dyrere kjøp enn dette der man ikke er fornøyd med ting som vises tydelig på tegninger. Da snakker vi millionklassen. Du får ta lærdom av det - ta alltid betenkningstid når ord som "ikke egentlig nødvendig" dukker opp samtidig med en investering på flere tusen kroner.
Mistymya Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 I utgangspunktet så fikk du jo vite at du ikke trengte dem, men valgte likevel å kjøpe på grunn av fordelene. Tror dessverre du bare må beholde brillen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 Her har du en fin mulighet til å lære. Du må beholde brillene, men husk å tenke deg bedre om neste gang. For øvrig, Blondie65 har helt rett, og det tror jeg du vet selv om du er sur fordi du ble «lurt». Anonymkode: dec8a...84c 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #10 Skrevet 13. januar 2019 "Trenger egentlig ikke" ble sagt i en bisetning og så kom alle argumentene som traff meg. Jeg aner ingenting om brillestyrke og skjeve hornhinner og trodde jeg kunne stole på at briller var et godt valg. Ja, jeg kunne sagt nei, og jeg var tydelig i tvil overfor optiker. Anonymkode: 0a081...405
BlackCloud Skrevet 13. januar 2019 #11 Skrevet 13. januar 2019 Ser det er mange som kjøper briller selv om de egentlig har fint syn. At de bare har bittesmå avvik. Men da venner du jo øynene til å gå med briller og blir avhengig av det. Selv har jeg veldig dårlig syn, og jeg har ikke en gang briller. De eneste jeg har er fra ungdomsskolen, og de ser jeg ingenting med, for de er alt for svake. Har rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe briller. Nå sporet jeg også av. Men kjenner mange som har -0,25 osv og som har briller, og jeg bare skjønner det ikke. Synes det er litt dårlig av optiker. Optiker burde heller sagt at du kan tenke på det og ta kontakt om du føler behov for briller. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #12 Skrevet 13. januar 2019 Har selvfølgelig vært i kontakt med andre optikere i ettertid nå, og forklart utgangspunktet for synsundersøkelse. De støtter mitt syn og nå skal jeg ta kontakt med optikerselgeren... Svarer ikke mer utdypende til dere som har misforstått. Anonymkode: 0a081...405
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #13 Skrevet 13. januar 2019 Skjeve hornhinner óg for de som ikke forstod det. Anonymkode: 0a081...405
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2019 #14 Skrevet 13. januar 2019 Det er en myte at man vender seg til briller og ikke lenger ser uten. Ja, det oppleves sånn når man har hatt brillen på en stund og så tar den av. Dette er fordi øynene da er innstilt på å slappe av. Hvis du lar være å ta på brillene vil du ikke oppleve dette.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #15 Skrevet 13. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har selvfølgelig vært i kontakt med andre optikere i ettertid nå, og forklart utgangspunktet for synsundersøkelse. De støtter mitt syn og nå skal jeg ta kontakt med optikerselgeren... Svarer ikke mer utdypende til dere som har misforstått. Anonymkode: 0a081...405 Gud hjelpe sier jeg bare, det blir faktisk ord mot ord, du har kjøpt briller som er blitt tilpasset deg. Anonymkode: afe2d...6b9 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #16 Skrevet 13. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud hjelpe sier jeg bare, det blir faktisk ord mot ord, du har kjøpt briller som er blitt tilpasset deg. Anonymkode: afe2d...6b9 Er der en ærlig selger så vil hun gi god kundebehandling. EOD. Anonymkode: 0a081...405
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #17 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er der en ærlig selger så vil hun gi god kundebehandling. EOD. Anonymkode: 0a081...405 Du sier jo at du ble lurt og overtalt til å kjøpe disse brillene, så da er vel ikke vedkommende det da. Tenker du innså etterp åat du ikke hadde råd og derfor prøver komme deg unna. Når kjøpte du de da ? Og du fikk vel ikke med deg brillene på dagen så du kunne jo ha tenkt deg om når du kom hjem etc Anonymkode: afe2d...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #18 Skrevet 13. januar 2019 Skjønner ikke helt hvorfor du bestilte deg synstest hvis du ikke trenger briller? De som ser godt bestiller seg jo ikke synsundersøkelse bare for å gjøre det liksom 🙈 Anonymkode: 20b85...4df 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #19 Skrevet 13. januar 2019 42 minutter siden, AnonymBruker said: Total avsporing fra deg. Skal likevel svare kort: Bestilte SYNTEST fordi jeg ønsket det. Hvorfor er irrelevant. OPTIKER sa jeg egentlig ikke behøver briller, men overbeviste meg med masse fordeler og snakk om blåttlys-filter, kommer til å se så mye bedre, hodepine borte BLA BLA BLA. Utrolig surt, burde vært en lov mot overivrige selgere av briller. Jeg var den perfekte kunde. Takk for svar dere andre. Anonymkode: 0a081...405 Det er sant! Da jeg begynte med briller, hadde jeg ikke større behov enn du har, men jeg ble kvitt skulder-/nakkeproblemene. Det tar et par uker før du venner deg til å bruke dem. Anonymkode: 6dce4...13a 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #20 Skrevet 13. januar 2019 1 time siden, BlackCloud skrev: Ser det er mange som kjøper briller selv om de egentlig har fint syn. At de bare har bittesmå avvik. Men da venner du jo øynene til å gå med briller og blir avhengig av det. Selv har jeg veldig dårlig syn, og jeg har ikke en gang briller. De eneste jeg har er fra ungdomsskolen, og de ser jeg ingenting med, for de er alt for svake. Har rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe briller. Nå sporet jeg også av. Men kjenner mange som har -0,25 osv og som har briller, og jeg bare skjønner det ikke. Synes det er litt dårlig av optiker. Optiker burde heller sagt at du kan tenke på det og ta kontakt om du føler behov for briller. Menge får vondt i hodet, nakke osv selv ved små synsavvik. Så hvorfor ikke kjøpe brille om man har råd til det. Anonymkode: 92c4d...156 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå