AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #1 Skrevet 12. januar 2019 I vår/sommer fikk vi endel arbeid gjort i boligen. Blant annet ble det satt opp endel nye stikkontakter samt pusset opp to toalettrom (membran, nye rør til toalett, ny vask. Ikke dusj). Nå skal vi snart få megler innom for verdivurdering. Problemet er at firmaet som utførte jobben med innleide rørleggere og elektrikere, ikke sender dokumentasjon på det som er gjort. Det er spesielt viktig for våtrommene, så det blir satt rett TG. Jeg har purret tre ganger og får løfter, men ingenting skjer. Noen som vet om det er lover / forskrifter hvor det står noe om dette? Eventuelt om det kan tas videre et annet sted? Ønsker å vise til noe konkret i neste mail som vil bli svært formell. Takk 🙂 Anonymkode: 640bd...b1e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #2 Skrevet 12. januar 2019 Denne havnet på feil plass. Flott om moderator kan flytte på den 🙂 Anonymkode: 640bd...b1e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I vår/sommer fikk vi endel arbeid gjort i boligen. Blant annet ble det satt opp endel nye stikkontakter samt pusset opp to toalettrom (membran, nye rør til toalett, ny vask. Ikke dusj). Nå skal vi snart få megler innom for verdivurdering. Problemet er at firmaet som utførte jobben med innleide rørleggere og elektrikere, ikke sender dokumentasjon på det som er gjort. Det er spesielt viktig for våtrommene, så det blir satt rett TG. Jeg har purret tre ganger og får løfter, men ingenting skjer. Noen som vet om det er lover / forskrifter hvor det står noe om dette? Eventuelt om det kan tas videre et annet sted? Ønsker å vise til noe konkret i neste mail som vil bli svært formell. Takk 🙂 Anonymkode: 640bd...b1e Elektrisk arbeid: Samsvarserklæring - kravet står i klartekst i forskrift om elektriske lavspentanlegg § 12 og § 13. Les her For rørarbeid tenker jeg det holder å minne hovedkontraktor om TEK17 kapittel 2 Dokumentasjon for oppfyllelse av krav. Les her og les alle paragrafene fra § 2-1 t.o.m. § 2-4 Anonymkode: f281f...c08
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 Er dere medlem i Huseiernes Landsforbund? Hvis dere er det og ikke får dokumentasjonen raskt etter å ha vist til forskriftskravene, så ta kontakt med HL. Anonymkode: f281f...c08
tdm900 Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: I vår/sommer fikk vi endel arbeid gjort i boligen. Blant annet ble det satt opp endel nye stikkontakter samt pusset opp to toalettrom (membran, nye rør til toalett, ny vask. Ikke dusj). Nå skal vi snart få megler innom for verdivurdering. Problemet er at firmaet som utførte jobben med innleide rørleggere og elektrikere, ikke sender dokumentasjon på det som er gjort. Det er spesielt viktig for våtrommene, så det blir satt rett TG. Jeg har purret tre ganger og får løfter, men ingenting skjer. Noen som vet om det er lover / forskrifter hvor det står noe om dette? Eventuelt om det kan tas videre et annet sted? Ønsker å vise til noe konkret i neste mail som vil bli svært formell. Takk 🙂 Anonymkode: 640bd...b1e Sjekk boligmappa di! Alle boligeiere har en slik tildelt. Alt jeg har fått gjort blir lagt rett dit etter at faktura er betalt. Du logger deg inn på den med bankid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå