Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er godt voksne, men har en 17år eldre kollega som veldig gjerne vil være venn, merker jeg. Men er ikke det for stor grense mellom oss? Jeg liker henne godt og vi har av og til gått på tur sammen, men jeg bare lurer på om jeg bør skygge banen?

Hva er din aldersgrense på venner?

Takk

Anonymkode: 9811b...c67

Videoannonse
Annonse
Gjest Hold the door
Skrevet

Jeg har ingen aldersgrense på venner.

Skrevet

Har ingen aldersgrense for venner! Har venner som er 25 år eldre og 10 år yngre. Er 35 selv. 

Jeg gjør ikke alle ting sammen med alle, men det er nok mer bestemt av interesser og livssituasjon enn alder. Selv om nettopp interesser og livssituasjon ofte henger ihvertfall litt sammen med alder. 

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har ingen aldersgrense for venner.

Skrevet

Aldersgrense for venner? Om du bør skygge banen? Særiøst?? Nei, det finnes da virkelig ingen aldersgrense på venner. Man er venner med dem man trives sammen med og man deler interesser og hobbyer med. 

Rareste spørsmålet på lenge - hvorfor skulle du skygge banen? Hva er det du liksom skulle risikere ved å ha en såpass mye eldre venn?

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er godt voksne, men har en 17år eldre kollega som veldig gjerne vil være venn, merker jeg. Men er ikke det for stor grense mellom oss? Jeg liker henne godt og vi har av og til gått på tur sammen, men jeg bare lurer på om jeg bør skygge banen?

Hva er din aldersgrense på venner?

Takk

Lurer på hvor gammel du er når du kaller deg godt voksen med en kollega som er 17 år eldre enn deg. Enten jobber kollegaen langt over pensjonsalder eller så er du ung. En er vel ikke godt voksen før etter fylte 60 år.
Selv er jeg over 60 år og har venner i alle slags aldre, men gjør forskjellige "ting" med dem. Noen er turvenner, andre drikker jeg kaffe sammen med og andre er jeg mer sammen med på privaten. (Kortversjon av gjøremål)

• Liker 4
Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

...

Endret av middagshøyden
Skrevet

Jeg er 30 :)

Skrevet

Den veninnen jeg har som jeg har størst aldersforskjell med per dags dato er 23år eldre enn meg. Vi har det gøy sammen så synes det skulle ha vært rart å bare bestemme meg for at vi ikke kan være venner bare fordi aldersforskjellen er stor.

• Liker 2
Skrevet

Klart at det blir rart om en 50 åring er venn med en 15 åring, men om dere er begge voksne, ser jeg ikke problemet. 

Hva legger du i godt voksen? Godt voksen for meg er 60 +, så lurer jo litt på hvor gammel denne kollegaen egentlig er. 

Selv er jeg 30, å har venner på alt fra 25, til 40 :) (og bekjente-venner som er enda eldre, og noe yngre). 

Men vi gjør jo litt forskjellige ting sammen. :)

Anonymkode: 18164...7ea

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klart at det blir rart om en 50 åring er venn med en 15 åring, men om dere er begge voksne, ser jeg ikke problemet. 

Hva legger du i godt voksen? Godt voksen for meg er 60 +, så lurer jo litt på hvor gammel denne kollegaen egentlig er. 

Selv er jeg 30, å har venner på alt fra 25, til 40 :) (og bekjente-venner som er enda eldre, og noe yngre). 

Men vi gjør jo litt forskjellige ting sammen. :)

Anonymkode: 18164...7ea

Jeg er som nevnt 30 :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er som nevnt 30 :)

Du er 30 og hun er 47? Og hun vil gå tur med deg. Er det rart? Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Ta en tur eller ti med henne da vel!

• Liker 6
Skrevet

Aldersforskjell i seg selv er ikke noe tema for voksne venner. Kommer mer an på personkjemi og interesser. 

Anonymkode: b7180...e68

• Liker 5
Skrevet
35 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Du er 30 og hun er 47? Og hun vil gå tur med deg. Er det rart? Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Ta en tur eller ti med henne da vel!

Hun vil mer. Ber meg hjem på kaffe, spør om vi skal på kafe og kino. Hun vil jo et fullferdig vennskap og jeg liker henne jo selvfølgelig men var bare redd for for stors vennskapsforskjell. Kanskje jeg tenker feil for jeg begynner nå og gruble på om faktisk vi kan bli fine venner takket være dere alle sammen.

• Liker 1
Skrevet

En av mine nærmeste venner var 66 år eldre enn meg. Innafor❤️

• Liker 3
Skrevet

Jo eldre dere er, desto mindre burde aldersforskjellen ha å si. Jeg er i midten av 20 årene og kunne fint vært venn med noen som nærmet seg 40. Men det ville nok vært vanskelig å hatt stor omgang med noen som var 20 år eldre enn det igjen... Det kommer vel helt an på hva slags vennskap det er snakk om.

Anonymkode: 24773...ea5

Gjest secretidentity
Skrevet

Før i tiden da jeg hadde venner hadde jeg noen som var både eldre og yngre enn meg, og det spilte ingen rolle. Vær glad for at noen vil være din venn. Ikke alle får det tilbudet.

Skrevet (endret)

Jeg er 28 år. Min yngste venn er 23 år, men jeg har også venner som er i både 40- og 50-årene. De fleste av disse vennene møtte jeg på nett, men jeg hadde en venninne fra Tyskland på besøk for litt siden, og hun er 45 år. Vennene mine syntes det var litt rart at jeg fikk besøk av noen i 40-årene, men personlig syntes jeg bare synd på dem fordi de ikke skjønner hva slike vennskap kan tilby. Jeg føler at livet mitt er rikere av å ha vennskap med forskjellige aldersforskjeller. Noen ganger trenger jeg å prate med noen som har levd litt lengre. Samtidig kan ikke mine eldre venner helt tilby meg samme type vennskap som jeg får av de som er litt yngre. 
Jeg anser meg som ganske heldig som har så mange forskjellige venner. :) 

Endret av Chiyo
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vurderer ikke alder når jeg treffer noen jeg kommer vennskapelig overens med. Liker jeg personen er det uvesentlig om personen er betydelig yngre eller eldre enn meg. 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil mer. Ber meg hjem på kaffe, spør om vi skal på kafe og kino. Hun vil jo et fullferdig vennskap og jeg liker henne jo selvfølgelig men var bare redd for for stors vennskapsforskjell. Kanskje jeg tenker feil for jeg begynner nå og gruble på om faktisk vi kan bli fine venner takket være dere alle sammen.

Tror dere kan bli gode venner! Så lenge dere går godt sammen selvsagt. Ikke la alderen stoppe deg ihvertfall 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...