Gå til innhold

Bestille pakker til post i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker på hvordan det fungerer når man skal bestille pakker til post i butikk. Jeg har tenkt å bestille en pakke fra nelly, og det blir lettere for min del om jeg kan hente den ut i en butikk, da jeg studerer og har adresse hos mine foreldre. Kan jeg bare skrive inn adressen til butikken i feltene der man skal skrive ''gateadresse, by og post nr.'' eller blir det registrert at det er butikken sin pakke da? 

-Forvirret jente som bare vil motta pakken uten problemer

Anonymkode: 6546a...82e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på hva du mener, men du setter jo bare opp adressen du bor på, så kommer pakken til nærmeste hentestedet ditt? Uavhengig om det er postkontor eller i butikk. Du setter jo ikke opp adressen til foreldrene dine om du ikke er der.

Skrevet

Det med post i butikk kan være to ting. Enten Posten eller Postnord. Det kommer an på hvilket firma Nelly bruker, hvor pakka di kommer. Det mest vanlige er vel å bruke egen adresse, men hvis det er kortere vei til det stedet Nelly bruker fra dine foreldres adresse, så kan du jo bruke den adressen.
På slutten av betalingen får du valg av steder som Nelly sender til.  Enten til  et Postnord utleveringssted eller til Postens utleveringssted. Det er da butikker der du bor du må hente pakka i.Skjønner du hva jeg prøver å forklare? Var ikke så enkelt.

Skrevet

Ifølge nettsiden deres er det PostNord de samarbeider med.

Min erfaring med dette (dog ikke Nelly) er at du velger utleveringssted fra en liste, og velger den som er nærmest deg.

Du må uansett føre på adressen din, ikke butikkens, og hvor du er folkeregistrert (hos dine foreldre) har ikke noe å si.

Om du ikke får opp valg av hentested, eller om det er post i butikk (Posten), så leveres den hos det utleveringsstedet/postkontoret/postkontoret som er ansvarlig for din adresse.

Det enkleste for deg er bare å legge inn en bestilling og velge utleveringssted, så avbryte før du har betalt.
Da ser du om du får velge utleveringssted eller om de velger for deg.

- jeg skjønner godt at du vil ha den i butikk - jeg slet med det samme som student; postkontoret et stykke utenfor sentrum var "mitt" postkontor, ikke post i butikk midt i sentrum og rett ved siden av universitetet. En time i kø hver på et kontor som stenger 16.30, i stedet for to minutter når jeg allikevel var innom. Synd med postkontorene, men jeg er glad i post i butikk :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...