Gå til innhold

Nabovarsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker folk når de setter opp nabovarsel, ala "i morgen blir det fest her med mye bråk og høy musikk"?

1. Når vi har satt opp nabovarsel kan vi bråke så mye vi vil

2. Vi blir for fulle til å merke når klokken passerer 22, og lar det være opp til naboene å varsle

3. Vi skylder på naboene hvis de ikke tør å komme og klage

Noe annet? Bare alltid forundret meg over fenomenet nabovarsel. Husordensreglene gjelder jo selv om man varsler. 

Anonymkode: c686f...4e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker folk når de setter opp nabovarsel, ala "i morgen blir det fest her med mye bråk og høy musikk"?

1. Når vi har satt opp nabovarsel kan vi bråke så mye vi vil

2. Vi blir for fulle til å merke når klokken passerer 22, og lar det være opp til naboene å varsle

3. Vi skylder på naboene hvis de ikke tør å komme og klage

Noe annet? Bare alltid forundret meg over fenomenet nabovarsel. Husordensreglene gjelder jo selv om man varsler. 

Jeg mener det er lov å ha to fester i året når man bor i borettslag.

Anonymkode: 45411...886

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen sånn regel her, etter 22 skal det være stille. Det er så mange leiligheter at med to fester på hver ville det blitt fest nesten annenhver dag. Da hadde det faktisk vært bedre med to dager i året der alle kunne feste samtidig. 😄 Den regelen kunne man hatt for oppussing også. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen sånn regel her, etter 22 skal det være stille. Det er så mange leiligheter at med to fester på hver ville det blitt fest nesten annenhver dag. Da hadde det faktisk vært bedre med to dager i året der alle kunne feste samtidig. 😄 Den regelen kunne man hatt for oppussing også. 

.Skal man ha fest skal man varsle naboene om det og henge opp nabovarsel. Men selv om det er lov med to fester i året, er det svært sjeldent jeg hører noen ha fest her.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

.Skal man ha fest skal man varsle naboene om det og henge opp nabovarsel. Men selv om det er lov med to fester i året, er det svært sjeldent jeg hører noen ha fest her.

Man må jo fortsatt overholde husordensreglene, så hva er vitsen med å varsle? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da vet man hvilken leilighet som har fest, og hvem man skal kontakte om ting går over styr eller varer for lenge.

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, Duckie said:

Da vet man hvilken leilighet som har fest, og hvem man skal kontakte om ting går over styr eller varer for lenge.

Så svaralternativ 2, altså? Men er ikke alle som synes det er så behagelig å ringe på hos naboer som er for fulle til å forstå selv at det går over stokk og stein.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis alle skulle hatt to fester i året🤷‍♀️

Anonymkode: a4ec2...77b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så svaralternativ 2, altså? Men er ikke alle som synes det er så behagelig å ringe på hos naboer som er for fulle til å forstå selv at det går over stokk og stein.

Jeg tenker at om man henger opp nabovarsel er det for å vise at det er innafor å komme og si fra. Jeg hadde hatt mye lavere terskel for å banke på hos noen med nabovarsel enn hos noen uten.

Henger man opp nabovarsel har man også muligheten til å forberede seg på at det kanskje ikke blir en helt stille kveld. Jeg var veldig glad da en i blokka hang opp nabovarsel om fest helga før jeg skulle ha eksamen, da dro jeg hjem til foreldrene mine og leste der.

Mye heller noen som har en fest i ny og ne og henger opp varsel, enn noen som har fest helt i hytt og pine uten å varsle.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg ser en nabovarsel så har jeg ofte mer tålmodighet vedr bråk, så på meg funker det å henge opp nabovarsel. Spesielt hvis den er litt morsomt skrevet osv.. Jeg er lett å manipulere for å si det sånn, et smil, en vits og spreke farger så kan du feste hele natta hos meg 😁🤣

• Liker 3
Skrevet

Går det an å sette opp nabovarsel om at i kveld har man tenkt å legge seg tidlig, så dermed kan ingen feste og bråke? Hadde vært fristende iblant. Bråkerne synes jo det er innafor å holde haugevis av andre oppe til langt på natt, så hvorfor ikke. 😄

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man varsler jo for å si fra at det kan bli høy musikk og mer støy fra leiligheten enn vanlig. Det ER lov å ha en fest en sjelden gang, men man må som sagt varsle om det på forhånd.

• Liker 1
Skrevet

I morgen er det jo dessuten søndag, og strengt tatt ikke lov å bråke i det hele tatt. Kan vi da klage ved første pip fra høyttalere? Eller mener de seg fritatt fra helligdagsfreden når de har hengt opp varsel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...