AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #1 Skrevet 12. januar 2019 Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny telefon. Jeg har hatt iPhone i «alle år». Nå har jeg iPhone 7. Men begynner å bli litt lei av det og vil prøve noe nytt. Men greia er at jeg har ikke peiling. Noen som kan hjelpe meg eller har noen forslag? Jeg vil gjerne ha en som selvfølgelig er bra, en som har bra kamera og utseende må også være Ok. Og en som det fins (fine) deksler til. Og utvalg av deksler. Ikke en som det bare finnes ett deksel til. Jeg har vurdert huewaii eller Samsung. Men vet i såfall ikke hvilken 🤔noen som har noen tips? Og, viktig : jeg vil gjerne ha en som er større enn den jeg har nå. - jente 22 Anonymkode: b0f33...cc5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #2 Skrevet 12. januar 2019 Huewaii p20 pro skal visst ha ett ekstremt bra kamera😊 -men jeg har ingen egenerfaring på den.. Anonymkode: 51f35...880
Gjest Optimo Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 Hvor mye kan du bruke på telefon? Jeg ser du nevner deksler som viktig. Utvalget på sånt er nok størst for iPhone og Samsung Galaxy S-serien. Så... Hvis du er lei iPhone hadde jeg nok sett på Galaxy S8 eller S9. S8 er forrige modell, men det er ærlig talt ikke så store forskjeller på S8 og S9.. Du sparer litt penger om du går for åttern.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 Er du sikker på at du vil prøve noe nytt? Har du prøvd Android? Anonymkode: ef55a...484
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 3 minutter siden, Guile skrev: Hvor mye kan du bruke på telefon? Jeg ser du nevner deksler som viktig. Utvalget på sånt er nok størst for iPhone og Samsung Galaxy S-serien. Så... Hvis du er lei iPhone hadde jeg nok sett på Galaxy S8 eller S9. S8 er forrige modell, men det er ærlig talt ikke så store forskjeller på S8 og S9.. Du sparer litt penger om du går for åttern. TS her Altså jeg må finne en som jeg kan betale ned i mnd. Ca 500 i mnd kanskje. Vet ikke hva som er normalt da jeg ikke har abonoment nå 😅 ja deksel er viktig. For jeg syntes telefoner er så kjedelige uten pluss at jeg går fort lei av utseende. Og da er det greit å ha en som det finnes deksler til som man kan velge i mellom. Men de telefonene du nevner, er de større enn iPhone 7 ? For jeg syntes min er litt liten. Vil gjerne ha en som er litt større, men ikke mega stor da 😅 Anonymkode: b0f33...cc5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at du vil prøve noe nytt? Har du prøvd Android? Anonymkode: ef55a...484 TS her Nei har ikke prøvd android. Eller hva er det? 😅 er det et telefon merke? Her ser du hvor mye peiling jeg har 😂🙈 men ja bare med tanke på at alle sier at iPhone ikke er så bra i forhold til andre telefoner, og at jeg har hatt det i sååå mange år nå, og vil ha en som er ny og litt større ihvertfall 😅😊 Anonymkode: b0f33...cc5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #7 Skrevet 12. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Nei har ikke prøvd android. Eller hva er det? 😅 er det et telefon merke? Her ser du hvor mye peiling jeg har 😂🙈 men ja bare med tanke på at alle sier at iPhone ikke er så bra i forhold til andre telefoner, og at jeg har hatt det i sååå mange år nå, og vil ha en som er ny og litt større ihvertfall 😅😊 Anonymkode: b0f33...cc5 Akkurat som en Mac og Windows PC er litt forskjellig er iPhone og Android(Samsung, Huawei mm.) forskjellige. Du vil kanskje teste ut en Androidtelefon enten på butikken eller prøve litt på en venn sin hvis du virkelig vil bytte. Spesielt hvis du har lite peiling. iPhone er ikke dårligere enn andre merker, de er dyrere, men jeg vil allikevel si at du får mye for pengene med en 8 pluss for eksempel. Anonymkode: ef55a...484
Gjest Optimo Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Altså jeg må finne en som jeg kan betale ned i mnd. Ca 500 i mnd kanskje. Vet ikke hva som er normalt da jeg ikke har abonoment nå 😅 ja deksel er viktig. For jeg syntes telefoner er så kjedelige uten pluss at jeg går fort lei av utseende. Og da er det greit å ha en som det finnes deksler til som man kan velge i mellom. Men de telefonene du nevner, er de større enn iPhone 7 ? For jeg syntes min er litt liten. Vil gjerne ha en som er litt større, men ikke mega stor da 😅 Anonymkode: b0f33...cc5 På denne siden kan du legge inn telefonmodeller og sammenlikne størrelser. https://www.phonearena.com/phones/size Under her er sammenlikning av Galaxy S8/9 og iPhone 7. Samsung har også en serie "Note", den er enda litt større igjen. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Nei har ikke prøvd android. Eller hva er det? 😅 er det et telefon merke? Her ser du hvor mye peiling jeg har 😂🙈 men ja bare med tanke på at alle sier at iPhone ikke er så bra i forhold til andre telefoner, og at jeg har hatt det i sååå mange år nå, og vil ha en som er ny og litt større ihvertfall 😅😊 Anonymkode: b0f33...cc5 En mobiltelefon er jo egentlig en liten datamaskin. Android er en type operativsystem, dvs. programvaren som ligger i bunnen. De fleste produsentene bruker Android, og gjør sine egne tilpasninger på det. Apple har sitt eget system. Det er ganske store forskjeller på Android og Apple, men ikke verre enn at du lærer det på noen dager. Noen er veldig fans av det ene eller det andre systemet, det er litt smak og behag. Men det kan være verdt å tenke på at hvis du har kjøpt mange apper til iPhone, så må du kjøpe dem på nytt til Android (brukes på telefoner fra Samsung, Huawei, HTC, Sony, Google ... alle bruker Android). De to systemene har hver sin app-butikk, og apper til det ene systemet funker ikke til det andre.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #9 Skrevet 12. januar 2019 2 minutter siden, Guile skrev: På denne siden kan du legge inn telefonmodeller og sammenlikne størrelser. https://www.phonearena.com/phones/size Under her er sammenlikning av Galaxy S8/9 og iPhone 7. Samsung har også en serie "Note", den er enda litt større igjen. En mobiltelefon er jo egentlig en liten datamaskin. Android er en type operativsystem, dvs. programvaren som ligger i bunnen. De fleste produsentene bruker Android, og gjør sine egne tilpasninger på det. Apple har sitt eget system. Det er ganske store forskjeller på Android og Apple, men ikke verre enn at du lærer det på noen dager. Noen er veldig fans av det ene eller det andre systemet, det er litt smak og behag. Men det kan være verdt å tenke på at hvis du har kjøpt mange apper til iPhone, så må du kjøpe dem på nytt til Android (brukes på telefoner fra Samsung, Huawei, HTC, Sony, Google ... alle bruker Android). De to systemene har hver sin app-butikk, og apper til det ene systemet funker ikke til det andre. TS her Aha, jeg skjønner 😊tusen takk for informasjon 😀 nå skjønner jeg litt mer. Men sånn utenom alt det jeg «krever» av telefonen, men bare sånn generelt hele telefonen som en helhet, hvilken er best da av Samsung galaxy eller Huawei ? Anonymkode: b0f33...cc5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #10 Skrevet 12. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat som en Mac og Windows PC er litt forskjellig er iPhone og Android(Samsung, Huawei mm.) forskjellige. Du vil kanskje teste ut en Androidtelefon enten på butikken eller prøve litt på en venn sin hvis du virkelig vil bytte. Spesielt hvis du har lite peiling. iPhone er ikke dårligere enn andre merker, de er dyrere, men jeg vil allikevel si at du får mye for pengene med en 8 pluss for eksempel. Anonymkode: ef55a...484 At iPhone 8 pluss er vel så bra?😊 .... men da er det igjen samme telefon. Vil ha noe nytt 🤔 -TS Anonymkode: b0f33...cc5
Gjest Optimo Skrevet 12. januar 2019 #11 Skrevet 12. januar 2019 (endret) Sitat TS her Aha, jeg skjønner 😊tusen takk for informasjon 😀 nå skjønner jeg litt mer. Men sånn utenom alt det jeg «krever» av telefonen, men bare sånn generelt hele telefonen som en helhet, hvilken er best da av Samsung galaxy eller Huawei ? Anonymkode: b0f33...cc5 Det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er "best". Dessverre. Om du har en elektrobutikk i nærheten foreslår jeg at du tar deg en tur og trykker litt på dem. De dyreste modellene til Huawei har helt vilt bra kameraer, forskjellen er mest synlig i dårlig lys. Samsung sine toppmodeller er også veldig gode på kamera, men når det blir mørkt er Huawei et stykke foran. Vet ikke om det kommer til å være viktig for deg. Det er kanskje mest en sånn ting som er "kjekt å ha" sånn innimellom og en sjelden gang. Endret 12. januar 2019 av Guile
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #12 Skrevet 12. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: At iPhone 8 pluss er vel så bra?😊 .... men da er det igjen samme telefon. Vil ha noe nytt 🤔 -TS Anonymkode: b0f33...cc5 Som du ser nå så ser omtrent alle telefoner like ut for tiden, den er allikevel større og mye bedre enn den du har nå, har uten tvil best utvalg i deksel, hvis det er viktig og du kan beholde alt du allerede har. Uansett anbefaler jeg å dra på en butikk å teste ut Androidtelefoner hvis du vil bytte. Husk at du bytter mye mer enn bare telefonen. Anonymkode: ef55a...484
Hanne67 Skrevet 12. januar 2019 #13 Skrevet 12. januar 2019 Når det gjelder deksler så er det mye å velge i på https://www.ebay.co.uk Anbefaler også skjermbeskyttelse. Jeg har en Motorola med veldig bra batteri. Dessuten kan man sette inn minnekort for å øke lagringskapasiteten. Jeg kjøpte min på CDON.no. Her er et utvalg: https://cdon.no/search?q=Motorola#category_group_id=2008&display-adult=undefined
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå