Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en relativt ny medarbeider på jobben som bruker mye parfyme. Typisk manneduft. Jeg kan lukte det ca. to meter i hver retning fra kontordøren hans. Vi skal om ikke mange uker over i åpent landskap, de holder på å bygge om. Siden jeg jobber med det samme som ham kommer jeg til å havne i samme "sone" som denne medarbeideren. Men jeg synes det er så plagsomt med parfymen hans. Det er ikke slik at jeg er allergiker, og jeg bruker også parfymerte produkter selv, men jeg bruker ikke parfyme på jobben. 

Hva kan jeg gjøre? Kan jeg ta dette opp med sjefen? Han er som en gående parfymeflaske.

Anonymkode: fd2aa...0e0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en relativt ny medarbeider på jobben som bruker mye parfyme. Typisk manneduft. Jeg kan lukte det ca. to meter i hver retning fra kontordøren hans. Vi skal om ikke mange uker over i åpent landskap, de holder på å bygge om. Siden jeg jobber med det samme som ham kommer jeg til å havne i samme "sone" som denne medarbeideren. Men jeg synes det er så plagsomt med parfymen hans. Det er ikke slik at jeg er allergiker, og jeg bruker også parfymerte produkter selv, men jeg bruker ikke parfyme på jobben. 

Hva kan jeg gjøre? Kan jeg ta dette opp med sjefen? Han er som en gående parfymeflaske.

Ta det opp med ham, han er nok ikke klar over hvor han dunster. 

Anonymkode: 63977...ac0

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal alltid folk løpe til sjefen for hver minste ting? Evner ikke folk å ta opp ting selv? Er dere barnehageunger?

Gå bort å si det til han da vel. Si det på en hyggelig måte og hvis du vil ha en grunn så kan du jo bare finne på at du er sensitiv for lukter eller får lett hodepine av lukta.

Si gjerne noe hyggelig først om at du setter pris på at han lukter godt, men at du er veldig sensitiv ovenfor parfyme.

Eller så kan du løpe til pappa(sjefen) også kan han leie deg tilbake til stolen din,klappe deg på hodet og si at "Det der klarer du helt sikkert å ordne opp i selv".

• Liker 4
Skrevet

Tal med ham om det. Han kan ikke skjerpe det om han ikke vet.

Skrevet

Du blir nok vant til det. Litt viktig med takhøyde, så det at noen lukter parfyme synes jeg du bør tåle.

Anonymkode: fd474...5ad

Skrevet
2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Hvorfor skal alltid folk løpe til sjefen for hver minste ting? Evner ikke folk å ta opp ting selv? Er dere barnehageunger?

Gå bort å si det til han da vel. Si det på en hyggelig måte og hvis du vil ha en grunn så kan du jo bare finne på at du er sensitiv for lukter eller får lett hodepine av lukta.

Si gjerne noe hyggelig først om at du setter pris på at han lukter godt, men at du er veldig sensitiv ovenfor parfyme.

Eller så kan du løpe til pappa(sjefen) også kan han leie deg tilbake til stolen din,klappe deg på hodet og si at "Det der klarer du helt sikkert å ordne opp i selv".

Som om jeg skulle sagt det selv. 

Dette er ikke sjefs-mat og du setter deg selv i dårlig lys dersom du løper til sjefen med dette dersom du ikke har forsøkt å løse det selv først. 

• Liker 2
Skrevet

Ta det opp med ham, men på tomannshånd i et eget rom.

Min mann gjør av og til slikt i stedet for å vaske seg under armene og å bruke deo. Kan hende denne mannen du jobber med ikke har fått god nok opplæring i basic hygiene hjemmefra som tenåring. 

Anonymkode: 66e3d...f46

Skrevet

Det kan være han har blitt så bedøvd av parfymelykten st han ikke lenger skjønner hvor mye han faktisk bruker. Så jeg ville sagt det til han, at han kanskje burde bruke mindre. Sånn er det med lukt. Vi venner oss fort til det og må ha mer for å tro vi har på oss nok. 

Anonymkode: 7868f...6a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...