Gå til innhold

Hvordan få et bedre forhold med min mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjennom hele oppveksten har min mor vært svært lite støttende, og jeg tar henne ofte i å trykke meg lenger ned når jeg er nede.

Resultatet har blitt at jeg ikke forteller henne noe særlig, og det er en stor avstand mellom oss. Dette er min mor svært lei seg for, og jeg syntes jo det er trist jeg også.

Jeg har forsøkt å ta det opp med henne flere ganger, både i oppveksten og frem til nå. Hun insisterer på at hun har rett til sin mening og ikke behøver å være enig med meg bare fordi hun er moren min.

Hvordan kan jeg møte denne situasjonen? Jeg føler hun er svært lite villig til å lytte eller ta det jeg sier til etterretning.

Anonymkode: be45c...b28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så moren din mener dette skal være en enveis greie der hun verken skal.lytte eller støtte deg? Mitt råd: ikke gidd å prøve mer. Hun kommer aldri til å endre seg.

Det kommer et punkt i livet hvor man vokser fra sine foreldre. Når man ser at de ikke kan alt, vet alt eller er nødvendigvis er kloke, hyggelige mennesker. Moren din har ikke forstått sin rolle som mor tidligere og kommer ikke til å bli noen bedre mor. Det er ikke slik at alle har en så god, varm og støttende mor man burde ha. Da må man forholde seg til det og ikke håpe på at noe vil endre seg. Å legge fra seg det håpet kan føles vondt, men man innser raskt at det var det beste. 

Anonymkode: 9da41...c35

Skrevet

Gi opp.

Anonymkode: dce90...251

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...