Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forsøkt healing noen ganger, en bekjent som hjalp meg men noen stor virkning fikk jeg ikke. Derimot fikk jeg helbredelse via forbønn av en afrikansk mann, har aldri hatt det så bra som etter det. En fysisk synlig sykdom jeg har slitt med lenge forsvant nesten helt, vil si at 80% er borte pluss at alt av stress ble borte (jeg har vert stress syk i mange år). Jeg vet ikke hva som skjedde men jeg knakk helt sammen og det føltes som alt bare rant ut av meg. 

Anonymkode: 1cc5e...1fe

Wow for en fantastisk opplevelse ❣️

Anonymkode: d0386...f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da gir man han donasjon / gave ❤️

Det er veldedighet. Det gikk kanskje an å leve av før men ikke nå. Alle er avhengige av fast inntekt.

Anonymkode: 44328...c05

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldedighet. Det gikk kanskje an å leve av før men ikke nå. Alle er avhengige av fast inntekt.

Er du praktiserende healer ? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du praktiserende healer ? 

Nei, men jeg har betalt en og blitt frisk fra alvorlig sykdom.

Healeren hadde ikke hatt tid til å bruke evnene sine på samme måte hvis han skulle jobbet full tid ved siden for å kunne betale regningene sine.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror på placebo-effekten, så ja.

Anonymkode: fec72...a84

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortell, og del gjerne om du har opplevelser vedrørende healing. 

❤️ Jeg tror, men vet ikke hva jeg skal forklare det som. 

Ikke-troende med sarkastiske kommentarer ; lag deres egen tråd! 

Takk ! 

Ja, har opplevd at det virker. 

• Liker 1
Skrevet
På 12.1.2019 den 17.17, jabx skrev:

Healing fungerer ikke, det er vitenskapelig bevist.

Dette er ikke en sarkastisk kommentar, så da bør det være innafor.

hva vil du definere placeffekten som?

Anonymkode: 2b997...d1c

• Liker 1
Skrevet

placeboeffekten skulle det stå

Skrevet

Siden du spør om folk har opplevd healing, så svarer jeg på det.

Svigerfar fikk kreft i skjelettet. Svigermor tror på healing og all den humbugen der. Hun ringte og fikk healing på han og betalte for det i dyre dommer. Flere ganger.

Svigerfar døde naturligvis av kreften. Healingen var bare kvakksalverens samvittighetsløse bedrageri av en kvinne som desperat prøvde å redde sin mann.

Skrevet
På ‎12‎.‎01‎.‎2019 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Ikke-troende lag din egen tråd om hvorvidt healing ikke fungerer ! Dette er en tråd for de som tror på healing , og som Evt har opplevd å gi eller få healing. 

Håper moderatorer slår ned på din avsporing ! 

Hvorfor er da overskriften Tror du på healing? Har du opplevd healing? Hvis du ikke vil ha svar fra de som IKKE tror på healing, så burde jo det vært avklart allerede i overskriften. Ps, det kan ikke defineres som spydighet å svare at man ikke tror på healing.

Anonymkode: 9a791...139

• Liker 1
Skrevet
På 12.1.2019 den 17.18, WinWin skrev:

Kilde?

Tro kan flytte fjell 💕

Kilde: Vitenskapen.

Hvilket fjell har blitt flyttet av hvilken tro?

Skrevet

Det var en metafor, det skjønte du kanskje ikke? Selv om vi ikke kan se ting med det blotte øye betyr det ikke at det ikke er der 😊 Healing fungerer vel omtrent som magnetisme og er rett og slett energi.

• Liker 3
Skrevet (endret)
På 12.1.2019 den 17.52, WinWin skrev:

Fotballspillere og popstjerner bidrar vel strengt tatt ikke med å hjelpe mennesker med sykdom/smerter, når det er sagt så synes jeg det er direkte vemmelig at f.eks en fotballspiller kan tjene millioner i måneden.... Jeg håper inderlig at de gir mye til veldedighet.,

Tja...si ikke det. Jeg kan kurere egen spenningshodepine ved hjelp av Satyricon, Amon Amarth, Motorhead og div typer litt massiv metal. Dette frigjør tydeligvis såpass mye endorfiner, at jeg også kan lindre noen andre fysiske smerter som jeg iblant har. 

Av en eller annen grunn funker ikke all musikk som jeg liker like godt og jeg tror det har noe med lydbildet og tempo. Jeg elsker f.eks Janis Joplin, men hun fungerer ikke til dette bruket, det gjør heller ikke Goran Bregovic, Tori Amos, The Clash, Zeppelin, mm..

Når jeg har begynnende hodepine, er altså noe av det beste jeg kan gjøre å kjøre bil, med rungende metal på anlegget. 

Her er litt om det: https://tidsskriftet.no/2000/04/medisin-og-musikk/hvordan-virker-musikk-pa-menneskekroppen

Endret av absinthia
  • Liker 1
Skrevet

Ah, en metafor. Eller en floskel, rettere sagt.

Nei, det at vi ikke kan se noe direkte betyr ikke at det er der. Men hvis det er en del av virkeligheten så kan det observeres på en eller annen måte, om enn bare indirekte. Og det kan man ikke med healing. Healing er motbevist mange ganger.

Skrevet
2 minutter siden, jabx skrev:

Nei, det at vi ikke kan se noe direkte betyr ikke at det er der. Men hvis det er en del av virkeligheten så kan det observeres på en eller annen måte, om enn bare indirekte. Og det kan man ikke med healing. Healing er motbevist mange ganger.

Eller så er det bare det at det ikke er funnet ut noen måter på å bevise det enda 😁 Verden utvikler seg stadig. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, absinthia skrev:

Tja...si ikke det. Jeg kan kurere egen spenningshodepine ved hjelp av Satyricon, Amon Amarth, Motorhead og div typer litt massiv metal. Dette frigjør tydeligvis såpass mye endorfiner, at jeg også kan lindre noen andre fysiske smerter som jeg iblant har. 

Av en eller annen grunn funker ikke all musikk som jeg liker like godt og jeg tror det har noe med lydbildet og tempo. Jeg elsker f.eks Janis Joplin, men hun fungerer ikke til dette bruket, det gjør heller ikke Goran Bregovic, Tori Amos, The Clash, Zeppelin, mm..

Når jeg har begynnende hodepine, er altså noe av det beste jeg kan gjøre å kjøre bil, med rungende metal på anlegget. 

Her er litt om det: https://tidsskriftet.no/2000/04/medisin-og-musikk/hvordan-virker-musikk-pa-menneskekroppen

Joda, jeg ser den og kan selv bruke musikk som terapi 😊 Når det kommer til eksemplet ditt med Satyricon har jeg på følelsen at det ville hatt motsatt effekt hos meg og derimot påført hodepine 🙈😂

• Liker 3
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere vært på

healing-kurs ? Hvor? Hvordan var det? 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere vært på

healing-kurs ? Hvor? Hvordan var det? 

Enten har man det i seg ellee ikke, man fåe d ikke av å gp på kurs.. 

Anonymkode: 6d47c...6e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 1.3.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Enten har man det i seg ellee ikke, man fåe d ikke av å gp på kurs.. 

Anonymkode: 6d47c...6e9

Joda er enig i det. Men hvis man har det i seg - hvordan kan man utvikle det videre? 

AnonymBruker
Skrevet
På 19.1.2019 den 0.23, jabx skrev:

kan du forklare meg placebokeffekten, nøyaktig på en medisinsk vitenskapelig måte? Jeg spurte nemlig legen min om dette, jeg sa det er pussig hvordan legevitenskapen er så skeptiske til healing, når placeboeffekten i praksis er hjernens egen måte å heale seg selv på. Legen kunne ikke svare meg. Har du sett forsøket i England der de ga div pasienter med b.la MS, Parkinson og div andre ganske alvorlige sykdommer sukkerpiller? Symptomene forsvant eller bedret seg betrakelig hos flere. De viste f.eks hvordan han med Parkinson plutselig kunne kneppe knapper i jakka, noe han skalv for mye til før forsøket. Fyren med MS kunne plutselig bevege seg i normal gange. Sukkerpiller.. De fikk altså ingen medisinsk behandling, men de trodde det selv. Kan du forklare denne effekten? :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...