Gjest Dazed Skrevet 5. april 2005 #1 Skrevet 5. april 2005 Tenk deg situasjonen.. Kjæresten din bor 44 mil unna deg. Du er nærmest avhengig av å snakke med han hver dag, om ikke annenhver dag. Du savner han fryktelig, men du føler ikke at du får så stor respons tilbake fra ham. Når du prøver å snakke til han på nett feks, å spør hvordan dagen hans har vært, så svarer han med å reklamere for musikken han hører på. Det er helt klart at han sitter og spiller. Og du hører ikke noe mer fra ham, ettersom han spiller. Det er rettere sagt umulig å få kontakt med ham. uansett hvilken tid det er på døgnet. Hvordan ville du ha reagert?
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #2 Skrevet 5. april 2005 Jeg hadde tenkt at han ikke brydde seg nok om meg til at jeg ville invistere mer tid på ham. Hvis han virkelig liker deg, hadde han satt av tid.
Gjest GreenSky Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Da ville jeg ikke tatt kontakt på noen dager, ventet til han gjorde det.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #4 Skrevet 5. april 2005 Kanskje han er flinkere til å bruke tiden på annet enn å gå rundt og savne deg? Kanskje du bør la ham ta neste initiativ til kontakt?
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #5 Skrevet 5. april 2005 Jeg hadde tenkt at han ikke brydde seg nok om meg til at jeg ville invistere mer tid på ham. Hvis han virkelig liker deg, hadde han satt av tid. Og hvis hun virkelig liker ham så lar hun han også være med på å sette premissene for hvordan forholdet skal være. Gi og ta. Ta og gi.
Gjest Madam Felle Skrevet 5. april 2005 #6 Skrevet 5. april 2005 Og hvis hun virkelig liker ham så lar hun han også være med på å sette premissene for hvordan forholdet skal være. Gi og ta. Ta og gi. Så når han spiller skal hun bare akseptere det, for det er mer viktig for han enn henne? Eh, hvor er hennes premisser i det da? Da blir det jo han som setter alle, for han skal styre når de skal snakke sammen. Men du er kanskje vant til at mannen er viktigst i forholdet, og kvinnen skal bukke, nikke, neie, da er det ikke rart du kommer med slike svar. Til trådstarter: Jeg hadde snakket med han, og fått han til å forstå. Spille kan han gjøre hele tiden, når du ikke er på tråden.
Gjest gjesta Skrevet 5. april 2005 #7 Skrevet 5. april 2005 Hadde syns det var kjipt.. at han ikke var mer interessert i å feks høre hvordan jeg har det, og at han savner meg... Kanskje han ikke tenker så langt, men.. Kanskje du bør hinte frem,at du lurer på om han savner deg feks..
Gjest Dazed Skrevet 5. april 2005 #8 Skrevet 5. april 2005 Kanskje du bør hinte frem' date='at du lurer på om han savner deg feks..[/quote'] Han sier så og si bare at han savner meg, når jeg sier det først.
Gjest Flåpakly Skrevet 5. april 2005 #9 Skrevet 5. april 2005 Kanskje han rett og slett ikke savner deg noe særlig. Og prioriterer spill framfor å snakke med deg....
Gjest gjesta Skrevet 5. april 2005 #10 Skrevet 5. april 2005 Gutter er ikke så flinke til å si ting.. Kanskje han bare forteller deg det som interesserer ham da, i øyeblikket, og ikke tenker så langt..? Men er det sånn at dere snakker en time, og 90% er om musikk?
Gjest Dazed Skrevet 5. april 2005 #11 Skrevet 5. april 2005 Å snakke i telefon med han gjør jeg ikke så lenge, blir jo dyrt. vi snakker mest på nett. Uansett hvor vi snakker, så blir det slik.. "hmm ja" som om vi ikke har noe å snakke om. Kanskje derfor han ikke vil snakke og?
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #12 Skrevet 5. april 2005 Hvordan er han når dere er sammen, da? Spiller han da også? Går det an å få igang en samtale med han når han ikke spiller? Jeg vet at jeg ikke hadde orket å være sammen med en slik mann i lengden. Han er sikkert snill og grei, men jeg bare orker ikke menn/gutter som er avhengige av spill. de blir så fjerne av det. Et forhold skal være to-veis, ikke bare en-veis fra din side. La være å ta kontakt på et par dager, se om han tar kontakt med deg. Og se hva som skjer dersom DU ikke driver frem samtalen, se om han klarer å interessere seg nok for deg til å spørre deg om ting etc for å holde samtalen/chaten i gang.
Gjest Dazed Skrevet 5. april 2005 #13 Skrevet 5. april 2005 Hvordan er han når dere er sammen, da? Spiller han da også? Går det an å få igang en samtale med han når han ikke spiller?. Når vi er sammen spiller han ikke. Derimot er han skikkelig søt. Han holder rundt meg og nusser på meg hele tiden. problemet er jo at han er mer borte enn hjemme. :-?
Trampe Skrevet 5. april 2005 #14 Skrevet 5. april 2005 Tror ikke det handler om at han ikke er glad i deg eller ikke vil snakke med deg på nettet. Noen er så oppslukt i spillene sine at de ikke har tid til noe annet - tida bare flyger forbi når de holder på. Ta det opp med han! Forklar han at du synes det er et problem, og prøv å forstå hans side av saken. Kanskje det ikke går an å ta pause i den type spill han driver med? Si til han at det ikke er spillingen du har noe imot, men heller tida han gjør det på. Det er unødvendig at han skal spille akkurat når du er på nettet. Han kan da gjøre det før eller etterpå. Men dersom det skjer en gang i blant at du kommer på nettet akkurat når han er begynt på et nytt spill, og ikke kan ta pause, må han kunne si til deg at du må vente på han, at han er opptatt akkurat nå og at han vil ringe deg etterpå...man kan ikke forvente at partneren har tid bestandig når man er på hver sin plass. Hva med å avtale tid til snakk? Så vet han når han ikke kan spille.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #15 Skrevet 5. april 2005 Så når han spiller skal hun bare akseptere det, for det er mer viktig for han enn henne? Eh, hvor er hennes premisser i det da? Da blir det jo han som setter alle, for han skal styre når de skal snakke sammen. Men du er kanskje vant til at mannen er viktigst i forholdet, og kvinnen skal bukke, nikke, neie, da er det ikke rart du kommer med slike svar. Jøss, det var et lite uforventet svar Det viktigste i ethvert forhold er jo premissene for kommunikasjon som kvinne setter, for de er jo alltid de rette. Mannen må jo forstå det Nei, jeg forsøker bare å få belyst mer av saken enn hva trådstarter nevner, men du er vel ikke interessert å få vite alt før du kaster ut svar Ikke alle som er avhengig av å prate med kjæresten hver dag, og for mange kan det være drepern for et forhold hvis den ene starter å virke for masende. På trådstarter vriket det som om hun ville prate hver dag, men kanskje ikke han vil det. Men det viktigste er vel trådstarterens premisser Dump ham !!
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #16 Skrevet 5. april 2005 Har vært borti akkurat det samme selv. Tok det opp med han når vi møttes. Sa at jeg følte bare det var jeg som tok intivativet til samtale, mens han følte bare det var han som gjorde det. Snakk med ham, og spør hva han har å si. Nå i ettertid hadde det seg slik at han hadde mistet interessen for meg. Det merket jeg veldig godt når han sluttet å ta kontakt.
tommeline Skrevet 5. april 2005 #17 Skrevet 5. april 2005 Avstandsforhold er ikke lett, nei... Klarte det ikke selv. Vi hadde vel litt av samme problem som dere, trådstarter... Mange gutter fikser ikke helt det der med blabla på telfon eller nettet. Syns du skal vurdere hvor viktig det er for deg med denne daglige kontakten, kan det kanskje være like bra å snakke samme litt sjeldnere??
Gjest Dazed Skrevet 6. april 2005 #18 Skrevet 6. april 2005 Avstandsforhold er ikke lett, nei... Klarte det ikke selv. Vi hadde vel litt av samme problem som dere, trådstarter... Mange gutter fikser ikke helt det der med blabla på telfon eller nettet. Syns du skal vurdere hvor viktig det er for deg med denne daglige kontakten, kan det kanskje være like bra å snakke samme litt sjeldnere?? Ja. Skal la ham ta initiativ fra og med nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå