AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #1 Skrevet 12. januar 2019 Hei Tenkte litt på og skaffe oss marsvin om en stund! Jeg har bare et spørsmål: Ikke sant det er sånn at man må/burde ha to for at de skal trives? Om det er slik skal vi selvfølgelig skaffe to! Anonymkode: ee3b7...6a6
Nemo<33 Skrevet 12. januar 2019 #2 Skrevet 12. januar 2019 Ja marsvin er flokkdyr og trives ikke alene! Det eneste dumme med og ha to er at de kan bli så knyttet at når den ene dør kan den andre bli så trist at man må avlive den og, det skjer med langt i fra alle da! Lykke til, marsvin er herlige dyr!!🐹
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 Ja, de skal være to stk. Husk å kastrere så slipper du lukt/barn Anonymkode: 1de1b...65a
Perle Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 (endret) Ja, det må man. De må også ha tilskudd av vitamin C, da de ikke dammer sitt eget. Dette finnes som tilskudd eller i marsvinfor. De skal med andre ord ikke spise kaninmat. Lån en bok bør dere kjøper. Marsvin er herlige og ofte også bedre egnet for barn enn kaniner. Om sommeren blir marsvin glade for å kunne være ute i en binge eller uteblir. Lykke til! Endret 12. januar 2019 av Perle
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 Og husk et veldig stort bur, gjerne også en innheining der de kan leke og kose seg. Anonymkode: a690b...967
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 Marsvin er herlige dyr! Jeg har fått masse hjelp og tips fra youtube og anbefaler youtuberen Skinnypigs1. Jeg bruker C&C bur, men du kan også lage hjemmelaget bur. Jeg bruker en kombinasjon av fleece og pellets (carefresh blanda med trepellets fra Felleskjøpet). Butikker i USA som sender til Norge for både bur og fleece: guineapigcagestore.com og guineapigmarket.com Det er dyrt med frakt, og blir toll og moms, men jeg liker at det ser pent ut i stua og marsvina er gladere enn noen gang. Et stoooort bur er vesentlig for at marsvin er glade, lever lengre og ikke krangler med sin cagemate. Anonymkode: bfea5...c59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå