AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #1 Skrevet 12. januar 2019 Det synes ikke jeg.. Vi har to flotte barn fra før som begynner å bli store, jeg kunne så inderlig tenkt meg ett tredje barn, det vil han også, men det som stopper han er alderen sier han. Han vil ikke være gammel pappa. Syns dere han er gammel når han får det tredje barnet som 41-42 åring? HN er jo sprek og ung i mine øyne værtfall! Anonymkode: f758e...e71 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #2 Skrevet 12. januar 2019 Hva vi syns, spiller egentlig ikke så mye rolle, for det må være opp til en hver å vurdere selv. Spør du meg, er 41/42 for gammelt. Mens for en annen, kan det være helt ok. Her må dere bare snakke ut om det, hvor viktig er det for dere å få barn, hvorfor føler han seg for gammel, og kan dere eventuelt bli enige på dette punktet. Anonymkode: 1e2d6...feb 14
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 Jeg kunne ikke tenkt meg å bli mor i den alderen. Særlig hvis jeg hadde to fra før som begynner å bli store. Det er en tid for alt, og det er faktisk deilig å ikke ha småbarn når man er over 40. Anonymkode: 4fc00...c9c 11
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 Det hadde jeg aldri ønsket heller, men det er nå meg. Må da være deilig med voksentid når de to første begynner å bli store. Anonymkode: fc8b7...74b 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 Ja, han er for gammel. Kommer jo til å være pensjonist før barnet flytter hjemmefra. Jeg er forresten like gammel som ham, så dette er ikke en ung dame som ser på alle over 35 som gamlinger. Anonymkode: 82a0e...107 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 Jeg skjønner han godt. Jeg ble mor tidlig og var full av energi og overskudd. Nå er barnet mitt snart myndig, men jeg er bare 37, så kan jo fortsatt få fler. Men kjenner jeg er for gammel, vil jo være like full av energi og overskudd til ett nytt barn og, og merker godt at jeg er eldre nå, selv om jeg holder meg trent og er mye i aktivitet. Jeg trenger en god natts søvn for å prestere optimalt på jobb f.eks. Som ung var slikt så mye mer ubetydelig, men nå er søvnen så mye viktigere. Uten ordentlig søvn blir jeg både trøtt, ukonsentrert og i dårlig humør. Det er en tid for alt, nå ser jeg heller fram mot å bli bestemor og gleder meg over å låne nevøer og nieser. Anonymkode: c786b...3f9 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #7 Skrevet 12. januar 2019 Jeg forstår han godt. Jeg kunne aldri tenkt meg en attpåklatt. Som 40 åring er jeg nok ikke villug til å gå gjennom småbarbsperioden igjen. Da får jeg heller håpe på barnebarn. Anonymkode: 95a61...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 Han er ikke for gammel, objektivt sett. Men når han føler seg for gammel (eller sier det), er han for gammel, eller vil ikke ha flere barn av andre grunner. Respekter det. Anonymkode: 3a810...691 12
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #9 Skrevet 12. januar 2019 Han er for gammel. Min mann var 42 når vi fikk siste, og det var ikke så gammelt da. Men når ungen nå er 8, så går vår alder ut over barnet. Det er lett å si at VI vil alltid være unge og freshe, det er bare alle andre som ikke orker, gidder, blir gamle osv. Men beklager, alderen vil innhente oss alle. Jeg er litt yngre enn mannen min, men vi er begge mye mer slitne nå enn for fem år siden Anonymkode: aa4ff...960 7
Gjest Regn Skrevet 12. januar 2019 #10 Skrevet 12. januar 2019 Han får bestemme om han er for gammel er ikke selv. Det er bare han som kan kjenne på.
Gjest Trynefaktor Skrevet 12. januar 2019 #11 Skrevet 12. januar 2019 Min mann var 40 da attpåklatten kom. Går helt fint det,angrer ikke på lille gledessprederen. 💗
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #12 Skrevet 12. januar 2019 Jeg snakket litt mer med han om det nå, og han fortalte meg t han ikke syns hn selv er for gammel, han mener han er sprek nok og alt sånn. Men han er mest redd for hva andre vil tenke.. Trodde det var ganske vanlig å være rundt 40 når man blir pappa jeg.. - Ts Anonymkode: f758e...e71 4
Minlillelykke Skrevet 12. januar 2019 #13 Skrevet 12. januar 2019 Jeg hadde ikke valgt å få ett nytt barn i den alderen. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #14 Skrevet 12. januar 2019 Jeg er 39 selv og har massevis av venner som først nå begynner å få barn (jeg var den rare i flokken som var tidlig ute, då jeg har tenåringer nå mens alle andre er småbarnsforeldre). Hadde overhodet ikke reagert på noen som fikk attpåklatt rett over 40. Anonymkode: 1b3a5...9e5 11
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #15 Skrevet 12. januar 2019 Min far var 41 da jeg ble født (mor et par år yngre). Jeg er attpåklatt. Jeg har aldri manglet noe, men har "lidd" under det at mine foreldre var venner med besteforeldrene til mine klassekamerater feks. Når jeg måtte være med dem på ferie/selskaper osv var jeg som regel alene på min alder, fordi dem sine venners barn var en del eldre enn meg. De prøvde å invitere mine venner med foreldre, men det var sjelden de kunne. Lovte derfor meg selv at jeg ALDRI skulle bli gammel forelder, fordi jeg ville at barna mine skulle ha foreldre med venner med barn på dems alder.. Anonymkode: f926d...6d9 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #16 Skrevet 12. januar 2019 Mannen min var 47 da han ble pappa. I vårt barns barnehage er det faktisk flere pappaer på samme alder. Og vi bor i ei bygd. Tenk på Fredrik Skavland, Fred Børre Lundberg med flere. jeg synes ikke alder har noe å si- det er innstillingen. Vårt barn har nok vært på flere teltturer, toppturer, og andre ting, enn mange med yngre pappaer;) så kjør på sier jeg 😉👍😊 Anonymkode: b40d0...10c 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #17 Skrevet 12. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, han er for gammel. Kommer jo til å være pensjonist før barnet flytter hjemmefra. Jeg er forresten like gammel som ham, så dette er ikke en ung dame som ser på alle over 35 som gamlinger. Anonymkode: 82a0e...107 Det er vel han strengt tatt ikke. Han er 59 når barnet er 18. Fortsatt åtte år igjen til normal pensjonsalder, lenger om han jobber lenger. Men hvis han selv mener han er for gammel, så sier jo det noe. Jeg kjenner nok vitale menn på 40 som ser og høres ut som de er yngre og synes selv ikke 40 er noen alder, men han er kanskje ikke blant dem. Eller han har bare ikke lyst. Anonymkode: 0298a...a39 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #18 Skrevet 12. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel han strengt tatt ikke. Han er 59 når barnet er 18. Fortsatt åtte år igjen til normal pensjonsalder, lenger om han jobber lenger. Men hvis han selv mener han er for gammel, så sier jo det noe. Jeg kjenner nok vitale menn på 40 som ser og høres ut som de er yngre og synes selv ikke 40 er noen alder, men han er kanskje ikke blant dem. Eller han har bare ikke lyst. Anonymkode: 0298a...a39 Jo det er nettopp det vettu, at han føler seg ikke noe gammel, han er i toppform. Men han bryr seg alt for mye om hva andre tanker. Vi bor i en liten by, så her har folk fått barn ganske tidlig. Typisk småby-fenomen. Sikker på at hvis vi bodde i en stor by så hadde ikke dette vært noe problem. Å få tredje barnet rett over 40 er da vel ikke så alt for gale vel.. - Ts Anonymkode: f758e...e71 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #19 Skrevet 12. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er nettopp det vettu, at han føler seg ikke noe gammel, han er i toppform. Men han bryr seg alt for mye om hva andre tanker. Vi bor i en liten by, så her har folk fått barn ganske tidlig. Typisk småby-fenomen. Sikker på at hvis vi bodde i en stor by så hadde ikke dette vært noe problem. Å få tredje barnet rett over 40 er da vel ikke så alt for gale vel.. - Ts Anonymkode: f758e...e71 NEI, det er ikke det! Få et barn til hvis dere vil det! Hjelpes, i "gamle dager" var det jo vanlig at man fikk barn gjennom hele livet, i hvertfall så lenge man var fruktbar. Mange er jo fruktbare til de er nesten 50. Hvorfor skal vi nekte oss å få barn hvis kroppen fortsatt mener den kan? Anonymkode: 93227...e0d 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #20 Skrevet 12. januar 2019 ...og hvorfor er det så mange unge folk her som mener de er gamle, foresten? Hva sier dere når dere er 60? 70? 80? 90? Er vi gamle mesteparten av livet vårt? Det henger jo ikke på greip. Anonymkode: 93227...e0d 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå