Gå til innhold

Ikke hente ut pakke på posten/bruke angreretten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en støvsuger for en uke siden på nettet fra NetOnNet- den kom frem til postkontoret i dag. I dag ser jeg også at den støvsugeren jeg egentlig ville ha, er på tilbud i en annen nettbutikk. Jeg vet at for å bruke angreretten, må jeg hente ut pakken og så returnere den. Butikken har ikke fri retur, så det er jeg som må stå for portoen. På nettsidene deres står det at uavhentede pakker vil det bli belastet kr. 400. Er det da kr. 400 + returfrakt, eller kun kroner 400? Jeg har litt lyst til å ikke hente pakken, men bare la den gå tilbake. Den veier 10 kilo, og jeg har ikke bil, så jeg må jo da bære den hjem igjen og så bære den tilbake...

Jeg vet heller ikke hva returfrakten vil bli, hvordan kan jeg finne ut av det? Varen sendes via PostNord, og butikken sier ikke noe om returfrakt (sikkert naturlig siden varene deres veier så mye forskjellig).

Anonymkode: a9e02...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare hente den ut, fylle ut returskjema og returnere den igjen med en gang uten å ta den med hjem? 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel likevel jeg som må dekke returkostnadene? 

Ja, koster 149,- med posten (inntil 10kg) hvis du kjøper porto på net. 

Anonymkode: 8261e...c92

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ, virkelig? Det står ikke særlig tydelig i teksten i alle fall? Men det er vel likevel jeg som må dekke returkostnadene? 

Det er billigere å returnere selv, enn at de trekker 400 kr for returen om du ikke henter den ut.

Anonymkode: dd559...3cf

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, koster 149,- med posten (inntil 10kg) hvis du kjøper porto på net. 

Anonymkode: 8261e...c92

Takk for svar, men jeg tror her at jeg må returnere med PostNord?

Skrevet

TS her - det koster 139 å returnere med PostNord. Dette kunne man tydeligvis sjekke selv på nett... Takk for alle svar!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...