Gå til innhold

Tampong trøbbel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nyling byttet til kobberspiral og har derfor større blødninger en før så jeg må bruke tampong. Problemet er at det føles så tørt når den skal ut og ny inn, i tillegg føler jeg de sklir ned etter 5 minutt.... og nei den går ikke lenger inn haha. Tips?

Anonymkode: 13e10...3df

Skrevet

Har du vurdert menskopp? Jeg bruker det selv, mange tråder her inne.

Anonymkode: f8a0a...f37

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menskopp anbefales ikke når man har spiral, siden vakuumet kan dra spiralen ut av posisjon...

Skrevet

Jeg bruker alltid litt glidemiddel når jeg setter i tampong :) Kjøper ei nett lita flaske, og river av etiketten i tilfellet den skal synes i veska. Vil ikke at folk skal tro jeg har med meg glidemiddel for annet bruk :fnise: 

Jeg har født, men alltid slitt med tamponger. Bruker sjeldent rosa da de føles for store, men bittelitt glidemiddel på toppen gjør at de sklir lettere inn, og dermed lengre opp :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke bruke det når man har spiral :)

Skrevet
1 time siden, Malone skrev:

Jeg bruker alltid litt glidemiddel når jeg setter i tampong :) Kjøper ei nett lita flaske, og river av etiketten i tilfellet den skal synes i veska. Vil ikke at folk skal tro jeg har med meg glidemiddel for annet bruk :fnise: 

Jeg har født, men alltid slitt med tamponger. Bruker sjeldent rosa da de føles for store, men bittelitt glidemiddel på toppen gjør at de sklir lettere inn, og dermed lengre opp :) 

Smart!! 

Skrevet

Det anbefales vel ikke å smøre noe på tampongen? Har hørt at det øker sjansen for infeksjoner. 

Jeg tror dette bare er en vanesak. Kanskhe du har et anstrengt forhold til tampinger og ubevisst spenner deg når du skal sette dem inn? 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Thyra skrev:

Det anbefales vel ikke å smøre noe på tampongen? Har hørt at det øker sjansen for infeksjoner. 

Jeg tror dette bare er en vanesak. Kanskhe du har et anstrengt forhold til tampinger og ubevisst spenner deg når du skal sette dem inn? 

Aner ikke. Har spurt gynekologen min om dette, og fikk beskjed om at det var lurt dersom deg hjalp. Er snakk om bittelitt, og vannbasert glidemiddel. Hvordan skulle det gi mer fare for infeksjon? :klo: Jeg har gjort det lenge i alle fall, og aldri hatt noen slags infeksjoner der :) 

Tror ikke jeg har så anstrengt forholdt til tamponger. Blør lite da, så kan være litt tørt. 

Skrevet

Aner ikke. Har spurt gynekologen min om dette, og fikk beskjed om at det var lurt dersom deg hjalp. Er snakk om bittelitt, og vannbasert glidemiddel. Hvordan skulle det gi mer fare for infeksjon? :klo: Jeg har gjort det lenge i alle fall, og aldri hatt noen slags infeksjoner der :) 

Tror ikke jeg har så anstrengt forholdt til tamponger. Blør lite da, så kan være litt tørt. 

Blør du lite, kan du jo bruke små tamponger. Og OB pro comfort med silk touch overflate glir jo lett. 

Anonymkode: 59000...a44

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nyling byttet til kobberspiral og har derfor større blødninger en før så jeg må bruke tampong. Problemet er at det føles så tørt når den skal ut og ny inn, i tillegg føler jeg de sklir ned etter 5 minutt.... og nei den går ikke lenger inn haha. Tips?

Hvis du har store blødninger og det føles tørt når den skal ut, kanskje du bytter for ofte? 

Skrevet

Prøv tampax.  De har store størrelser på Normal. De beste er tampax pearl men de har ikke de i store nok størrelser i butikken. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blør du lite, kan du jo bruke små tamponger. Og OB pro comfort med silk touch overflate glir jo lett. 

Jeg blør MASSE men blir alikevell tørt for blodet rekker jo ikke å renne helt ned før det byttes liksom.. Kan ikke drøye lenger å bytte heller, må bytte etter 2 timer ca for da begynner jeg å blø gjennom tampongen 👎🏻

Skrevet

Har noen prøvd disse? Kom opp når jeg googla etter tampax

EC745928-74F5-4107-A851-5C9ACB2EE2D2.png

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker kun gul eller blå. Har sjeldent brukt rosa. Syns ikke silk touch var noe bedre enn andre merker.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har noen prøvd disse? Kom opp når jeg googla etter tampax

EC745928-74F5-4107-A851-5C9ACB2EE2D2.png

Ser ut som små svamper man blør igjennom på en halvtime.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bare Tampax.

Blør mye, men føles likevel tørt ved innsetting - og de faller ut når jeg går på do fordi jeg ikke får dem langt nok inn selv. 

Anonymkode: 64318...846

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker bare Tampax.

Blør mye, men føles likevel tørt ved innsetting - og de faller ut når jeg går på do fordi jeg ikke får dem langt nok inn selv. 

Anonymkode: 64318...846

Jeg bytter tampong ved hvert dobesøk(som er 1 og kanskje 2 ganger ila jobbdagen) for de sklir sånn ned

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...