AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #1 Skrevet 12. januar 2019 Jeg har nyling byttet til kobberspiral og har derfor større blødninger en før så jeg må bruke tampong. Problemet er at det føles så tørt når den skal ut og ny inn, i tillegg føler jeg de sklir ned etter 5 minutt.... og nei den går ikke lenger inn haha. Tips? Anonymkode: 13e10...3df
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #2 Skrevet 12. januar 2019 Har du vurdert menskopp? Jeg bruker det selv, mange tråder her inne. Anonymkode: f8a0a...f37
Cascol Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vurdert menskopp? Jeg bruker det selv, mange tråder her inne. Anonymkode: f8a0a...f37 Menskopp anbefales ikke når man har spiral, siden vakuumet kan dra spiralen ut av posisjon...
Gjest Malone Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 Jeg bruker alltid litt glidemiddel når jeg setter i tampong Kjøper ei nett lita flaske, og river av etiketten i tilfellet den skal synes i veska. Vil ikke at folk skal tro jeg har med meg glidemiddel for annet bruk Jeg har født, men alltid slitt med tamponger. Bruker sjeldent rosa da de føles for store, men bittelitt glidemiddel på toppen gjør at de sklir lettere inn, og dermed lengre opp
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du vurdert menskopp? Jeg bruker det selv, mange tråder her inne. Anonymkode: f8a0a...f37 Man kan ikke bruke det når man har spiral Anonymkode: 13e10...3df
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 1 time siden, Malone skrev: Jeg bruker alltid litt glidemiddel når jeg setter i tampong Kjøper ei nett lita flaske, og river av etiketten i tilfellet den skal synes i veska. Vil ikke at folk skal tro jeg har med meg glidemiddel for annet bruk Jeg har født, men alltid slitt med tamponger. Bruker sjeldent rosa da de føles for store, men bittelitt glidemiddel på toppen gjør at de sklir lettere inn, og dermed lengre opp Smart!! Anonymkode: 13e10...3df
Thyra Skrevet 12. januar 2019 #7 Skrevet 12. januar 2019 1 time siden, Malone skrev: Jeg bruker alltid litt glidemiddel når jeg setter i tampong Kjøper ei nett lita flaske, og river av etiketten i tilfellet den skal synes i veska. Vil ikke at folk skal tro jeg har med meg glidemiddel for annet bruk Jeg har født, men alltid slitt med tamponger. Bruker sjeldent rosa da de føles for store, men bittelitt glidemiddel på toppen gjør at de sklir lettere inn, og dermed lengre opp Det anbefales vel ikke å smøre noe på tampongen? Har hørt at det øker sjansen for infeksjoner. Jeg tror dette bare er en vanesak. Kanskhe du har et anstrengt forhold til tampinger og ubevisst spenner deg når du skal sette dem inn? 1
Gjest Malone Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 2 timer siden, Thyra skrev: Det anbefales vel ikke å smøre noe på tampongen? Har hørt at det øker sjansen for infeksjoner. Jeg tror dette bare er en vanesak. Kanskhe du har et anstrengt forhold til tampinger og ubevisst spenner deg når du skal sette dem inn? Aner ikke. Har spurt gynekologen min om dette, og fikk beskjed om at det var lurt dersom deg hjalp. Er snakk om bittelitt, og vannbasert glidemiddel. Hvordan skulle det gi mer fare for infeksjon? Jeg har gjort det lenge i alle fall, og aldri hatt noen slags infeksjoner der Tror ikke jeg har så anstrengt forholdt til tamponger. Blør lite da, så kan være litt tørt.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #9 Skrevet 12. januar 2019 1 time siden, Malone skrev: Aner ikke. Har spurt gynekologen min om dette, og fikk beskjed om at det var lurt dersom deg hjalp. Er snakk om bittelitt, og vannbasert glidemiddel. Hvordan skulle det gi mer fare for infeksjon? Jeg har gjort det lenge i alle fall, og aldri hatt noen slags infeksjoner der Tror ikke jeg har så anstrengt forholdt til tamponger. Blør lite da, så kan være litt tørt. Blør du lite, kan du jo bruke små tamponger. Og OB pro comfort med silk touch overflate glir jo lett. Anonymkode: 59000...a44
Thyra Skrevet 12. januar 2019 #10 Skrevet 12. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nyling byttet til kobberspiral og har derfor større blødninger en før så jeg må bruke tampong. Problemet er at det føles så tørt når den skal ut og ny inn, i tillegg føler jeg de sklir ned etter 5 minutt.... og nei den går ikke lenger inn haha. Tips? Anonymkode: 13e10...3df Hvis du har store blødninger og det føles tørt når den skal ut, kanskje du bytter for ofte?
Djungelvrål Skrevet 12. januar 2019 #11 Skrevet 12. januar 2019 Prøv tampax. De har store størrelser på Normal. De beste er tampax pearl men de har ikke de i store nok størrelser i butikken.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #12 Skrevet 12. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Blør du lite, kan du jo bruke små tamponger. Og OB pro comfort med silk touch overflate glir jo lett. Anonymkode: 59000...a44 Jeg blør MASSE men blir alikevell tørt for blodet rekker jo ikke å renne helt ned før det byttes liksom.. Kan ikke drøye lenger å bytte heller, må bytte etter 2 timer ca for da begynner jeg å blø gjennom tampongen 👎🏻 Anonymkode: 13e10...3df
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #13 Skrevet 12. januar 2019 Har noen prøvd disse? Kom opp når jeg googla etter tampax Anonymkode: 13e10...3df
Gjest Malone Skrevet 12. januar 2019 #14 Skrevet 12. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Blør du lite, kan du jo bruke små tamponger. Og OB pro comfort med silk touch overflate glir jo lett. Anonymkode: 59000...a44 Bruker kun gul eller blå. Har sjeldent brukt rosa. Syns ikke silk touch var noe bedre enn andre merker.
Djungelvrål Skrevet 12. januar 2019 #15 Skrevet 12. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har noen prøvd disse? Kom opp når jeg googla etter tampax Anonymkode: 13e10...3df Ser ut som små svamper man blør igjennom på en halvtime. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #16 Skrevet 12. januar 2019 Jeg bruker bare Tampax. Blør mye, men føles likevel tørt ved innsetting - og de faller ut når jeg går på do fordi jeg ikke får dem langt nok inn selv. Anonymkode: 64318...846
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #17 Skrevet 13. januar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker bare Tampax. Blør mye, men føles likevel tørt ved innsetting - og de faller ut når jeg går på do fordi jeg ikke får dem langt nok inn selv. Anonymkode: 64318...846 Jeg bytter tampong ved hvert dobesøk(som er 1 og kanskje 2 ganger ila jobbdagen) for de sklir sånn ned Anonymkode: 13e10...3df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå