Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som sykepleier i flere år, men ser ikke en framtid i yrket pga. flere ugunstige arbeidsvilkår, som for meg går utover trivsel og helse. Føler det bare blir verre for hvert år som går. Har tidligere vurdert å studere medisin pga. min sterke faglige interesse, men jeg har ikke karakterene og realfagene. 

Jeg er villig til å studere mer, men er så rådvill. Det gjør meg frustrert. Jeg ser på alt fra IT-studier og helt vanlige jobber innenfor f.eks. salg, til videreutdanninger som kanskje kan gjøre at jeg kan undervise i sykepleie på vgs eller høgskole. 

Er det flere i samme situasjon der ute? 

Anonymkode: 9a264...dae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med PPU har du mulighet til å jobbe på vgs. Men lurer på om du må ha master. 

Tror det er viktig å finne noe som gir deg energi. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet som sykepleier i flere år, men ser ikke en framtid i yrket pga. flere ugunstige arbeidsvilkår, som for meg går utover trivsel og helse. Føler det bare blir verre for hvert år som går. Har tidligere vurdert å studere medisin pga. min sterke faglige interesse, men jeg har ikke karakterene og realfagene. 

Jeg er villig til å studere mer, men er så rådvill. Det gjør meg frustrert. Jeg ser på alt fra IT-studier og helt vanlige jobber innenfor f.eks. salg, til videreutdanninger som kanskje kan gjøre at jeg kan undervise i sykepleie på vgs eller høgskole. 

Ja. Jeg er opprinnelig sykepleier, men blir ferdig utdannet ingeniør til sommeren. Det har vært mindre krevende å studere med små barn enn det jeg så for meg at det kom til å bli, og har ikke angret en eneste gang.

Anonymkode: 32bb0...fa4

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo videreutdanne deg innen ledelse for sykepleiere, og forsøke å få en jobb som avdelingsleder eller lignende? 

Ellers vil jeg si at du som sykepleier står i en grei posisjon dersom du velger å videreutdanne deg, da du lett får ekstravakter til ugunstige tider som gir deg godt betalt for å spe på evt. studielån. 

Anonymkode: d86ff...e71

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo videreutdanne deg innen ledelse for sykepleiere, og forsøke å få en jobb som avdelingsleder eller lignende? 

Ellers vil jeg si at du som sykepleier står i en grei posisjon dersom du velger å videreutdanne deg, da du lett får ekstravakter til ugunstige tider som gir deg godt betalt for å spe på evt. studielån. 

TS her: jeg glemte å skrive at jeg har videreutdannelse innen ledelse. Jeg har ikke lenger et ønske om å jobbe som leder.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS her: jeg glemte å skrive at jeg har videreutdannelse innen ledelse. Jeg har ikke lenger et ønske om å jobbe som leder.

Da blir det vel å begynne helt på nytt med et studie du interesserer deg for. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Jeg må nevne at jeg per i dag studerer master i helse- og sosialfag, og har studert ledelse. Men jeg sliter med motivasjonen for å fullføre mastergraden, og har ikke lenger et ønske om å jobbe som leder.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg er opprinnelig sykepleier, men blir ferdig utdannet ingeniør til sommeren. Det har vært mindre krevende å studere med små barn enn det jeg så for meg at det kom til å bli, og har ikke angret en eneste gang.

Kan jeg spørre hvilken retning du har valgt? Jeg er datainteressert, så har selv vurdert dataingeniør. Men jeg er redd det er for vanskelige fag siden jeg ikke er vant til å jobbe mye med realfag. 

Har også kikket på videreutdanning i helseinformatikk ved NTNU Trondheim, som ikke krever realfag. 

Skrevet (endret)
Ordliste Helse Ingeniør
Julebord Betale selv Firmatur til Frankrike
Fleksitid Sjefen bestemmer
når du skal jobbbe
Du bestemmer når
du skal jobbe
Overtid Pålagt Når du har lyst
God Lønn 500.000 900.000
Ferie Når det passer for jobben Når det passer for deg
Hjemmekontor Hjemme hva? Når det passer
Endret av prt90
  • Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvilken retning du har valgt? Jeg er datainteressert, så har selv vurdert dataingeniør. Men jeg er redd det er for vanskelige fag siden jeg ikke er vant til å jobbe mye med realfag. 

Har også kikket på videreutdanning i helseinformatikk ved NTNU Trondheim, som ikke krever realfag. 

Jeg valgte bygg. Tok forkurs over 10 uker i løpet av sommerferien slik at jeg slapp et helt år med å ta opp fag.

Skrevet

Sykepleievitenskap? Doktorgrad i noe? Da kan du undervise på høyskole

Anonymkode: f5cfa...dee

Skrevet

Åh det vil jeg og... angrer på bortkastede år med sykepleie studiet, skulle uten tvil valgt noe annet.

er så sliten og lei av alt ansvaret, av å jobbe helger og ugunstige tider. Stress, press, blææææ... en gang elsket jeg yrket mitt, det har gått over!

vurderer ny bachelor men en helt annen retning 

Skrevet
På 12.1.2019 den 11.53, prt90 skrev:
Ordliste Helse Ingeniør
Julebord Betale selv Firmatur til Frankrike
Fleksitid Sjefen bestemmer
når du skal jobbbe
Du bestemmer når
du skal jobbe
Overtid Pålagt Når du har lyst
God Lønn 500.000 900.000
Ferie Når det passer for jobben Når det passer for deg
Hjemmekontor Hjemme hva? Når det passer

Dette stemmer ikke helt.

1: ingeniørselskapene har ikke lenger økonomi til turer. Sparing, sparing, sparing. Mange får heller ingen julegave.

2: fleksitid, ja. Men du må som regel være mye på kontoret

3: det er mye overtid for å få ferdig prosjekter i tide

4: 900 000? Kanskje med master og mange års erfaring

5: ferie må du ta etter som det passer med prosjektene dine

6: hjemmekontor er ofte ok

Jobber selv i et stort, privat ingeniørselskap

Anonymkode: d87b9...262

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...