Gå til innhold

Sliter med "trollhår". Noen anbefalinger til hårprodukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et stort hår, som blir veldig brusete og "korktrekkete" med floker. Håret mitt er større enn hele hodet mitt, og det ser man. Jeg har arvet dette håret fra faren min. Jeg farger ikke håret, men har prøvd en enkel hårkur nå i noen måneder. Kan ikke rette/glatte håret mitt siden med en gang jeg går ut blir håret mitt stort. Pluss at når det snør eller regner, eller at det bare er litt fuktig i lufta, blir håret mitt stort/større. Noen som har noe å anbefale?

Anonymkode: e05f8...7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Japansk straight perm.

Skrevet

Vi vil veldig ofte ha det vi ikke har og jeg skulle gjerne hatt ditt store, vakre hår ts. :) 

Anonymkode: 38603...e31

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som vi har likt hår😆 men om du retter ut håret, så blir det bare brusete når du går ut og det er fuktig i lufta? Jeg retter ut håret etter hver hårvask, er det fuktig luft bruker jeg lue ute. Med brusete og krøllete hår er det viktig å bruke en god varmebeskyttelse, og ha en god rettetang. 

Anonymkode: 317dd...30f

Skrevet

Har du vurdert å prøve balsammetoden? Jeg har ikke prøvd den selv, men har forstått det som den skal være bra for din hårtype. 

Anonymkode: 0fb3b...56f

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker godt tigi after party til å samle og roe håret ned litt. Jeg har trollhår light. 

Skrevet

Jeg har ikke så ille hår som det høres ut som du har, men jeg har veldig tykt med mye fall og som lett blir brusete.

Fuktighet og man kan nesten ikke få nok av det :) Jeg kurer håret flere ganger i uken og har kjøpt en fra Goldwell som bare skal sitte i kort tid som jeg bruker om jeg ikke vil sitte lenge med hårkuren.

Kerastase har en bra serie som heter discipline. Den er bra til tykt og brusete hår. Jeg liker også Morrocan oil sine produkter.

Jeg ville også investert i en god hårkrem som både pleier og kontrollerer håret.

Jeg føner og retter nesten aldri håret mitt siden jeg synes håret bare blir mer brusete av det, uansett hvor mye varmebeskyttelse man bruker. Så jeg ville faktisk ha satset på å få litt mer kontroll og få definert krøllene dine enn å ødelegge det med rettetanga.

I tillegg er det lurt å ikke vaske håret for ofte. Da blir det bare verre.

Mulig det også vil hjelpe deg å slutte å bruke sjampo med SLS siden dette er uttørkende. Selv kan jeg ikke slutte å bruke det helt siden jeg har såpass fet hud som jeg har, men det skal visstnok være bra dom jeg har lest.

Anonymkode: a44f1...42f

Skrevet

Fuktighetskrem. Fikk tips av en frisør med afroamerikansk hårtype.

Anonymkode: 3759c...93e

• Liker 1
Skrevet

Fukt, fukt og fukt. 

Meg nyttar olaplex i 1/2-1time før dusj, eventuelt tek eg det i på kvelden og søv med det. 

Byttar mellom Redken extreme, all soft, moroccanoil shampoo og balsam. Av og til fude sin blåshampoo og balsam for å kalde ned tonen, men då ein runde blåshampoo og så ein av dei andre. Nyttar wella color brilliance hårkur. Etter vask har eg i Sebastian dark oil. 4-5 pump og wella enrich leave in balsam og krøllekrem. For at håret og krøllene ikkje skal bli for tungt har eg gjerne i litt saltvannsspray. Som jo lett gir brusete hår, så det er viktig å bruke ein type som ikkje tørker ut håret.

Skrevet
På 12.1.2019 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Fuktighetskrem. Fikk tips av en frisør med afroamerikansk hårtype.

Anonymkode: 3759c...93e

I tørt eller vått hår?

Anonymkode: feeea...241

Skrevet

Nå er det ikke sikker du har så lyst til å farge håret, men min erfaring er at håret blir mykere, mindre kruset og mer glansfullt av hårfarger/hårtonere. Ikke bleking nei. Men bare en sånn som vaskes ut nær din egen farge kanskje? 

Anonymkode: 05d8a...d4d

Skrevet

Jeg har sånt hår selv, og har funnet ut at jeg er nødt til å ha det langt for at det skal bli tyngre og mindre brusete. Hvertfall ned til puppene. Har prøvd kortere frisyrer opp igjennom men det funker bare ikke på håret mitt, får nesten afro om det er for kort. Så jeg blir nok den dama i 50-60 årene med langt hår 😅

Anonymkode: bfc79...c52

Skrevet

Sukk. Og jeg med tynt, flatt og rett hår skulle så gjerne byttet. 😆 Rart det der... Beklager, ingen tips herfra, dessverre. Skal ikke lage noen «hvem har det værst»-konkurranse, for jeg kan godt forstå at det ikke alltid er like gøy med «trollhår» heller. Bare vit at mange du passerer på gaten faktisk digger det store håret ditt. Stort hår og litt attityde, finnes det noe kulere...?

Anonymkode: 5df6b...084

• Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Sjekk ut Curly Girl-metoden, og sjå kva du kan bruke av den. I første rekkje vil eg i alle fall tilrå å kutte ut sjampo og såpe i håret, og heller bruke berre balsam, slik at du ikkje tørkar ut håret. Gele er elles eit godt tips: klin inn masse alkoholfri gele i håret medan det er heilt blautt, la det lufttørke til det er heilt tørt og så klemmer du opp den stive gelehinna. Krus blir historie, men litt avhengig av korleis krøllestruktur du har er det ikkje sikkert at det eigentleg ser så bra ut. Men brus slepp du. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...