AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Først og fremst er det noe vits i ha med kontanter om man skal til london? De fleste "normale" butikker og matbutikker tar vel kort? Hvor er det isåfall billigst å veksle fra nok til pund? Har sparebank1.. kan jeg veksle på sånn miniautimater som står rundt omkring? Anonymkode: fcd1a...ced
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 Du trenger ikke særlig med cash. Og du kan ta ut på flyplassen når du drar eller lander der. Anonymkode: 73504...bec
Gjest Kvikkvas Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Det er vel som du ønsker selv. Vi brukte kort når vi var der. Og det var helt greit.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #4 Skrevet 11. januar 2019 Du veksler ikke. Å veksle er å bytte kontanter i et annet lands valuta, og det er ganske bortkastet. Det du gjør er å ta ut noen britiske pund på automaten på flyplassen så du har litt å starte med. Og så tar du ut kontanter i minibanken (eller trekker kortet som hjemme ettersom hva som passer best og hvilke gebyrer baken din har) etter hvert som du trenger det. Anonymkode: b24ea...a37
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 1 minutt siden, Kvikkvas skrev: Det er vel som du ønsker selv. Vi brukte kort når vi var der. Og det var helt greit. Koster det ekstra penger for hver gang man bruker kortet? Anonymkode: fcd1a...ced
Gjest Kvikkvas Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Koster det ekstra penger for hver gang man bruker kortet? Anonymkode: fcd1a...ced Litt gebyr ble det. Er flere år siden vi var der. Så husker ikke hbor mye det ble. Men det ble ikke så ille. Husker jeg rett.
Neket Skrevet 12. januar 2019 #7 Skrevet 12. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Koster det ekstra penger for hver gang man bruker kortet? Anonymkode: fcd1a...ced Det står i prislisten til banken din.
Lazerpannette Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 Den billigste og enkleste måten å veksle valuta på er som regel å veksle med banken. Men trenger du fremmed valuta i kontanter skal det være gunstig for deg å ta ut penger i en minibank. Den billigste minibanken er der du veksler valuta der hvor du betaler ingen form for transaksjonskostnader (Som regel er det minibank fra storbanken på landet). Bare påse at når du bruker minibanken så må du ALLTID BRUKE UGARANTERT KURS og ikke valuta kursen som er oppgitt.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #9 Skrevet 12. januar 2019 Jeg bruker alltid kredittkort på reiser. Jeg har ett som det ikke er gebyrer på ved kontantuttak og heller ikke gebyrer ved bruk. Tar alltid ut litt kontanter når jeg kommer fram til landet. Anonymkode: d80a3...b78 1
Gent82 Skrevet 12. januar 2019 #10 Skrevet 12. januar 2019 37 minutter siden, Neket skrev: Det står i prislisten til banken din. Og prislisten er hengt opp som en menyplakat i lobbyen ja?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #11 Skrevet 12. januar 2019 Jeg pleier å ta ut i minibank når jeg er kommet bort, bare ikk på flyplassen for der er kursen helt vill. De fleste steder tar kort ja, men greit å ha litt penger til å betale for en kaffe, en flaske vann o.l. Anonymkode: 956d0...c13
tirben Skrevet 12. januar 2019 #12 Skrevet 12. januar 2019 Tar aldri ut kontanter når jeg reiser. Kun dersom jeg er i land der det ikke er vanlig å betale med kort. I London trenger man ikke kontanter. Det koster ikke noe ekstra å betale med kort. Det kan påløpe gebyr ved kontantuttak i minibank i utlandet, så det lønner seg derfor å bruke kort ved betaling. 1
Whistler Skrevet 12. januar 2019 #13 Skrevet 12. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker alltid kredittkort på reiser. Jeg har ett som det ikke er gebyrer på ved kontantuttak og heller ikke gebyrer ved bruk. Tar alltid ut litt kontanter når jeg kommer fram til landet. Anonymkode: d80a3...b78 Selv om det ikke er gebyr ved kontantuttak på kreditkortet ditt har det en pris. I motsetning til varekjøp løper renter fra første sekund ved kontantuttak. Til TS. Ta ut litt kontanter i avgangshallen på utreiseflyplass, eller i ankomsthallen der du kommer med bankkortet ditt. Hvis du kan bør du velge en minibank fra en stor bank og ikke en som drives av en lokal entreprenør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå