Millimani Skrevet 14. januar 2019 #61 Skrevet 14. januar 2019 On 1/12/2019 at 10:27 PM, Albbas said: Du leste ikke artikkelen en gang? 48 timer gjelder fordi omgangssyke først og fremst smitter ved dårlig hygiene. Småbarn har dårlig hygiene, de leker tett og vasker seg ikke like bra. Derfor er ikke 48 timer en generell anbefaling for alle grupper, fordi det er unødvendig for de som har blitt friske og greier å vaske seg godt ofte. Du kan forvente noe annet av en 12-åring enn en 6-åring så man må selvfølgelig se an barnet, men 48 timer er IKKE noe som gjelder over alt. Jobber du for eksempel på kontor, og spydde kl 8 i morges og har vært bra siden har du ikke noen veldig god grunn til å holde deg hjemme dagen etter. Enda en link son forklarer det siden du syns den første var vanskelig: https://frifagbevegelse.no/loaktuelt/hvor-lenge-skal-du-vare-borte-fra-jobben-nar-du-er-syk-6.158.444355.9a900df23c Hva får deg til å tro at jeg ikke leste artikkelen? Jeg leste den, og jeg har lest mange andre artikler om emnet! Det er tydelig at det er mange som ikke overholder den regelen, noe som igjen går utover x antall andre. Bare les hva andre har skrevet i tråden her? En dag jeg hadde hatt omgangssyke to dager tidligere hadde jeg avtale med ei som er sykepleier at hun skulle komme innom meg for å hente noe. Men da jeg fortalte at jeg hadde hatt omgangssyken, og det på det tidspunktet var 43-44 timer siden siste oppkast var hun ute av døra næmest før hun kom inn. Jeg, som da for lengst var i god allmenntilstand igjen, fikk streng beskjed om at den planlagte turen på Kiwi får du pent vente med i minst fire timer til! Jeg jobber på kontor i en bedrift med mellom 30 og 40 andre. Man skal ta hensyn. Med dette eksemplet har jeg grunn til å tro at jeg ble smittet på et kjøpesenter da jeg var der tidlig på dagen og hadde første oppkast om kvelden.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #62 Skrevet 14. januar 2019 Her overholder vi alltid 48-timers regelen. Har store mistanker til at ikke alle gjør det. En ting er 48-timersregel mht tilbake til skole/bhg, men hva tenker dere om å oppsøke store folkemengder før 48 timer er gått? Sånn som barnet spydde sist fredag morgen, lørdag er allmentilstanden fin, så da drar familien, med flere barn, en tur på biblioteket!! Jeg for min del blir passe irritert. Helt greit at man tar barnet som også er syk med ut på tur, men man kan vel velge seg et sted ute der det ikke er folk. Kjenner jeg blir helt matt av sånn oppførsel. Dette vet jeg forøvrig skjer. Anonymkode: 68b38...dd1 3
Minlillelykke Skrevet 14. januar 2019 #63 Skrevet 14. januar 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her overholder vi alltid 48-timers regelen. Har store mistanker til at ikke alle gjør det. En ting er 48-timersregel mht tilbake til skole/bhg, men hva tenker dere om å oppsøke store folkemengder før 48 timer er gått? Sånn som barnet spydde sist fredag morgen, lørdag er allmentilstanden fin, så da drar familien, med flere barn, en tur på biblioteket!! Jeg for min del blir passe irritert. Helt greit at man tar barnet som også er syk med ut på tur, men man kan vel velge seg et sted ute der det ikke er folk. Kjenner jeg blir helt matt av sånn oppførsel. Dette vet jeg forøvrig skjer. Anonymkode: 68b38...dd1 Er barnet sykt holdes det inne. Omgangssyken er så himla smittsomt at jeg ikke gidder å risikere st andre blir syke forsi jeg skal være ego. Slik tenker jeg ellers også, som ved feber feks 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå