AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Jeg får et lønnstrekk for et utestående kredittkort. I brevet jeg skulle returnere oppga jeg opplysninger om inntekt og utgifter. Jeg fikk i dag et brev i digipost fra Kredittopplysningsselskap(eller hva det heter) om at det hadde blitt en betalingsanmerkning og at det stod som lønnstrekk. Stod også hvor mye som vil bli trekt i måneden og sluttdato. Men burde det ikke også stått når første trekket blir? Da jeg sendte fra med brevet oppga jeg at min inntekt var aap og hvor mye jeg ville få utbetalt etter skatt osv. Og at jeg ønsket å bli trekt to ganger i løpet av en måned. Jeg får neste aap nå til mandag og aner ikke om det kommer til å bli trekt noe og i så fall hvor mye. Skal man egentilg ha beskjed før første trekk? Måtte jo så klart komme før helgen så jeg ikke har mulighet til å ringe å høre.... Anonymkode: bfed1...e4c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 Du kan ringe NAV, de får beskjed. Usikker på om dokumentet blir tilgjengelig på ditt NAV, men du kan jo sjekke. Anonymkode: 4004b...354
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Jeg jobber i bemanningsbyrå og får lønn annenhver uke. Arbeidsgiveren min deler lønnstrekket i to så jeg blir trukket for halvparten av månedsbeløpet på hver lønn. Månedlig trekkbeløp er 5000 kr (eksempel), jeg blir trekt 2500 kr på hver lønnsutbetaling. Jeg har ikke bedt om det, lønningskontoret gjør det automatisk. Vil tro det er tilfelle med NAV også, når du går på en stønad med utbetaling to ganger pr. mnd. Anonymkode: b9647...732
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får et lønnstrekk for et utestående kredittkort. I brevet jeg skulle returnere oppga jeg opplysninger om inntekt og utgifter. Jeg fikk i dag et brev i digipost fra Kredittopplysningsselskap(eller hva det heter) om at det hadde blitt en betalingsanmerkning og at det stod som lønnstrekk. Stod også hvor mye som vil bli trekt i måneden og sluttdato. Men burde det ikke også stått når første trekket blir? Da jeg sendte fra med brevet oppga jeg at min inntekt var aap og hvor mye jeg ville få utbetalt etter skatt osv. Og at jeg ønsket å bli trekt to ganger i løpet av en måned. Jeg får neste aap nå til mandag og aner ikke om det kommer til å bli trekt noe og i så fall hvor mye. Skal man egentilg ha beskjed før første trekk? Måtte jo så klart komme før helgen så jeg ikke har mulighet til å ringe å høre.... Anonymkode: bfed1...e4c Du HAR jo fått beskjed. Om at det blir lønnstrekk. Og beløpet vet du jo. Da får du forberede deg på at det kan hende det blir trekk allerede på mandag. Og sko deg deretter. Som man reder ligger man. Anonymkode: e1deb...427 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får et lønnstrekk for et utestående kredittkort. I brevet jeg skulle returnere oppga jeg opplysninger om inntekt og utgifter. Jeg fikk i dag et brev i digipost fra Kredittopplysningsselskap(eller hva det heter) om at det hadde blitt en betalingsanmerkning og at det stod som lønnstrekk. Stod også hvor mye som vil bli trekt i måneden og sluttdato. Men burde det ikke også stått når første trekket blir? Da jeg sendte fra med brevet oppga jeg at min inntekt var aap og hvor mye jeg ville få utbetalt etter skatt osv. Og at jeg ønsket å bli trekt to ganger i løpet av en måned. Jeg får neste aap nå til mandag og aner ikke om det kommer til å bli trekt noe og i så fall hvor mye. Skal man egentilg ha beskjed før første trekk? Måtte jo så klart komme før helgen så jeg ikke har mulighet til å ringe å høre.... Anonymkode: bfed1...e4c Det er fullt mulig å betale inn ekstra selv om du har lønnstrekk. Anonymkode: 4c999...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå