Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #1 Skrevet 5. april 2005 Yess!! Godt jobba. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/art...ticle369414.ece
Gjest Leola Skrevet 5. april 2005 #2 Skrevet 5. april 2005 Kjempebra - nå er det forhåpentligvis bare en igjen på rømmen.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Jepp. Moralen er: Ikke ta med førerkort eller annen legitimasjon på ranstokt.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #5 Skrevet 5. april 2005 I hvert fall ikke ditt eget Og han blir kalt mesterhjernen.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #6 Skrevet 5. april 2005 Og han blir kalt mesterhjernen. Dét er nå mest i media, da. Ellers kalles han både Hårek, Fatman, 300 (Bowlingmagi!) og enkelte andre ting som ikke passer seg å nevne.
Gjest Valhalla Skrevet 5. april 2005 #7 Skrevet 5. april 2005 Han ligner jo på han skurken i mikke da, husker ikke hva han heter.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #8 Skrevet 5. april 2005 Og han blir kalt mesterhjernen. Jeg synes ikke det er så mye å holde narr av. For det første tror jeg at "Mesterhjernen" er enten noe media har funnet på eller noe som de kanskje har snappet opp et enkelt sted og som de så velger å bruke mye for å skape en slags myte som selger. For det andre så innser de fleste av oss at ingen er perfekte heller ikke "Mesterhjerner". Å planlegge et slikt ran er sikkert svært krevende (uten at jeg har noen erfaring). Jeg ser ikke bort fra at han kan være mere intelligent enn langt de fleste. At han gjør enkelte feil er ikke bevis på at han ikke kan være intelligent. Og husk at han har hatt flere hundre politifolk som har lett etter hans feil. Hvor mange av oss andre hadde klart å skjule oss så godt hvis vi hadde flere hundre etter oss som lette etter vår feil?
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #9 Skrevet 5. april 2005 Jeg synes ikke det er så mye å holde narr av. For det første tror jeg at "Mesterhjernen" er enten noe media har funnet på eller noe som de kanskje har snappet opp et enkelt sted og som de så velger å bruke mye for å skape en slags myte som selger. For det andre så innser de fleste av oss at ingen er perfekte heller ikke "Mesterhjerner". Å planlegge et slikt ran er sikkert svært krevende (uten at jeg har noen erfaring). Jeg ser ikke bort fra at han kan være mere intelligent enn langt de fleste. At han gjør enkelte feil er ikke bevis på at han ikke kan være intelligent. Og husk at han har hatt flere hundre politifolk som har lett etter hans feil. Hvor mange av oss andre hadde klart å skjule oss så godt hvis vi hadde flere hundre etter oss som lette etter vår feil? Hvis han er så forbanna smart så hadde han vel skjønt at han ville blitt tatt da. Som du selv skriver så har han hatt flere hundre politifolk etter seg. En annen gang ble han tatt midt i brekket....jadda så smart atte. Nesten like smart som ilderen Utsi som ble skutt i ræva da han forsøkte å begå ran i fjor høst. For noen idioter. Grattis til Catch og Stavanger politiet....bar jobba!!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. april 2005 #10 Skrevet 6. april 2005 Hvis han hadde vært smart, hadde han vel brukt evnene til noe annet enn å rane banker og drepe politimenn.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #11 Skrevet 6. april 2005 Han har selvfølgelig ikke regnet det som 100% sikkert at han ble tatt. Det tror jeg ingen andre har gjort heller. Han har tatt en risiko og vært klar over at det var det han gjorde. Han har regnet med at gevinsten i forhold til risikoen var akseptabel. At dette ikke slo til i hans retning betyr ikke at det er mulig at han er smartere enn folk flest. At man er smart betyr ikke at man er feilfri. (Også f.eks. leger gjør feil..). Det at han kunne ha brukt sin intelligens på noe annet er en helt annen sak og ikke et tegn på at han ikke er intelligent! Det kan godt tenkes at både Toska, Hitler og Stalin er/var langt smartere enn folk flest. (Om de virkelig er det/var det vet jeg ikke noe om). Det at de står for et menneskesyn eller moralske verdier som de fleste av oss tar avstand fra betyr ikke at de ikke kan være langt over i middels i intelligens. At Toska har en holdning til moral som er forkastelig er for meg helt klart. At det er bra at han er tatt og at Politiet har gjort en god jobb er også for meg helt klart. Men hvor smart han er har jeg ikke noe grunnlag for å si noe om og jeg tviler på at de fleste andre har noe grunnlag for å si noe om det heller. At han har klart å planlegge et slikt ran og gjemme seg i et år synes jeg i hvertfall ikke tyder på at han er dum.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #12 Skrevet 6. april 2005 Bare en bitteliten detalj før vi tar helt av her. Husk at vi hittil befinner oss relativt tidlig i rettskjeden "Siktet, Tiltalt, Dømt." Det er fortsatt et stykke igjen til vi uten videre kan konstatere at mannen faktisk er "mesterhjernen" bak stuntet i Stavanger. Bare sånn for ordens skyld.
Gjest Trådstarter. Skrevet 6. april 2005 #13 Skrevet 6. april 2005 Han har selvfølgelig ikke regnet det som 100% sikkert at han ble tatt. Det tror jeg ingen andre har gjort heller. Han har tatt en risiko og vært klar over at det var det han gjorde. Han har regnet med at gevinsten i forhold til risikoen var akseptabel. At dette ikke slo til i hans retning betyr ikke at det er mulig at han er smartere enn folk flest. At man er smart betyr ikke at man er feilfri. (Også f.eks. leger gjør feil..). Det at han kunne ha brukt sin intelligens på noe annet er en helt annen sak og ikke et tegn på at han ikke er intelligent! Det kan godt tenkes at både Toska, Hitler og Stalin er/var langt smartere enn folk flest. (Om de virkelig er det/var det vet jeg ikke noe om). Det at de står for et menneskesyn eller moralske verdier som de fleste av oss tar avstand fra betyr ikke at de ikke kan være langt over i middels i intelligens. At Toska har en holdning til moral som er forkastelig er for meg helt klart. At det er bra at han er tatt og at Politiet har gjort en god jobb er også for meg helt klart. Men hvor smart han er har jeg ikke noe grunnlag for å si noe om og jeg tviler på at de fleste andre har noe grunnlag for å si noe om det heller. At han har klart å planlegge et slikt ran og gjemme seg i et år synes jeg i hvertfall ikke tyder på at han er dum. Det er litt fint i dette landet her vettu...at vi har lov å ha egne meninger. Så da kan du helt fritt, og til og med lovlig, mene at Tosken er en smart kar.
Gjest Trådstarter. Skrevet 6. april 2005 #14 Skrevet 6. april 2005 Bare en bitteliten detalj før vi tar helt av her. Husk at vi hittil befinner oss relativt tidlig i rettskjeden "Siktet, Tiltalt, Dømt." Det er fortsatt et stykke igjen til vi uten videre kan konstatere at mannen faktisk er "mesterhjernen" bak stuntet i Stavanger. Bare sånn for ordens skyld. Du har selvfølgelig helt rett, men jeg gleder meg stort over fangsten allikevel. Yess!!
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #15 Skrevet 6. april 2005 Det er litt fint i dette landet her vettu...at vi har lov å ha egne meninger. Så da kan du helt fritt, og til og med lovlig, mene at Tosken er en smart kar. Ja, og det er helt fritt og lovlig å blande sammen intelligens og moral i en herlig blanding. Dum er det også lov å være. Når jeg var 18år tenkte jeg at alle som ikke sto for de samme livsverdier som meg var dumme. Men så fant jeg ut at det faktisk fantest meget intelligente mennesker som hadde livsyn som jeg tok sterk avstand fra. Til slutt så lærte jeg at selv de mest intelligente menneskene ikke var feilfri. Jeg forstår at du ikke har kommet så langt ennå.
Gjest Trådstarter. Skrevet 6. april 2005 #16 Skrevet 6. april 2005 Ja, og det er helt fritt og lovlig å blande sammen intelligens og moral i en herlig blanding. Dum er det også lov å være. Når jeg var 18år tenkte jeg at alle som ikke sto for de samme livsverdier som meg var dumme. Men så fant jeg ut at det faktisk fantest meget intelligente mennesker som hadde livsyn som jeg tok sterk avstand fra. Til slutt så lærte jeg at selv de mest intelligente menneskene ikke var feilfri. Jeg forstår at du ikke har kommet så langt ennå. No comments Innsikt er en fin bil.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #17 Skrevet 6. april 2005 Tja - tror nok det fremsto som sannsynlig, også for Toska, at han ville bli tatt for dette ranet. Poenget er egentlig at de gjennomførte det og kom seg unna med en haug penger som fortsatt ikke er funnet. Så om de sitter inne en 5-10 år så er det kanskje uansett verdt det. Moralen ved dette er selvsagt noe annet - men å kalle det toskete...vet ikke helt..
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. april 2005 #18 Skrevet 6. april 2005 Så på nyhetene at han ble tatt gjennom bruk av internett og e-post(!). Tror vi skal vente med å genierklære han.
Gjest Trådstarter. Skrevet 6. april 2005 #19 Skrevet 6. april 2005 Så på nyhetene at han ble tatt gjennom bruk av internett og e-post(!). Tror vi skal vente med å genierklære han.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #20 Skrevet 7. april 2005 Ellers kalles han både Hårek' date=' Fatman, 300 (Bowlingmagi!) og enkelte andre ting som ikke passer seg å nevne.[/quote'] Etter å ha sett de nye bildene av ham, forstår jeg plusselig kallenavnet som henviser til bowling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå