AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Noen som har gått på en slik kur for å fjerne kviser og urenheter? Jeg har fått en kur på 5 måneder av fastlegen (en måned om gangen) og ett skriv med en haug av potensielle bivirkninger. Bivirkninger osm tørre lepper, tørr hud i ansiktet, tørr hud på rygg, på armer, legger, tørre øyne, tør nese, vekttap, stølhet osv osv. Blir litt overveldet, og lurer på hvilken erfaringer andre har gjort seg med slike kurer. Ble huden noe bedre? Var det verdt det? Anonymkode: 260a3...69b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #2 Skrevet 12. januar 2019 Du finner flere tråder om det på underforum Velvære, hudpleie og kosmetikk Anonymkode: 8c0ba...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 Bl.a. denne Anonymkode: 8c0ba...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 Jeg gikk på det for 9 år siden. Da gikk jeg på en 5 mnd lang kur, vet ikke hvor mange mg jeg tok, men var 2 kapsler på morningen. Jeg hadde altså et krater i ansiktet, så virkelig ikke ut, jeg brukte 1 time på å sminke meg hver morgen før skolen for å skjule det, men huden min var så fet at sminken bare rant av igjen. Jeg kunne klore med neglene og så fullt av fett under, eller ta et dopapir på ansiktet så ble dopapiret helt gjennomsiktig av fett. Det var fortvilende og jeg prøvde alt, lysbehsndlinger, dyre hudlege kremer og renser, antibiotika, alt, Ingenting gjorde en forskjell. Huden min ble raskt bedre på iso, bare etter 2-3 uker fikk jeg kommentarer på hvor mye bedre huden min så ut. Jeg hadde ikke vondt i ansiktet lenger av alle kvisene. Det var fantastisk, resultatet ble bare bedre og bedre og til slutt så var huden min som porselen, ikke et eneste arr og den fete huden var ikke der lenger! Jeg fikk ingen bivirkninger gjennom kuren, jeg fikk ikke tørr hud, ikke tørre lepper, Ingenting. Tok blodprøve 1 gang i mnd. Nå 9 år etterpå er huden akkurat like fin,ikke 1 kvise og ikke fet hud i det heletatt! og jeg får fortsatt komplimenter for den fine huden min😃 dette høres nesten for godt ut til å være sant, og jeg forventet absolutt ikke slike resultater! Jeg er storfornøyd og den kuren er det beste jeg har gjort for meg selv noen gang, for å se slik ut i ansiktet er helt forferdelig.... Anonymkode: 4dc0c...e01 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ikke et eneste arr Hadde du arr før du tok kuren? Fjernet kuren arrene? Anonymkode: 8c0ba...bdc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 Ja. Er noen år siden nå, men her er en kort oppsummering av min erfaring. Vær nøye på prevensjon mens du tar kuren. Jeg røk på et par smeller og måtte ta angrepille. Den største bivirkningen jeg hadde var tørre øyne. Jeg plages forsåvidt fortsatt med det innimellom, 11 år etter avsluttet kur. Har også litt leddsmerter innimellom, men vet ikke om det er pga kuren. Jeg var veldig redd de psykiske bivirkningene (selvmord), og skrev mye dagbok i tiden før og under kuren, for å holde oppsyn med meg selv og tankemønsteret mitt. Har vært deprimert før og etter kuren, men tror ikke det er direkte relatert til medisinen. Min teori er at selvmordene til pasientene på kuren er pga det psykiske helvetet det er å ha cystisk akne til å begynne med. Alt i alt var jeg fornøyd med kuren, ingen store bivirkninger og huden ble rensket opp. MEN Kvisene dukket opp igjen 6 år senere. Da var det monsterutbrudd på stereoider, har nærmest ikke sett verre ut. Fikk også arr av hver eneste kvise denne gangen. Lurer på om medisinen gjorde huden min svakere. Det gikk over av seg selv etter ca 1,5 år, da jeg nærmet meg 30 år. Jeg har også hatt forhøyet kolesterol siden jeg var 22 år og avsluttet kuren. Anonymkode: f4364...dac 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #7 Skrevet 12. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde du arr før du tok kuren? Fjernet kuren arrene? Anonymkode: 8c0ba...bdc Nei, men ville jo trodd at det skulle blitt arr av kvisene mine, de var store og forferdelige, hudlegen trodde det ville bli litt arr etter endt kur, men det ble det ikke. Kuren skal jevne ut eksisterende arr også. Anonymkode: 4dc0c...e01 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men ville jo trodd at det skulle blitt arr av kvisene mine, de var store og forferdelige, hudlegen trodde det ville bli litt arr etter endt kur, men det ble det ikke. Kuren skal jevne ut eksisterende arr også. Anonymkode: 4dc0c...e01 Takk for svar! Anonymkode: 8c0ba...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 Gikk på lavdosekur i 6 måneder. Det var tungt for psyken og hardt for musklene (mye verking, null treningsprogresjon), men det var SÅ verdt det! Etter å ha hatt stygge, dype og smertefulle kviser konstant fra jeg var 20-35 år har jeg ikke lenger noen! (Hender en liten og overfladisk mensenkvise dukker opp i blant, men den forsvinner like fort som den kom. Stort sett har jeg porselenshud og jeg elsker det.) Anonymkode: 61938...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå