Gå til innhold

Studier, jobb og familieliv, hva bør prioriteres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er for tiden nett elev og studerer til generell studiekompetanse etter dropp out fra skolen i noen år... jeg har også vært arbeidsledig siden jeg droppet ut, men var så heldig og endelig få jobb sommeren 2018, som jeg fortsatt jobber i. Det er en dårlig arbeidsplass med sleipe holdninger IG jeg trives overhodet ikke, men inntekt må en jo ha.. 

jeg har også et barn på 1 år og samboer. Jeg merker at det blir veldig mye og holde styr på da barnet vårt er hjemmeværende ettersom meg og pappaen jobber omvendt av hverandre (dag/kveld).  

Jeg kjenner at jeg er utrolig utkjørt og det sliter mye på psyken nå som eksamen nærmer seg med stormskritt. Jeg har også store problemer med mattematikk og vet ikke hvordan det skal gå ettersom jeg trenger minimum 3 dersom jeg skal komme inn på drømmestudiet på universitetet... 

noen som har tips til hvordan og sortere alt dette? Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 

Jeg er på bristepunktet til og bli sykemeldt, men får ufattelig dårlig samvittighet da jeg ikke ønsker og motta stønad og være hjemme uten og gjøre noe. Jeg blir gal av det. Vi har snakket om å ta oss en velfortjent ferie etterhvert men jeg kjenner jeg får angst av å tenke på ferie, og jeg er livredd for at jeg ikke skal klare og stille på jobb, da arbeidsgiver er mildtsagt, et rævhøl å ha med å gjøre...! 

Anonymkode: 1a74f...861

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehageplass? Slik at dere får frigjort litt tid.

Anonymkode: 6bfdb...a0d

• Liker 4
Skrevet

Dere må søke barnehageplass. Det er heller ukke bra for barnet å være isolert hjemme med slitene foreldre. 

Anonymkode: 5aea4...f60

• Liker 4
Skrevet

Du kan også vurdere å jobbe deltid. De ferreste jobber fulltid når de studerer.

Anonymkode: 5aea4...f60

Skrevet

1) Barnehage vil frigjøre veldig mye tid

2) Hvis du blir sykmeldt kan du neppe fortsette med studiene uten å miste sykepengene tilsvarende studiebelastningen. Det er ikke slik at sykepenger skal brukes til å finansiere studier. 

Hvis barnehage ikke løser situasjonen, må du enten kutte ned på studiene eller kutte ned på jobbingen.

Anonymkode: 7c222...4f9

• Liker 3
Skrevet

Og søk andre jobber.

Anonymkode: 7c222...4f9

• Liker 2
Skrevet

Kan far ta mer av ansvaret for barnet for at du ska få mer tid til studiene? At du får tatt utdanning vil lønne seg for dere begge på sikt.

Anonymkode: 05d50...e2f

Skrevet

Deltidsplass i barnehage, evt dagmamma? Dere må samarbeide om ting som skal gjøres hjemme og ha beinhard struktur. Vil det hjelpe deg med noen timer dagmamma i uka, der du BARE gjør skolearbeid og ikke rører hverken skittentøy eller oppvask? Kan du kutte ned på jobben og likevel få nok inntekt til at det går rundt? Kan mannen jobbe mer så du kan jobbe mindre og konsentrere deg om studiene? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...