AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Føler dere noe noe ansvar for å dele innlegg med viktig budskap? Det var en Facebook-venn som la ut et innlegg om kreftsyke. Hvis man var et godt menneske så skulle man skrive under at det var lest, for så å kopiere og skrive det som eget innlegg jeg gidder ikke sånne greier, selv om jeg støtter kreftsaken. Deler og kopierer dere innlegg? Anonymkode: c7145...f8a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Nei! Det hjelper ikke kreftpasienter en tøddel! Da får en heller gi penger til Kreftforeningen! Anonymkode: e65fe...507 9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #4 Skrevet 11. januar 2019 Gidder ikke å gi oppmerksomhet til kjedemeldinger. Folk som deler omtrent det som er å oppdrive av kjedemeldinger slutter jeg å følge, vi er fortsatt venner på face, men jeg får ikke opp en eneste status fra vedkommende. Anonymkode: bbace...d70 3
Cata Skrevet 11. januar 2019 #5 Skrevet 11. januar 2019 Nope, den type "budskap" overser jeg glatt. Dvs. en gang i blant så legger jeg inn en tørr kommentar om at "et beløp er donert til Kreftforeningen". Kjedebrev stopper her, og om jeg får noen som er for ivrige på den type meldinger så skjuler jeg varsler fra dem en måneds tid og har de ikke gitt seg da så skjuler jeg varsler permanent. Beholder dem som venner da. Samme gjør jeg for øvrig med dem som er i overkant ivrige med politiske meningsytringer. De får kose seg med dem så mye de vil, men jeg vil ikke ha en poiitisk kamparena inn på min side. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 Aldri. Så alle disse med:jeg vedder på at 9 av 10 av mine venner, ikke tør å legge ut. Tenker de aldri over hvor mange ganger de er delt? Jeg deler ikke, kommenterer ikke, liker ikke. Her slipper det heller ikke spill igjennom. Nå sender de også på messenger... Bare innom for å sende en hjerteklem, send den videre. Er vi en gjeng med unger? Så alle disse fra avisene, kopier, send ut. Tror de ikke folk leser/hører på nyheter? Når folk hver dag, legger ut artikler med plusssabb, da kjenner jeg det koker. Anonymkode: 150cf...74e 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #7 Skrevet 12. januar 2019 Jeg irriterer meg litt ekstra over alle som helt ukritisk deler artikler fra sider som Newsner, Sosialnytt m.m. Selve artiklene er ofte greie nok, men så avslutter de alltid med noe á la "la oss nå alle sammen like og dele denne artikkelen for å vise anerkjennelse og støtte til [en eller annen god sak eller person]". Og folk liker og deler i vilden sky. Og det formålet som får aller mest støtte og anerkjennelse av dette er annonseinntektene til nettsiden. Her er et typisk eksempel på det jeg reagerer på. (Nå skaper jeg også klikk og annonseinntekter, men det får heller gå. Jeg vet i alle fall at det er det jeg gjør.) Jeg synes det er direkte usmakelig hvordan slike sider spekulerer i å tjene penger på andres samfunnsnyttige innsats og gode formål. Anonymkode: cdf41...b3b 1
prettylittlemisfit Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler dere noe noe ansvar for å dele innlegg med viktig budskap? Det var en Facebook-venn som la ut et innlegg om kreftsyke. Hvis man var et godt menneske så skulle man skrive under at det var lest, for så å kopiere og skrive det som eget innlegg jeg gidder ikke sånne greier, selv om jeg støtter kreftsaken. Deler og kopierer dere innlegg? Anonymkode: c7145...f8a Veldig sjelden. Men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg. Om jeg skulle dele alt sånt som dukka opp på faceveggen hadde jeg ikke hatt så mye annet å gjøre.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 På 11.1.2019 den 22.16, AnonymBruker skrev: Føler dere noe noe ansvar for å dele innlegg med viktig budskap? Det var en Facebook-venn som la ut et innlegg om kreftsyke. Hvis man var et godt menneske så skulle man skrive under at det var lest, for så å kopiere og skrive det som eget innlegg jeg gidder ikke sånne greier, selv om jeg støtter kreftsaken. Deler og kopierer dere innlegg? Anonymkode: c7145...f8a Ikke slikt, nei. Jeg støtter rosa sløyfe og lignende aksjoner, og gir emosjonell og praktisk støtte når venner/familie står i dritt. I den grad jeg deler innlegg, er det 'katt/hund/sykkel/kosebamse tapt/funnet i området'. Anonymkode: 483d1...05b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #10 Skrevet 13. januar 2019 Nei, slike innlegg deler jeg ikke. Det er bare tull, hjelper veldig lite, og måten det legges fram på for å spille på folk samvittighet har jeg ingenting til overs for. En sjelden gang deler jeg innlegg om en katt som er forsvunnet, venner som skal selge hus og ha visning, en sak som er viktig for meg eller sånt. Ellers bruker jeg Facebook ganske lite. Anonymkode: 173a9...968
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #11 Skrevet 13. januar 2019 On 1/11/2019 at 10:16 PM, AnonymBruker said: Føler dere noe noe ansvar for å dele innlegg med viktig budskap? Det var en Facebook-venn som la ut et innlegg om kreftsyke. Hvis man var et godt menneske så skulle man skrive under at det var lest, for så å kopiere og skrive det som eget innlegg jeg gidder ikke sånne greier, selv om jeg støtter kreftsaken. Deler og kopierer dere innlegg? Anonymkode: c7145...f8a Nei, selvsagt ikke, denslags er søppel og kan føre til at folk faktisk får avsmak for det som egentlig er gode saker. Jeg ignorerer dem, selv om jeg har mest lyst til å svare "kun 97% tør å ignorere dette våset". Og så skulle jeg ønske flere forsto at "kopier, ikke del", betyr "sørg for at spammen kommer 40 ganger på dine venners vegg istedenfor en". Anonymkode: 127b9...b08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå