AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Er jeg eller roomie urimelig? Stua er rett utenfor rommene våre. Jeg er veldig glad i å tegne, male og skrive, og gjør gjerne dette på kvelden. Kan ikke gjøre dette på rommet, da jeg trenger et bord. Roomie legger seg ofte for å sove 21-22. Jeg føler jeg hvert fall burde kunne sitte oppe til 23-24... Jeg må ha noe lys for å gjøre det jeg gjør. Roomie blir sint fordi det da tydeligvis lyser noe inn på rommet. Så prøver å skru av taklyset og kun ha en lampe på bordet. Men det synes visstnok inn på rommet likevel... Anonymkode: 19e64...a9e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 På tide å flytte for seg selv. Du kan be romkameraten din om å snu seg andre veien. Anonymkode: 9a6d2...c74 12
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På tide å flytte for seg selv. Du kan be romkameraten din om å snu seg andre veien. Anonymkode: 9a6d2...c74 Skjønner ikke hvorfor hen ikke kan bruke en sovemaske eller noe. Kan si meg enig i at man ikke skal ha på lys kl 03 om natta, men det pleier jeg aldri da jeg aldri sover spesielt lenge om morgenen Anonymkode: 19e64...a9e 4
Ulven Skrevet 11. januar 2019 #5 Skrevet 11. januar 2019 Romkameraten din er totalt urimelig. Hvis det er et så stort problem med bittelitt lys under døra, får dere finne en løsning på dette. 11
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #6 Skrevet 11. januar 2019 Akkurat nå, hind skrev: Roomie trenger en sovemaske. Akkurat nå, Ulven skrev: Romkameraten din er totalt urimelig. Hvis det er et så stort problem med bittelitt lys under døra, får dere finne en løsning på dette. Er litt kjipt å ikke kunne tegne etter kl 21.30 på en fredag fordi hen skal sove og er trøtt. Anonymkode: 19e64...a9e 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #7 Skrevet 11. januar 2019 Roomien din er urimelig, ikke du. Anonymkode: 14bae...0ab 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #8 Skrevet 11. januar 2019 Har hen ikke dør? Og sover ikke vedkommende på sommeren om ikke døra er nok? Helt urimelig av roomie. Anonymkode: cab8e...466 7
Ulven Skrevet 11. januar 2019 #9 Skrevet 11. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Er litt kjipt å ikke kunne tegne etter kl 21.30 på en fredag fordi hen skal sove og er trøtt. Anonymkode: 19e64...a9e Hvor kommer det lys inn? Oppe? Nede? Det går lett an å lage en pølse fylt med sand el som kan legges i glipa nede. Er det oppe kan kanskje en tettelist gjøre susen.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #10 Skrevet 11. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hen ikke dør? Og sover ikke vedkommende på sommeren om ikke døra er nok? Helt urimelig av roomie. Anonymkode: cab8e...466 Dør jo, selvsagt. Men det kommer vel inn lys gjennom alle sprekkene. Det er jo ikke kunstig belysning utenfor rommet selv om det er sommer da. 1 minutt siden, Ulven skrev: Hvor kommer det lys inn? Oppe? Nede? Det går lett an å lage en pølse fylt med sand el som kan legges i glipa nede. Er det oppe kan kanskje en tettelist gjøre susen. Vet ikke. Får gjøre noen undersøkelser i morgen! Anonymkode: 19e64...a9e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #11 Skrevet 11. januar 2019 Jeg er veldig for at man skal ta hensyn til de man bor med men dette er jo helt absurd. Du må jo få lov å ha på lys i stua etter 21 om kvelden! Greit nok å be om at ikke de du bor med sitter oppe og bråker etter midnatt men å bli sur over at det er lys på i stua etter 21?? Utrolig spesielt og hun må bare skjerpe seg eller flytte for seg selv om hun skal være så sær. Lykke til når hun får samboer haha. Anonymkode: 54a27...7a2 9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #12 Skrevet 11. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig for at man skal ta hensyn til de man bor med men dette er jo helt absurd. Du må jo få lov å ha på lys i stua etter 21 om kvelden! Greit nok å be om at ikke de du bor med sitter oppe og bråker etter midnatt men å bli sur over at det er lys på i stua etter 21?? Utrolig spesielt og hun må bare skjerpe seg eller flytte for seg selv om hun skal være så sær. Lykke til når hun får samboer haha. Anonymkode: 54a27...7a2 Det tenkte jeg også, egentlig. Hen er veldig spesiell på enkelte punkter og vant til å ha alt tilrettelagt. Hen studerer dessuten og leser gjerne 5-6 timer hver dag i stua, og da må alt være helt musestille, men jeg skal jo ikke sitte inne på dagen uansett, så da lar jeg hen være selv om jeg har fri, og går ut av leiligheten. Men godt å høre at det ikke er jeg som er kravstor, for jeg savner kveldene mine. Er liksom ofte på kvelden inspirasjonen og kreativiteten kommer! Anonymkode: 19e64...a9e 3
Lill3My Skrevet 11. januar 2019 #13 Skrevet 11. januar 2019 Romkameraten din får ta seg en chillpill, ingen andre normale mennesker ville finne seg i så sære og selvsentrert regler over tid. Hen får legge et teppe eller håndkle eller noe i glipa mellom gulv og før om det er såååå fælt med lys. Evt kaan hen lukke øynene sine... Har hørt det skal være bra for søvnen 😛✌️ 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #14 Skrevet 11. januar 2019 Hvor gode venner er dere? Om det er veldig viktig å bevare vennskap ville jeg fått meg bord med lys på rommet. Men ellers ville jeg bare fortsatt å sitte i stua og sagt til personen at du tar hensyn når hen skal lese på dagtid men det må være mulig å bruke fellesarealene I DET MINSTE innenfor det som er normale borettslagtider (07-23 eller noe) og at personen er nødt til å selv finne ut av hva hen skal gjøre med å ikke tåle noe lys utenfor rommet sitt når hen bor sammen med andre. Anonymkode: 54a27...7a2 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #15 Skrevet 11. januar 2019 Si at hen kan kjøpe seg en sovemaske. Er vant med at etter kl. 23.00 er stilletid. Slik var det på alle stedene jeg bodde under studiene, og i boretslaget jeg bor i nå. Litt lys bør man tåle om en bor sammen. Kanskje det står noe i kontrakten også, som du kan bruke som argument? Anonymkode: aeea3...012
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #16 Skrevet 11. januar 2019 Hen kan kjøpe sovemaske eller snu seg andre veien. Hva gjør hen egentlig om sommeren når det er lyst hele døgnet? Umulig å ha det bekmørkt på rommet da. Kanskje det går an å legge et teppe/håndkle så det ikke kommer lys under døra Anonymkode: 99f0f...5d5
Gjest TheCatLady Skrevet 12. januar 2019 #17 Skrevet 12. januar 2019 Kan ikke romkameraten din henge noe foran døren eller kjøpe en sovemaske? Det virker helt teit at du ikke skal få gjøre de tingene bare fordi romkameraten må legge seg tidlig og det finnes alltid løsninger. Her gjør vedkommende seg vanskelig.
Sola de Skrevet 12. januar 2019 #18 Skrevet 12. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tenkte jeg også, egentlig. Hen er veldig spesiell på enkelte punkter og vant til å ha alt tilrettelagt. Hen studerer dessuten og leser gjerne 5-6 timer hver dag i stua, og da må alt være helt musestille, men jeg skal jo ikke sitte inne på dagen uansett, så da lar jeg hen være selv om jeg har fri, og går ut av leiligheten. Men godt å høre at det ikke er jeg som er kravstor, for jeg savner kveldene mine. Er liksom ofte på kvelden inspirasjonen og kreativiteten kommer! Anonymkode: 19e64...a9e Må være musestille i 5- 6 timer Det der hadde ikke jeg giddet. Du skal kunne bevege deg fritt, snakke i telefonen, ha lyset på etter visse klokkeslett uten at noen skal sitte på sin trone og diktere. Om hen ikke liker det får vedkommende flytte et sted uten romkamerater. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå