AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Kan ikke folk holde ungene hjemme ved DVD spilleren til de kan klare å se en film uten å plage alle andre i kinosalen? Har vært på kino med mine barn og bak oss satt 2 kvinner med en hel skokk med unger (tror det var 7 unger) og de herjet og ropte så vi gikk glipp av store deler av filmen... De hang over stolene våre, kommenterte alt (høyt) og hver gang noe spennende/morsomt/skummelt skjedde så gjenfortalte de hele scenen til de voksne med så høy stemme at det formelig gjorde vondt i ørene. Anonymkode: 638ca...549 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 Hadde sønnen min oppført seg sånn så hadde han fått advarsel også hadde vi gått hjem om han forsatte. Jeg begynte å ta småen med på kino når han var 2.5 år da så vi postmann pat husker jeg. Før vi gikk inn på kinoen snakket jeg med han om at på kinoen må vi hviske til hverandre. I begynnelsen glemte han seg å da minnet jeg han på det hver gang så da lærte han seg det fort. Nå er han 7 år å oppfører seg eksemplarisk på kinoen å kommenterer heller i ettertid hvor høyt enkelte snakket under hele filmen,å sier at det er ikke lov. Anonymkode: 42f15...78d 17
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Legg til kasting av popcorn og intens stank av promp. Der har du prikken over i-en for kinoopplevelsen. Anonymkode: fd5d5...55d 8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #4 Skrevet 11. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke folk holde ungene hjemme ved DVD spilleren til de kan klare å se en film uten å plage alle andre i kinosalen? Har vært på kino med mine barn og bak oss satt 2 kvinner med en hel skokk med unger (tror det var 7 unger) og de herjet og ropte så vi gikk glipp av store deler av filmen... De hang over stolene våre, kommenterte alt (høyt) og hver gang noe spennende/morsomt/skummelt skjedde så gjenfortalte de hele scenen til de voksne med så høy stemme at det formelig gjorde vondt i ørene. Anonymkode: 638ca...549 La nå unger være unger. Noen er som dine, andre ikke. Anonymkode: 275cb...13f 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #5 Skrevet 11. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: La nå unger være unger. Noen er som dine, andre ikke. Anonymkode: 275cb...13f Nei vet du hva! Vi betaler nesten 150 kr per billett å da forventer jeg å se filmen uten at unger kaster popcorn,ødelegger med å snakke høyt osv. Foreldrene får heller lære barna hvilke regler som gjelder når en går på kino,klarer ikke barnet å følge de reglene så er det rett hjem! Da hadde de nok lært til neste gang! Anonymkode: 42f15...78d 35
BettyCooper Skrevet 11. januar 2019 #6 Skrevet 11. januar 2019 Om jeg går på kino å ser en film (sammen med barna) med små barn som målgruppe, regner jeg med det er mer uroligheter enn om jeg ser en voksenfilm. Barn snakker, ler høyt og er mer entusiastiske av seg. Men det er forskjell på det og å ikke oppføre seg. Har selv gått fra filmen med en treåring som hadde maur i trusa 😛 9
Gjest Carma Skrevet 11. januar 2019 #7 Skrevet 11. januar 2019 (endret) Jeg hadde sagt ifra til vakten. Man bør holde unger hjemme fra kinoer, restauranter og museér dersom de ikke kan oppføre seg. Det kalles hensyn. Aldri i verden om jeg hadde kunnet oppføre meg slik som barn. Må le bare ved tanken. Grein ikke butikken heller. Hadde jeg så gjort hadde far tatt meg under armen og dratt hjem og jeg hadde ikke fått være med neste gang. Endret 11. januar 2019 av Carma
Maestro Skrevet 11. januar 2019 #8 Skrevet 11. januar 2019 Er Så glad at tantebarna mine på 3.5 og 8 oppfører seg på kino. 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #9 Skrevet 11. januar 2019 5 minutter siden, BettyCooper skrev: Om jeg går på kino å ser en film (sammen med barna) med små barn som målgruppe, regner jeg med det er mer uroligheter enn om jeg ser en voksenfilm. Barn snakker, ler høyt og er mer entusiastiske av seg. Men det er forskjell på det og å ikke oppføre seg. Har selv gått fra filmen med en treåring som hadde maur i trusa 😛 Hvorfor ikke lære barna at på kino skal det være stille og vi må hviske hvis vi skal snakke til hverandre? Hadde alle gjort det så hadde det blitt en mye hyggelige filmopplevelse for alle sammen. Barn har ikke vondt av å lære å ta hensyn til andre. Anonymkode: 42f15...78d 8
BettyCooper Skrevet 11. januar 2019 #10 Skrevet 11. januar 2019 Alle kan vel glemme hviskestemme om de blir litt gira. Jeg mener ikke det er greit å forstyrre alle andre, men det er ikke krise om man trenger en påminnelse eller to. Har man barn man vet ikke egner seg på kino kan man heller leie en film å se hjemme 😉 1
Gjest Promqueen Skrevet 11. januar 2019 #11 Skrevet 11. januar 2019 Dette er grunnen til at jeg aldri går på kino. Nå har jeg ikke barn, men har en kusine på 8 som jeg har hatt med på kino et par ganger. Hun er verdens snilleste hvis hun må. Men er jo ikke bare på kino små "drittunger" ikke oppfører seg. Er overalt. Men så klart verst er det på kino.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #12 Skrevet 11. januar 2019 6 minutter siden, BettyCooper skrev: Alle kan vel glemme hviskestemme om de blir litt gira. Jeg mener ikke det er greit å forstyrre alle andre, men det er ikke krise om man trenger en påminnelse eller to. Har man barn man vet ikke egner seg på kino kan man heller leie en film å se hjemme 😉 Problemet er jo at disse tafatte foreldrene sier jo ingenting på at barna snakker så høyt at det forstyrrer i filmen,foreldrene bare godtar det å det synes ikke jeg er greit! Anonymkode: 42f15...78d 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #13 Skrevet 11. januar 2019 Opplevd flere ganger at voksne oppfører seg dårlig å ødelegger filmopplevelsen enn barn. Og vi er mye på filmer egnet for barn. Tross det, er jeg helt enig at voksne som barn, skal oppføre seg på kino og andre plasser. Neste gang tar du kontakt med en som jobber på kinoen og sier i fra. Anonymkode: 0d124...79c 3
BettyCooper Skrevet 11. januar 2019 #14 Skrevet 11. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo at disse tafatte foreldrene sier jo ingenting på at barna snakker så høyt at det forstyrrer i filmen,foreldrene bare godtar det å det synes ikke jeg er greit! Anonymkode: 42f15...78d Jeg hadde sakt ifra på en grei måte til foreldrene. Hadde ikke reagert negativt om noen sa ifra til meg om det var mine barn. Kanskje barna skjønner at de forstyrrer bedre om noen sier ifra også? Selv synes jeg ikke barn er de verste, men ungdommer i store grupper. Husker jeg satt ved siden av ei jente som tok telefonen midt under filmen en gang. Da jeg snudde meg å sa ifra sa hun bare "jeg må snakke litt lavere, jeg er på kino". 😂 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #15 Skrevet 12. januar 2019 Helt enig. Går selv på kino med barna mine. De får beskjed om å ikke snakke under filmen. De hvisker hvis det er noe viktig. Oppfører de seg ikke er det rett ut. Ikke skjedd til nå, men hvis den dagen kommer lærer de. Normal folkeskikk gjelder overalt. Kino er dyrt og den opplevelsen trenger ingen å ødelegge. Føyer seg inn i rekken med barn som sparker i flysetet, løper rundt på restaurant etc. Gjør deg selv og barna en tjeneste: lær dem normal folkeskikk så samfunnet kan fortsette å være ok å leve i. Anonymkode: f2545...774 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #16 Skrevet 12. januar 2019 Det finnes barn med ADHD og andre diagnoser, hvor det er veldig vanskelig/umulig å få de til å sitte stille over lengre tid. De foreldrene gruer seg til hva barnet kan finne på, men vil jo gjerne at det skal få oppleve å gå på kino. Derfor har jeg en viss forståelse, men i HI sitt tilfelle så virker det ikke som det var sånn. I den tilfellet burde foreldrene sagt tydelig ifra eller evt. dratt hjem. Anonymkode: 94f25...137
FrodeF Skrevet 12. januar 2019 #17 Skrevet 12. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei vet du hva! Vi betaler nesten 150 kr per billett å da forventer jeg å se filmen uten at unger kaster popcorn,ødelegger med å snakke høyt osv. Foreldrene får heller lære barna hvilke regler som gjelder når en går på kino,klarer ikke barnet å følge de reglene så er det rett hjem! Da hadde de nok lært til neste gang! Anonymkode: 42f15...78d Så be de og mødrene deres om å holde kjeft og sitte stille. Du løser iallfall ingen problemer ved å klage her. 1
GammelKaktus Skrevet 12. januar 2019 #18 Skrevet 12. januar 2019 Hos oss så er det blitt slik at vi ikke synes det er gøy å gå på kino, vi sitter bare og irriterer oss over barn som prater, skriker, hopper i setene og kaster popcorn... Det verste er at jeg ikke overdriver heller. Foreldrene sitter bare og flirer når man gir beskjed.. Altså hadde mitt barn oppført seg slik så hadde jeg jo tatt han ut, men mange foreldre gir totalt faen i at barna ødelegger opplevelsen til alle de andre barna som faktisk er i stand til å oppføre seg på kino. Det viktigste er jo at deres barn som ikke kan oppføre seg for gå på kino for å få "opplevelsen", drit i de 300 andre barna og voksne som har betalt for å se filmen. Skikkelig kjipt for både meg og guttungen er filmglad og synes kino er gøy men alle gangene så blir opplevelsen ødelagt fordi det er alltid noen som ødelegger. 5
Anim92 Skrevet 12. januar 2019 #19 Skrevet 12. januar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes barn med ADHD og andre diagnoser, hvor det er veldig vanskelig/umulig å få de til å sitte stille over lengre tid. De foreldrene gruer seg til hva barnet kan finne på, men vil jo gjerne at det skal få oppleve å gå på kino. Derfor har jeg en viss forståelse, men i HI sitt tilfelle så virker det ikke som det var sånn. I den tilfellet burde foreldrene sagt tydelig ifra eller evt. dratt hjem. Anonymkode: 94f25...137 Men man trenger kanskje ikke ta alle 7 på en gang, om det er 1 eller flere med ADHD i gjengen?🙈 3
Anim92 Skrevet 12. januar 2019 #20 Skrevet 12. januar 2019 Jeg grugleder meg til første gang jeg skal ta med tantebarnet på kino - man vet jo ikke helt enda hvordan h*n vil oppføre seg. Men man må jo bare prøve! Holdningene til enkelte her skremmer meg litt sånn sett. Men så har jeg ikke tenkt å ta 7 på en gang da..😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå