Gå til innhold

banket opp i et offentlig transport kjøremiddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste i avisen ikke for lenge siden der det var en passasjer og kunde av flytog som ble forslått av en med passasjer, saken kom i Oslo aviser. Det jeg reagerer på er at INGEN fra flytoget var på saken. Hvilke samfunn er det vi lever i Norge, lever vi i et samfunn der vi løper fra ansvar. Er det virkelig riktig at man skal tillate at man blir forslått i et offentlig transport kjøremiddel uten at de som opererer med sine "egne" kunder ikke uttaler seg eller bryr seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket ansvar mener du flytoget har og hva skal de uttale? At de er mot vold på sine tog? Er ikke det en selvfølge som det ikke er noen vits i å informere om?

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du med "var på saken"?

Skrevet

den dagen du blir slått ned på gaten, så er det ingen som har ansvar eller kommer til å bry seg, og for å få enda mer glede, så henlegger politiet saken. Det er norsk kultur i et nøtteskall. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Egenskap skrev:

den dagen du blir slått ned på gaten, så er det ingen som har ansvar eller kommer til å bry seg, og for å få enda mer glede, så henlegger politiet saken. Det er norsk kultur i et nøtteskall. 

Er vel mer riktig å kalle det ukultur. 

Skrevet
10 timer siden, Bag skrev:

Hvilket ansvar mener du flytoget har og hva skal de uttale? At de er mot vold på sine tog? Er ikke det en selvfølge som det ikke er noen vits i å informere om?

At de beskytter sine kunder... Det kalles å være et med menneske.

Skrevet
10 timer siden, jabx skrev:

Hva mener du med "var på saken"?

kom kunden i møte der han kunne oppleve et med menneske som tok hånd om han der han var forslått og skadet. Siden det kom i media så var ingen fra flytoget som var på saken med uttalelse, det kaller jeg å være umenneskelig.

Skrevet
9 minutter siden, Egenskap skrev:

Hvordan skal de beskytte kundene sine? Gå inn i en voldsepisode og selv bli utsatt for vold?

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Egenskap skrev:

kom kunden i møte der han kunne oppleve et med menneske som tok hånd om han der han var forslått og skadet. Siden det kom i media så var ingen fra flytoget som var på saken med uttalelse, det kaller jeg å være umenneskelig.

Så betyr "på saken" å uttale seg i media, eller å pleie den angrepne etter episoden?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, jabx skrev:

Så betyr "på saken" å uttale seg i media, eller å pleie den angrepne etter episoden?

både og, det viktigste er å pleie den angrepne etter episoden, men i denne saken så ble offeret alene, og hadde ingen andre å henvende seg til en til media. 

Skrevet
10 minutter siden, Egenskap said:

Og hvordan mener du flytoget skal beskytte sine kunder? Ha vakter i hver vogn? Stenge passasjerene inn i små celler inntil de låses ut på ankomststasjonen?

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Egenskap skrev:

Står jo i artikkelen at togpersonalet hjalp ham så fort de stoppet på nærmeste stasjon (Asker). Står også at han banket på døren til togføreren, men mannen hadde forståelse for at togføreren ikke kunne hjelpe han, siden han var opptatt med å kjøre toget i 200 km/t. De andre passasjerene derimot, de skjønner jeg ikke helt at ikke hjalp han. Særlig ikke etter at gjerningsmannen hadde løpt videre. 

Hva skal representatene for flytoget uttale i media da mener du, og hvorfor i all verden er det umenneskelig at de velger å ikke uttale seg i avisa? De har helt sikkert snakket med offeret, noe mer kan man vel nesten ikke forvente.

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, Egenskap skrev:

både og, det viktigste er å pleie den angrepne etter episoden, men i denne saken så ble offeret alene, og hadde ingen andre å henvende seg til en til media. 

Han hadde andre å henvende seg til: Ambulanse og/eller politi.

Hva skulle Flytoget gjøre? Var de engang klar over hva som hadde skjedd?

Media? Hva faen?

Og nei, det er idiotisk å forvente at ansatte rundt omkring skal utsette seg selv for fare. I slike situasjoner skal de holde seg unna og ringe politiet (med mindre de kan gripe inn uten å utsette seg selv for altfor stor fare).

• Liker 3
Skrevet

Nøyaktig hva mener du de ansatte på flytoget skulle si i denne uttalelsen som du savner fra dem?

• Liker 4
Skrevet

her vitner norske holdninger, og som jeg tar avstand fra.

• Liker 1
Skrevet
På 12.1.2019 den 17.51, Egenskap skrev:

her vitner norske holdninger, og som jeg tar avstand fra.

Det er dine holdninger som stinker.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, jabx skrev:

Det er dine holdninger som stinker.

Hva...? Hvorfor mener du det? Er du ikke enig i at folk bør vise litt mer omtanke for andre og «bry» seg litt mer?

Skrevet

Jo, men det er ikke det som er problemstillinge her. Å bry seg innebærer ikke å utsette seg selv for unødig fare.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært vitne til overfall på åpen gate, midt i folkemengden. Ingen blandet seg før politiet kom. 

Jeg har ikke lest den historien du refererer til, men antar kanskje det var litt det samme. 

Jeg kunne ikke gjort noe fra eller til. Jeg var dessuten ikke ute akkurat der det skjedde, det var andre der, også voksne menn. Ingen løftet en finger, men gikk i sirkel rundt. 

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...