AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Nå er gutten vår 2,5 år. Vi har slitt med søvn på natt helt siden han var liten. Vi har vært ekstremt tolerante og tenkt at det er normalt med oppvåkninger. Han legges nå kl 19, sovner på 5 min. Sover ikke på dagtid lenger. Det sluttet vi med nå i julen grunnet legging tok 1-2 timer hver dag. Så det er jo veldig positivt at han sovner fort. han våkner igjen på minuttet en time etter han har sovnet. Trenger å finne smokken, sovner igjen. Våkner igjen i 22/23 tiden og da orker vi ikke mer og legger han inn hos oss. Der sover han tungt. Sover han i sin seng etter denne oppvåkningen tar det kanskje en time å få han til å sove igjen, og han våkner i 01 tiden igjen. Han har atopisk eksem, vi har fått 3 forskjellige kremer. Smører hver enste dag, og huden er fin og glatt. Men han klør selvom. Spesielt på natt! Vi lurer på om han våkner fordi han klør, og han klør så han får masse kloremerker. Men huden ser som sagt «fin» ut. Ikke tørr. Han har altså nå fått ringer under øynene, og jeg får helt vondt av han og ser at han trenger å sove gjennom en natt. Noe han aldri har gjort. Han blir sliten av disse oppvåkningen, og noen ganger trasser han midt på natten så han er våken i en time eller mer også. Er det noen som har erfaringer med antihistaminer i forbindelse med eksem? Hjelper det på kløen? Jeg har gitt han vallergan en gang i sommer, og da ble jeg så nervøs at jeg hentet han og sov med han når jeg la meg. Han sov rundt. Men går ut i fra at vallergan ikke er det man får mot eksem? Anonymkode: b1fc3...e08
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 Du skal først og fremst ALDRI gi noen andre medisin du har fått på resept til deg selv, og spesielt ikke barn. Om han har atopisk eksem kan antihistaminer hjelpe. Snakk med legen. Om han f.eks er allergisk mot midd så finnes det sengetøy for dette. Anonymkode: ac970...4e3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Må legge til at jeg selvfølgelig snakket med lege om den tabletten jeg ga han i sommer, oh vi skal til legen for å snakke om dette, men har ikke fått time enda, bare bestilt. Ts Anonymkode: b1fc3...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå