AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Har en gutt på 3,5 år med vondt i en fot, spesielt når han har feber. Når han er syk kan han ligge å skrike av smerte fra foten. Har Legetime til uken, men føler nesten jeg blir sett på som «en hysterisk førstegangsmor». Har snakket med lege/legevakt tidligere med bare fått beskjed om å gi paracett osv. Men nå den siste tiden har han fortalt flere ganger at foten er vond, uten å vise noen spesielle tegn til å ha vondt. Han halter ikke, springer, går og leker som normalt, om vi spør hvilken fot som er vond er det bestandig samme foten han svarer. Kan det være noe han bare sier? Jeg har bestilt legetime, men når jeg får spm « er du sikker på at han har vondt» «han lyver vell bare ikke» osv føler jeg nesten at jeg opptar timen til noen andre. Har lest en del om voksesmerter, men føler ikke at det passer. Noen andre som har opplevd denne typen voksesmerter på sine barn? Bare på en fot? Anonymkode: 5763a...2c4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 Har sønnen min voksesmerter så er det kun i den ene foten så det er nok ikke uvanlig. Anonymkode: 1668b...efc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Han pleier å ha så vondt at han skriker i smerte frem til paraceten virker. Anonymkode: 1668b...efc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #4 Skrevet 11. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sønnen min voksesmerter så er det kun i den ene foten så det er nok ikke uvanlig. Anonymkode: 1668b...efc Har han det ofte? Kan det vare hele dagen? Her er det bare sterke smerter ved feber. Ellers kan han bare si at foten er vond plutselig, blir likksom ikke påvirket av det på noen måte, det som virker så rart syns jeg. Han har likksom sagt det hver dag nå en god stund. Anonymkode: 5763a...2c4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #5 Skrevet 11. januar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han det ofte? Kan det vare hele dagen? Her er det bare sterke smerter ved feber. Ellers kan han bare si at foten er vond plutselig, blir likksom ikke påvirket av det på noen måte, det som virker så rart syns jeg. Han har likksom sagt det hver dag nå en god stund. Anonymkode: 5763a...2c4 Min gutt har aldri hatt det i forbindelse med feber. Her har det aldri vart hele dagen men gir fort paracet fordi han skriker av smerte i foten. Anonymkode: 1668b...efc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #6 Skrevet 11. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min gutt har aldri hatt det i forbindelse med feber. Her har det aldri vart hele dagen men gir fort paracet fordi han skriker av smerte i foten. Anonymkode: 1668b...efc Åå Okei. Ja greit å gi fort når de har så vondt❤️ Her sier han det likksom plutseli. Om jeg spør hvilken fot han har vondt i er det den samme hele tiden, vil tro at om det bare vag tull så hadde han pekt på forskjellige ben Anonymkode: 5763a...2c4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #7 Skrevet 11. januar 2019 https://nhi.no/sykdommer/barn/bein-og-ledd/seros-coxitt/ Passer kanskje ikke helt med at han ikke halter osv. Ta han med til legen. Kanskje det bare er voksesmerter, men det er alltid bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite! Anonymkode: 61a17...a8c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #8 Skrevet 11. januar 2019 Har han noen andre symptomer: er han mye sliten, dårlig appetitt, liten, blek, forstoppet eller løs i magen? Vår datter våknet om natten og skrek i smerter i foten, og det viste seg å være cøliaki. Hun hadde andre diffuse symptomer, da, og var generelt "ikke i form". Vi var flere ganger hos legen fordi hun følte seg syk uten å finne ut av det (og vi koblet ikke "voksesmertene" til det). Ledd-og/eller muskelsmerter er et av mange symptomer. Anonymkode: 042ec...aea
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #9 Skrevet 11. januar 2019 Du er ikke overhysterisk! Så klart må dette sjekkes ut nøye av lege! Anonymkode: 41f59...406 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #10 Skrevet 11. januar 2019 Jeg klagde også på vondt i foten som barn, og de voksne trodde en stund at det var for trange sko. Men det var altså barneleddgikt. Så jeg ville bedt om utredning/henvisning videre om dette har skjedd flere ganger - og det er i sammenheng med feber. Det tyder jo på noe mer, selv om det selvsagt kan være tilfeldig. Men feber+vondt kan være en slags betennelsestilstand av noe slag. Anonymkode: f576e...fb1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #11 Skrevet 11. januar 2019 Har han vondt under aktivitet eller er det etter aktivitet. Sønnen min hadde smerter i føttene, etter aktivitet, nesten som han stivnet i kne og ankel og gikk på tærne og gråt. Legen ante ikke hva det var, fikk Ibux og Paracet. Nå noen år etter så tror jeg det var vokse smerter for smerten kom når han kom hjem fra bhg, å hadde sittet i bilen å «stivnet» eller når han skulle legge seg. Anonymkode: b71d4...2cc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #12 Skrevet 12. januar 2019 Aktivitet har ingenting og si, han kan F.eks si når vi går fra bilen til bhg «har vont i foten». Men umulig å se på han at han har vondt, halter ikke, går/springen/hopper/leker som normalt. Men peker på leggen da😩 kun ved feber han blir smertepåvirket Anonymkode: 5763a...2c4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #13 Skrevet 12. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klagde også på vondt i foten som barn, og de voksne trodde en stund at det var for trange sko. Men det var altså barneleddgikt. Så jeg ville bedt om utredning/henvisning videre om dette har skjedd flere ganger - og det er i sammenheng med feber. Det tyder jo på noe mer, selv om det selvsagt kan være tilfeldig. Men feber+vondt kan være en slags betennelsestilstand av noe slag. Anonymkode: f576e...fb1 Åj barneledgikt ja, bra de fant det da😊 Ja syns det et veldig rart at han kun får sterke smerter under feber. Eller er det «bare vondt» som han sier Anonymkode: 5763a...2c4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #14 Skrevet 12. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har han noen andre symptomer: er han mye sliten, dårlig appetitt, liten, blek, forstoppet eller løs i magen? Vår datter våknet om natten og skrek i smerter i foten, og det viste seg å være cøliaki. Hun hadde andre diffuse symptomer, da, og var generelt "ikke i form". Vi var flere ganger hos legen fordi hun følte seg syk uten å finne ut av det (og vi koblet ikke "voksesmertene" til det). Ledd-og/eller muskelsmerter er et av mange symptomer. Anonymkode: 042ec...aea Ååå, bra de fant ut av det da!❤️ Egentlig aldri sliten, full aktivitet hele dagen. Han har vært småspist hele tiden. Ikke noe magevondt eller noe sånn. Frisk og fin gutt, han har ofte feber da, Sikkert hatt feber 1 gang i mnd siden aug🤕 Anonymkode: 5763a...2c4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #15 Skrevet 12. januar 2019 Jeg slet med ekstremt vonde voksesmerter, hovedsakelig i leggen. Var så vondt at jeg gren, husker at mamma og pappa holdt meg, kom med varmepute og ga smertestillende. Men mener jeg var litt eldre, rett før puberteten. Og det hang ikke sammen med sykdom/feber, kom helt tilfeldig. Anonymkode: 894a0...837
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #16 Skrevet 12. januar 2019 Jeg gjorde et søk på feber og smerte i fot, og fikk treff på beinbetennelse, osteomyelitt. Les om det. Anonymkode: 042ec...aea
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #17 Skrevet 12. januar 2019 Sjekk for barneleddgikt. Anonymkode: 35edd...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå