Gå til innhold

Aleneforeldre.

Anbefalte innlegg

Gjest Kvikkvas
Skrevet

Hvorfor er dere mye på nett?

Hva med å bruke den tiden sammen med barna istedet?

Kvalitetstid, heter det visst. 

Ja. Jeg ser flere brukere sier de har barn. Men ser de på nett veldig mye. Derfor spør jeg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skriver vel litt innimellom slagene, da. Har du barn selv?

Anonymkode: 8430a...83c

• Liker 5
Skrevet

Noen leser aviser, andre ser på tv. Noen tar seg en ettermiddagshvil. Jeg surfer på nettet.

Avslapping heter det. Trengs samme om man er aleneforelder, barnløs eller samboer.

Ungene de leker, spiller, leser eller ser på tv :)

Anonymkode: f9ac0...270

• Liker 8
Skrevet

Herlighet, hvorfor i all verden henvender du deg bare til oss aleneforeldre? Er da like mange om ikke flere brukere her inne som er i forhold og har barn.

Når man har barn så er det ikke slik at man må sitte oppå de og underholde de og se de hele tiden. De leker, leser, spiller, osv selv og med venner, vi foreldre må ikke gjøre alt med de hele tiden. Vi skal faktisk få ha en pust i bakken vi og.

Og om jeg sitter å leser kg på do men barnet mitt leker med vennene sine så gjør vel ikke det noe? 

• Liker 5
Skrevet

😂😂

Skaff deg en hobby.

Anonymkode: e64b3...bce

• Liker 3
Skrevet

Når maten er ferdig og oppvaskmaskinen er startet, og klær er hengt opp. Og rotet er rydda, er det faktisk godt å slappe av litt foran en pc.

Dessuten brukes også tiden her til å søke informasjon, så er ikke kun her inne. Leser aviser osv.

Hun er dessuten så stor nå, at hun ikke trenger å underholdes hele tiden.

• Liker 1
Gjest Kvikkvas
Skrevet
2 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Herlighet, hvorfor i all verden henvender du deg bare til oss aleneforeldre? Er da like mange om ikke flere brukere her inne som er i forhold og har barn.

Når man har barn så er det ikke slik at man må sitte oppå de og underholde de og se de hele tiden. De leker, leser, spiller, osv selv og med venner, vi foreldre må ikke gjøre alt med de hele tiden. Vi skal faktisk få ha en pust i bakken vi og.

Og om jeg sitter å leser kg på do men barnet mitt leker med vennene sine så gjør vel ikke det noe? 

Er man 2, så er det 1 til som tar ansvar om kvalitetstid.  Jeg ser jo mange barn som............... Det er jo ikke lov og diskutere barn. Men jeg ser mange hadde trengt mer oppmerksomhet hjemme. 

Gjest Kvikkvas
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De skriver vel litt innimellom slagene, da. Har du barn selv?

Vel. Jeg Tror nok noe annet en det du skriver. 

Skrevet

Fordi jeg synes barn har godt av å lære å klare seg selv fra tidlig av så de får værs god ordne seg selv

Anonymkode: 5d28b...204

Skrevet
9 minutter siden, Kvikkvas said:

Vel. Jeg Tror nok noe annet en det du skriver. 

Tro ivei du. Men tro er ikke det samme som å vite.

Har du barn selv? Det svarte du ikke på.

Gjest Kvikkvas
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tro ivei du. Men tro er ikke det samme som å vite.

Har du barn selv? Det svarte du ikke på.

Det har ingen noe med om jeg har barn eller ikke. Jeg er bekymret for barn. 

Gjest Kvikkvas
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg synes barn har godt av å lære å klare seg selv fra tidlig av så de får værs god ordne seg selv

Ja, det sa 6 åringen som snudde på skolehjørnet en morgen. Og gikk hjem igjen. OM noen var hjemme eller ikke vet ikke jeg. Hvorfor? Får ikke nok oppmerksomhet? Slike ting skremmer meg. 

Skrevet
4 minutter siden, Kvikkvas said:

Det har ingen noe med om jeg har barn eller ikke. Jeg er bekymret for barn. 

Ok. Ser bare at du har vært aktiv på KG i seks timer nå.

• Liker 1
Gjest Kvikkvas
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Ser bare at du har vært aktiv på KG i seks timer nå.

Som sagt du har ingenting med det.

Skrevet
1 time siden, Kvikkvas skrev:

Ja, det sa 6 åringen som snudde på skolehjørnet en morgen. Og gikk hjem igjen. OM noen var hjemme eller ikke vet ikke jeg. Hvorfor? Får ikke nok oppmerksomhet? Slike ting skremmer meg. 

Det var en spøk. 

Gjest Kvikkvas
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en spøk

Det innlegget om 6.åringen er ingen spøk. Jeg går forbi den skolen hver dag, året rundt. Har til og med måtte følge totalt ukjente barn til skolen. Er det rart jeg er skeptisk? Man må bruke tid på barna sine. De trenger omsorg. Mye omsorg, for å føle seg trygg. 

Gjest Kvikkvas
Skrevet
9 minutter siden, Superjnne skrev:

Kanskje fordi barna sover ? jeg har heldigvis en voksen gutt på 20 og ei jente på snart 13 da. Sistnevnte bor hos pappaen sin fast. Så jeg kan sitte her 24/7 

Var litt mindre barn , jeg tenkte mest på. Det er de som jeg opplever ikke får oppmerksomheten de.sårt trenger. 

Skrevet
40 minutter siden, Kvikkvas skrev:

Det innlegget om 6.åringen er ingen spøk. Jeg går forbi den skolen hver dag, året rundt. Har til og med måtte følge totalt ukjente barn til skolen. Er det rart jeg er skeptisk? Man må bruke tid på barna sine. De trenger omsorg. Mye omsorg, for å føle seg trygg. 

Nei, men du siterte meg, som bare fleipa. Foreldre kan selvfølgelig være på nettet som alle andre folk, og ha gode omsorgevner

Gjest Kvikkvas
Skrevet
Akkurat nå, Superjnne skrev:

Når det er sagt er det heller jeg som ikke får oppmerksomhet mer nå når hun er 12 og er her, hun sitter jo konstant på tlf eller ipadden. Plutselig går det nemmelig andre veien...

Ja. De unge blir fort voksen i den alderen. 

Gjest Kvikkvas
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men du siterte meg, som bare fleipa. Foreldre kan selvfølgelig være på nettet som alle andre folk, og ha gode omsorgevner

Det finnes gode foreldre. Men desverre finnes de som ikke burde ha barn og. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...