håpløsdrøm Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Siden ungdommen har jeg årlig besøkt gynekologen for å holde oversikt og sørge for at alt er som det skal. Mitt første samboerskap var med en mann som ikke kunne få barn. Dermed var barnløsheten forklart. Nå er jeg langt uti tredveårene, og jeg og min nåværende samboer gjennom de siste tre årene prøvd å få til et lite mirakel. Han er frisk og jeg er frisk - hva tar så lang tid? Vel min nye gynekolog finner fibrom på >5cm som kanskje klemmer på egglederen og eggstokken på motsatt side har visstnok cyster. Dette funnet er 6mnd etter siste kontroll hos min vanlige gynekolog som i alle år har sagt at jeg er «helt eksemplarisk». Nå sitter jeg og stirrer tomt på enda en gravitest som viser negativt for hundrede gang og tenker, dette kommer aldri til å skje med meg. Jeg er ordentlig deppa. Noen med like håpløse drømmer her som har en klapp på skulderen å gi bort? 💔
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 Tre år er litt for lenge å prøve uten å få hjelp. Hvorfor har du ikke blitt henvist til prøverør? Jeg og min mann er også tilsynelatende friske. Fine blodprøver og alt ser bra ut, men 4 ivf forsøk har vist at jeg har dårligere kvalitet på eggene enn prøvene viser, og sykehuset sier det er slikt man ikke finner ut før man tar ut egg. Anbefaler på det sterkeste å søke prøverør. Anonymkode: 48208...c7c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Utfra det lille jeg forstod på nett så er ikke dette nødvendigvis et hinder for graviditet - og du har jo en til fungerende eggstokk/eggleder? Men; du må jo uansett søke om IVF nå, og så tar de utredningen videre derfra. Håper det ordner seg for dere Anonymkode: 50346...484
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 Føler jeg ser en svak strek på den testen jeg da?? Anonymkode: 728d8...388
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå