Gå til innhold

Ny i datingverden - gi meg noen tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ganske ny i datingverden, kronisk singel. Er en kvinne på 28 (ser nok et par år yngre ut), god utdanning, grei lønn. Ser ganske normal ut, men noen vil nok synes at jeg er søt (tror jeg er helt alminnelig). Har aldri hatt kjæreste - jeg har jobbet mye og hatt dårlig selvtilitt. Har gjennom årene møtt en god del menn her og der som har vist interesse, men jeg har bare vært for pinglete. For tre måneder siden skaffet jeg meg Tinder, og har så langt møtt fire menn. Med de tre første var det dårlig match i virkeligheten, og jeg følte ikke at det var en god fysisk match heller (selv om jeg trodde det ut fra bildene). Så det ble aldri en en date nummer to. 

Så møtte jeg fjerdemann på mandagen denne uken. Hadde ikke chattet så mye med ham på Tinder, men praten fløt fint der også. Det første jeg la merke til var at jeg synes han så mye bedre ut enn på bildene sine. Høyere enn meg, ganske kjekk. Rolig, litt forsiktig fyr - men morsom. Det var nesten slik at jeg begynte å lure på om han her ikke var litt for kjekk for meg. Senere på kvelden bladde jeg faktisk gjennom bildene mine for å se om de var representative, fordi jeg ble for usikker. Men det er vel litt vanskelig å vurdere slikt selv. 

Vi endte opp med å sitte å snakke sammen i ca. 2,5 timer. Først én kopp kaffe, og så foreslo han om ikke vi skulle ta enda en kopp. Ga hverandre en klem før vi gikk hvert til vårt. Utpå ettermiddagen neste dag sendte jeg ham en melding, og fulgte opp noe vi hadde tullet litt med da vi møttes. Han svarte etter kanskje to timer, og sa også at "neste gang" måtte vi finne et sted med bedre kaffe. Jeg foreslo at vi kanskje kunne finne et bedre sted en gang i neste uke, og han svarte at det "kanskje" var en mulighet. Har ikke skrevet noe mer enda. Jeg følte jo at vi klaffet ganske greit, og at meldingene hans til meg virket nokså positive i alle fall. Men samtidig blir jeg usikker - kanskje han bare gir meg forhåpninger for å være grei? Jeg vet godt at jeg ikke burde henge meg opp i noen etter et usselt lite møte, så jeg forsøker å unngå det. Men samtidig er det noe med det å ha gått på tre dårlige dater før (som jeg vet er veldig lite), og så møte noen som virker som en virkelig grei fyr.

Jeg kjenner jo at dersom jeg ikke får en ny melding fra ham neste uke om vi ikke skal møtes igjen, så vil jeg gå en på liten selvtillitssmell. Og det er jo en sannsynlighet for at det skjer. Men hvordan klarer dere andre her å gå på sånne smeller, igjen og igjen? Hvordan takler dere, på en god måte, at noen dere møter ikke ønsker å møte dere igjen? Kan ikke dette fort bli veldig ødeleggende for selvfølelsen?

Anonymkode: 3d05e...91d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Er du jomfru?

Anonymkode: 32c91...53e

TS. Nei, men har ganske lite erfaring. Fant ut at sex uten følelser ikke er noe for meg. 

Anonymkode: 3d05e...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer rett og slett ikke å gå på disse smellene gang på gang, så jeg har sluttet med nettdating.

Det ødelegger mitt selvbilde og tro på forhold. Det får heller ta litt lenger tid å finne noen.

Anonymkode: cef12...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gå på samme smellen gang på gang... hos meg er det den biologiske klokka som tikker i bakgrunnen som får meg tilbake på datingsmarkede 😅

Som jeg alltid sier til meg selv «tid for å være J.I. Jane og ikke Attachment Barbie» (selv om jeg egentlig er sistnevnte). Å være for «på» er ikke attraktivt 😅, så det beste du kan gjøre er å puste, og prøve å ta en melding av gangen, et møte av gangen :) min erfaring med menn er at de er veldig aktive i starten, så blir de mer komfortable og mindre aktive, men enda interessert. Evt. så har ting dødd for dem 😅😊 ja det kan gå begge veier.

Det er ikke lett, men føler jeg kan høre «danmark» ringe med hvert klokkeslag 😬

Anonymkode: 53e21...00d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tips:

Ikke legg for mye i ting i starten 

Ta heller kontakt enn å vente tre dager osv osv.

Det verste du får er et nei, eller en beskjed om at det ikke funket. Ta ting litt som det kommer, og hvis du ikke legger hele hjertet i det, blir du ikke skuffet fort

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er like gammel som deg, og har datet men ikke hatt kjæreste i mange år. Nå har jeg truffet en der vi er blitt eksklusive.

For å svare på spørsmålet; jeg vil ikke si at jeg har gått på mange "smeller". Noen ganger er jeg interessert i ham og han ikke i meg. Noen - mange ganger - er han interessert i meg, og jeg ikke i ham. Som regel avdekkes dette relativt tidlig. Jeg deler ikke mine innerste følelser eller er intim med noen etter to dater. Så om vi skilles ad er det ingen tragedie. 

Det har skjedd at jeg har hatt flere dater med noen jeg har falt skikkelig for, som ikke vil treffe meg igjen, og det er klart det suger. Men jeg kommer gjennom det og.

Som regel har jeg en ganske god følelse på om kjemien er gjensidig og om han er tiltrukket av meg. Dette lærer man jo litt med tiden. Jeg har faktisk bare opplevd EN gang i hele mitt liv at jeg følte det sa pang, og han trakk seg ut. Og i retrospektiv tror jeg det handlet om andre ting.

Du er uerfaren og usikker. Beskrivelsen din av deres date handler bare om hva som skjedde og hvordan du tolker signalene hans. Ikke hva du synes om ham, og hva samtalen gikk ut på. Det viktigste her er ikke at du får en ny date for å få bekreftet at du er verdt å bli glad i (det er du uansett). Det viktigste er at du treffer noen du virkelig klikker med. Blir det ikke en date til, så var det bare ikke ham.

Anonymkode: e2790...d7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...