AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Har ei venninne som jeg tror må tråkke litt på andre for å føle seg bedre. Hun har vanskelig å forstå at andre som ikke lever livet sitt som henne, også kan være fornøyde. Hun er i et forhold og jeg singel, og hver bidige gang vi møtes så blir det dette et tema, som hun tar opp. Jeg er fornøyd med singellivet og FF min, mens hun mener jeg er ulykkelig. Hun syns alltid det er morsomt å snakke om å le (hvertfall at hun ler) at jeg ikke har like spennende jobb, ikke like gode karakterer osv. What to do? Anonymkode: a66fd...580
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 Fortell noe positivt tilbake, slå ned på det. "Du har ikke noen spennende jobb... " Kanskje hun ikke skjønner hva du gjør, hva jobben din innebærer? Anonymkode: 8d91f...1da 5
TeamWP Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Ei sånn venninne hadde jeg også.... Livet er fort kort til å omgi seg med sånne. Prøvde å prate med henne men hun skjønte ikke problemet..slutta å være med henne. 10
Hentacruel Skrevet 11. januar 2019 #5 Skrevet 11. januar 2019 Man skal alltid gi vennene sine en spydig kommentar en gang i mellom, men ellers være hyggelig. Hvis du ikke gir vennene dine noen spydigheter vil de få ideer om at du kan behandles som dritt for at de skal føle seg bedre. Når du først skal være spydig så skal det svi skikkelig, det er derfor viktig at du harselerer med noe som er viktig for dem. Er de overvektige, uføre eller kanskje nylig har mistet en kjær person så vits om det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #6 Skrevet 11. januar 2019 Ikke sikkert hun mener noe vondt med det men bare er litt trangsynt. Ikke alle greier å se at ting dem sier kan være sårende. Hvis du har gjort henne oppmerksom på det, men likevel fortsetter. Da er det nok på tide å vurdere vennskapet. Anonymkode: 171c5...73f 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #7 Skrevet 11. januar 2019 Haha. Velkommen til hverdagen i en gjennomsnittlig guttegjeng under en viss alder/modenhet. Da får du høre det fra alle, ikke bare én. Anonymkode: bcc6a...dd3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #8 Skrevet 11. januar 2019 Det er mange slike, kutt de ut bare. Anonymkode: ba7a5...e91 3
Gjest O.G. Skrevet 12. januar 2019 #9 Skrevet 12. januar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som jeg tror må tråkke litt på andre for å føle seg bedre. Hun har vanskelig å forstå at andre som ikke lever livet sitt som henne, også kan være fornøyde. Hun er i et forhold og jeg singel, og hver bidige gang vi møtes så blir det dette et tema, som hun tar opp. Jeg er fornøyd med singellivet og FF min, mens hun mener jeg er ulykkelig. Hun syns alltid det er morsomt å snakke om å le (hvertfall at hun ler) at jeg ikke har like spennende jobb, ikke like gode karakterer osv. What to do? Anonymkode: a66fd...580 Still spørsmål på en uskyldig måte hva hun mener med det? Like spennende jobb som hvem? Har ikke jeg gode karakterer. Hun gjør det der mot deg pga du lar deg dupere og du skal se hun slutter med det når hun får motstand.
Chiyo Skrevet 12. januar 2019 #10 Skrevet 12. januar 2019 Du kan la være å tilbringe tid med henne. Slike mennesker suger ut lykken i livet til andre. De er toxic. Jeg sier ikke at du bør dumpe henne for alltid, men hun bør få det inn i skolten at slike fakter får folk til å ville ta avstand. Du fortjener bedre enn en "venninne" som tråkker ned på deg og gjør narr av deg. Ikke godta det. 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #11 Skrevet 12. januar 2019 Dump henne. Da vil hun tape seg og du vinne. Livet er for kort til å omgås slike. Hun er sikkert av typen som ikke vil skjønne det da engang. Anonymkode: 3489c...654 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #12 Skrevet 12. januar 2019 Ta igjen, med det samme. Anonymkode: 823ef...8a2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #13 Skrevet 12. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dump henne. Da vil hun tape seg og du vinne. Livet er for kort til å omgås slike. Hun er sikkert av typen som ikke vil skjønne det da engang. Anonymkode: 3489c...654 Jepp, been there, kuttet henne ut og da var det jeg som var hårsår👍 Anonymkode: f6f48...2ec
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #14 Skrevet 12. januar 2019 Jeg har ei venninne som er helt lik! Ofte kommer spydighetene helt ut av det blå, så jeg blir så satt ut at jeg bare stirrer på henne. Mange ganger tar hun det jeg sier helt feil, og kommer med dumme spydige kommentarer. Har svart tilbake noen ganger og da skal jeg love deg hun blir satt ut, da skjer det ikke på en stund. Anonymkode: 69dfc...813 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #15 Skrevet 12. januar 2019 Hvorfor ikke si noe tilbake? Jeg hadde en slik venninne og angrer på at jeg ikke satte henne på plass. Hun kunne drive på sånn foran flere, men jeg sa ingenting og da tror de nok at det er greit. Anonymkode: 7da4a...b39
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #16 Skrevet 15. januar 2019 Ta det opp med henne. Det er ikke sikkert hun er klar over hvordan hun fremstår. Kanskje er det slik hun er oppdratt, og ikke kjenner til noen annen måte å oppføre seg på. Anonymkode: b18f9...8ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå