AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Jeg tok test i går som var negativ, det var på dagsurin etter masse kaffe og vann. Ingen antydning til strek. Symptomene har også forsvunnet for en uke siden. Hadde masse utflod, og nå er jeg helt tørr, pleier vanligvis å ha bare litt helt frem til mensen kommer. Men idag har jeg fått ganske ømme brystvorter, hadde det rundt eggløsning også. Har ikm i morgen. Tenkte å teste på søndag om det ikke kommer tidligere. Har noen opplevd at symptomene forsvinner før ikm og likevel vært gravide? Eller at ikke har testet positivt før ikm eller etter? Vet det høres usannsynlig ut og at jeg kanskje må rett inn i ny prøveperiode, men hadde det virkelig på følelsen denne gangen:( Anonymkode: ca23a...bd4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 Jeg testet negativt 11 dpo, og slo fra meg tanken.. hadde hatt noe ømme brystvorter og stikkinger i magen men følte det forsvant etter noen dager. 1 dag etter ikm spottet jeg brunt med litt rødt i og følte meg overhode ikke gravid for dette var jo tegn på mensen? Så fortsatte jeg og spotte brunlig i 2 dager til , hadde kun blod på papiret hvis jeg var på do nr 2 og presset. Så 4 dager etter ikm fikk jeg 1-2 gravid på testen og er i sjokk!!! Trodde ikke jeg var gravid da jeg ikke hadde noen symtomer, puppene er normale, kjenner faktisk litt murringer nå når jeg fikk det bekreftet. Tok egentlig bare test pga rar mens.. og grunnen for blod på papiret var nok skjøre slimhinner (håper jeg) så ja, mine symtomer forsvant 12 dpo og har på en måte ikke kommet helt enda heller..:) Anonymkode: a96c2...733
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg testet negativt 11 dpo, og slo fra meg tanken.. hadde hatt noe ømme brystvorter og stikkinger i magen men følte det forsvant etter noen dager. 1 dag etter ikm spottet jeg brunt med litt rødt i og følte meg overhode ikke gravid for dette var jo tegn på mensen? Så fortsatte jeg og spotte brunlig i 2 dager til , hadde kun blod på papiret hvis jeg var på do nr 2 og presset. Så 4 dager etter ikm fikk jeg 1-2 gravid på testen og er i sjokk!!! Trodde ikke jeg var gravid da jeg ikke hadde noen symtomer, puppene er normale, kjenner faktisk litt murringer nå når jeg fikk det bekreftet. Tok egentlig bare test pga rar mens.. og grunnen for blod på papiret var nok skjøre slimhinner (håper jeg) så ja, mine symtomer forsvant 12 dpo og har på en måte ikke kommet helt enda heller..:) Anonymkode: a96c2...733 Oj såpass, helt utrolig hvordan den kroppen "lurer" en! Det der hadde jeg tatt for god fisk og tenkt at mensen var veldig spesiell. Godt du testet:) Kan du huske hvordan utflod var? (Beklager for intimt spm du må ikke svare). Gratulerer så mye Anonymkode: ca23a...bd4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 Symptomer på graviditet og pms er igrunnen veldig like på det tidspunktet, siden det er det samme hormonet (progesteron) som dominerer. Kroppen forbereder seg jo på en mulig graviditet etter hver eggløsning, og det tar tid etter egget fester seg før graviditetshormonene er sterke nok til å gi "ekte" symptomer. Men er lett å overtolke ting når man prøver 😉 Jeg har vært overbevist over at jeg var gravid flere ganger pga ting som ømme pupper som føltes annerledes, osv, men den gangen jeg faktisk ble gravid var jeg overbevist om at det ikke hadde gått den syklusen (tok en test ca 12dpo som var helt blendahvit, og "alle" her inne tester jo positivt mye tidligere enn det). Begynte å spotte litt brun utflod de neste dagene og trodde det var mensen som var på gang, men det ble aldri til noe mer, så tok en ny test som var tydelig positiv (ca 16 dpo på det tidspunktet). Ingen typiske graviditetssymptomer (annet enn uteblitt mens) før noen uker senere. Uansett, ja det fins mange av oss som ikke tester positivt før etter IKM, og før kroppen produserer nok hormoner til å slå ut på en test, produserer den sannsynligvis ikke nok til å gi særlig tydelige symptomer heller. Så jeg ville ikke bekymra meg over "manglende" symptomer så tidlig - om du faktisk er gravid, så kommer de tidsnok. Det er håp helt til mensen kommer 😊 Lykke til! Anonymkode: 006a2...019
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 Det vekslet mellom brun/svart og lysere brun spotting eller utflod, veldig vanskelig og forklare egentlig ! Det varte bare 3 dager og nå har jeg ikke en dråpe med utflod av noe slag ! Føler meg ikke gravid men det er jeg..! Anonymkode: a96c2...733
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg testet negativt 11 dpo, og slo fra meg tanken.. hadde hatt noe ømme brystvorter og stikkinger i magen men følte det forsvant etter noen dager. 1 dag etter ikm spottet jeg brunt med litt rødt i og følte meg overhode ikke gravid for dette var jo tegn på mensen? Så fortsatte jeg og spotte brunlig i 2 dager til , hadde kun blod på papiret hvis jeg var på do nr 2 og presset. Så 4 dager etter ikm fikk jeg 1-2 gravid på testen og er i sjokk!!! Trodde ikke jeg var gravid da jeg ikke hadde noen symtomer, puppene er normale, kjenner faktisk litt murringer nå når jeg fikk det bekreftet. Tok egentlig bare test pga rar mens.. og grunnen for blod på papiret var nok skjøre slimhinner (håper jeg) så ja, mine symtomer forsvant 12 dpo og har på en måte ikke kommet helt enda heller..:) Anonymkode: a96c2...733 Samme her. Jeg er 4+5 i dag og hadde flere symptomer FØR IKM enn etter egentlig. Tipper at symptomene var forårsaket av forhøyet progesteron og at hcg ikke har steget nok ennå til å få skikkelige symptomer. Anonymkode: 988f5...55e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #7 Skrevet 12. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Symptomer på graviditet og pms er igrunnen veldig like på det tidspunktet, siden det er det samme hormonet (progesteron) som dominerer. Kroppen forbereder seg jo på en mulig graviditet etter hver eggløsning, og det tar tid etter egget fester seg før graviditetshormonene er sterke nok til å gi "ekte" symptomer. Men er lett å overtolke ting når man prøver 😉 Jeg har vært overbevist over at jeg var gravid flere ganger pga ting som ømme pupper som føltes annerledes, osv, men den gangen jeg faktisk ble gravid var jeg overbevist om at det ikke hadde gått den syklusen (tok en test ca 12dpo som var helt blendahvit, og "alle" her inne tester jo positivt mye tidligere enn det). Begynte å spotte litt brun utflod de neste dagene og trodde det var mensen som var på gang, men det ble aldri til noe mer, så tok en ny test som var tydelig positiv (ca 16 dpo på det tidspunktet). Ingen typiske graviditetssymptomer (annet enn uteblitt mens) før noen uker senere. Uansett, ja det fins mange av oss som ikke tester positivt før etter IKM, og før kroppen produserer nok hormoner til å slå ut på en test, produserer den sannsynligvis ikke nok til å gi særlig tydelige symptomer heller. Så jeg ville ikke bekymra meg over "manglende" symptomer så tidlig - om du faktisk er gravid, så kommer de tidsnok. Det er håp helt til mensen kommer 😊 Lykke til! Anonymkode: 006a2...019 Tusen takk for Så grundig og detaljert forklaring! I mitt første svangerskap hadde jeg ingen symptomer foruten masse utflod. Tror jeg testet positivt noen dager over ikm. Testet negativt en mandag og den neste lørdagen testet jeg positivt. Alt var annerledes, og da tenker jeg jo at nøyaktig det samme vil skje nå. Vel, det blir spennende å se:) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vekslet mellom brun/svart og lysere brun spotting eller utflod, veldig vanskelig og forklare egentlig ! Det varte bare 3 dager og nå har jeg ikke en dråpe med utflod av noe slag ! Føler meg ikke gravid men det er jeg..! Anonymkode: a96c2...733 Har aldri hørt om at man har brunlig utflod som en graviditetssymptom, og på denne tråden er du den tredje:) kult ! Kanskje det har vært en festeblødning? I litt forrige svangerskap fikk jeg brunlig utflod i uke seks tror jeg, da ble jeg selvfølgelig livredd, men var ikke noe farlig:) helt normalt. Anonymkode: ca23a...bd4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 Kanskje de "symptomene" jeg hadde i forrige gsng var bare en reaksjon på progesteron, for jeg husker jeg ikke hadde noen plager foruten mensmurringer og utflod. Var veldig grei å ha med å gjøre til en forandring. Som hun ene over her sier, man har lett for å overtolke alle mulige tegn.. om mensen min ikke kommer, er jeg enten gravid eller superstressa (har skjedd før). Tester om noen dager:) har ikm idag ^^ Anonymkode: ca23a...bd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå