Gå til innhold

Dere som lar hundene deres stå ute og bjeffe i timesvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gjør dere det?

Er det:

1. Fordi dere tror at naboene deres er døve?

2. Fordi dere selv er døve?

3. Fordi dere tror at hunden deres syns dette er så gøy at dere driter i naboene?

For en av disse må det vel være eller? Finnes det andre grunner til at man lar en hund stå og plages og plage andre på denne måten i time etter time?

Anonymkode: d576c...782

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvorfor den bjeffer F eks En vakthund bjeffer fordi noen går forbi eller det kommer en bil. Altså varsler. 

Anonymkode: c6bf6...a20

• Liker 1
Skrevet

Hunder her på bygda trives bedre ute enn inne, her er det nyttehunder, ikke jålete veskehunder 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hunder her på bygda trives bedre ute enn inne, her er det nyttehunder, ikke jålete veskehunder 

De trives så godt at de bjeffer og uler i timesvis hver dag? 

Anonymkode: 994f5...cfb

• Liker 16
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De trives så godt at de bjeffer og uler i timesvis hver dag? 

Ingen gjør det her i området, kun om det er et dyr i nærheten, en bil som kjører forbi osv. Her er det vaktbikkjer og jakthunder for det meste, ikke shihuahua

Endret av BMW 5-serie 535D
  • Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ingen gjør det her i området, kun om det er et dyr i nærheten, en bil som kjører forbi osv. Her er det vaktbikkjer og jakthunder for det meste, ikke shihuahua

Så hva har svaret ditt med tråden å gjøre? Dette omhandler gneldrebikkjer som står utendørs. 

• Liker 7
Skrevet

Det er dyreplageri. Ikke noe mer å si om den saken.

• Liker 5
Skrevet

Kanskje de ikke har noe annet valg? Kanskje hundene ødelegger både seg selv og inventar hvis de står inne?
Kanskje de ikke VET at hunden bjeffer hele dagen? Kanskje de regner med at naboene sier fra til dem hvis det er plagsomt?

Hvorfor sier du ikke bare ifra hvis det plager deg så innmari? Fyr avgårde en sms. "Heihei! :) Jeg eri kke helt sikker på om dere er klar over det, men Fant står og bjeffer hele dagen mens dere er borte. Jeg syns han høres ensom/redd/stressa ut, og tenkte det var bedre å si fra enn å la være. Ha en fin helg! :) "

Voila.

Anonymkode: cdb6e...ccd

• Liker 1
Skrevet
17 hours ago, BMW 5-serie 535D said:

Men hva om det er biler og ting som foregår hele tiden da? Den står og bjeffer/uler idag også, med veldig få pauser. Lurer på om de bare setter den ut og går på jobb. TS

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje de ikke har noe annet valg? Kanskje hundene ødelegger både seg selv og inventar hvis de står inne?
Kanskje de ikke VET at hunden bjeffer hele dagen? Kanskje de regner med at naboene sier fra til dem hvis det er plagsomt?

Hvorfor sier du ikke bare ifra hvis det plager deg så innmari? Fyr avgårde en sms. "Heihei! :) Jeg eri kke helt sikker på om dere er klar over det, men Fant står og bjeffer hele dagen mens dere er borte. Jeg syns han høres ensom/redd/stressa ut, og tenkte det var bedre å si fra enn å la være. Ha en fin helg! :) "

Voila.

Anonymkode: cdb6e...ccd

Nå har ikke jeg noe kontakt med disse naboene, utenom at mannen i huset hjalp meg å starte bilen en gang, så jeg føler det blir veldig rart om jeg skal sende en slik melding. Har ikke nr deres en gang. TS

• Liker 1
Skrevet

1. Fordi de vet ikke hvordan de skal lære opp hunden. 

2. Driter i alle andre. La oss innse det mennesker er egoistiske. 

Anonymkode: cb2b1...80d

• Liker 4
Skrevet

Det er faktisk lørdag idag, så med mindre de begge jobber på lørdager så vet de meget godt at den hunden står ute og gneldrer. Jeg bor i en jævla dal også, så lyden blir forsterket bortover til meg. Pluss at jeg bor i et hus som har nesten bare vinduer og gjennomtrekk, så særlig lydisolert er det ikke. TS

• Liker 1
Skrevet
På 11.1.2019 den 17.50, BMW 5-serie 535D skrev:

Like irriterende for naboene vel? 

Skrevet

4. Fordi det er lettere å sette bikkja ute alene, så den får ''luftet seg'', enn å faktisk aktivisere den. Veldig utbredt blant late jegere her i området.

Anonymkode: 0ecc2...cb8

• Liker 1
Skrevet
På 12.1.2019 den 11.40, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk lørdag idag, så med mindre de begge jobber på lørdager så vet de meget godt at den hunden står ute og gneldrer. Jeg bor i en jævla dal også, så lyden blir forsterket bortover til meg. Pluss at jeg bor i et hus som har nesten bare vinduer og gjennomtrekk, så særlig lydisolert er det ikke. TS

Ring mattilsynet

Anonymkode: 2f5b0...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...