Gå til innhold

Foreldrene til mitt barn sin venn ødelegger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et leit problem. Plutselig prøver foreldrene til min datter sin venninne bevisst og holde de to fra hverandre. Barna er 8 år og leker vanligvis masse sammen og går i samme klasse. De har hatt konlikter, ikke så ofte, men når det er noe blir det alltid fremstilt fra deres side som at det alltid er min datter sin feil. De er også alltid på oss for og fortelle hva vår datter har gjort/sagt eller hva deres datter sier hun har gjort uten at det har vært en konflikt mellom dem. Jeg har alltid vært ydmyk og tydelig på at jeg tar det som oppstår av konflikter alvorlig og tror ikke min datter er noe gullunge. Sikkert vært for " grei". Dette dreier seg om konflikter som er heeeelt vanlig i den alderen. og ungene har glemt det 30 min senere. Men foreldrene lager alltid mer ut av det enn det er og gjør dette bare vanskelig.

Nå er jeg lei og jeg godtar ikke denne syndebukk-situasjonen lenger. Jeg har i det siste vært tydelig til disse foreldrene når de kommer med noe at det er flere sider og "sannheter av sakene", men at jeg selvfølgelig snakker med mitt barn om hva som har skjedd og hva som er greit/ikke greit og gjøre.

Nå virker det som disse foreldrene prøver og holde ungene fra hverandre. Det er sårt og se på for barna. De liker og leke sammen. Hva gjør man i sånne stuasjoner? jeg kjenner jeg blir så provosert og lei meg over at disse foreldrene holder på slik og føler nesten nå at de prøver og fryse ut mitt barn.

Noen gode råd der ute? vil bare at barnet mitt skal ha det godt med vennene sine :(

Anonymkode: ae86e...1ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, jeg kjenner meg igjen! Jeg er selv frustrert, og har tatt imot altfor mye ifra en mor som overhode ikke evner å se datterens rolle i situasjoner som oppstår. Det ER vanskelig for oss voksne å vite hva som har skjedd, og noen barn lyver ofte for å slippe skyld - og for å få sympati hjemme. Det verste er at disse barna ikke får hjelp til å bli sympatiske mennesker, da de får ture frem som de vil, med oppacking fra foreldre som ikke skjønner.

Det verste er at mitt og ditt barn blir taperne, fordi vi er altfor tålmodige...

Anonymkode: 290e5...183

Skrevet

Vi har hatt noen sånne episoder vi og. Og her har jeg bedt mitt barn om å leke med andre barn i en periode, og vi legger til rette for det.. Tenker at de sikkert har godt av en pause fra hverandre. Ikke som en straff, men ja, pause. Jeg er lei av at mitt barn alltid fikl skylden og kjeft for ting han ikke var skyld i.. Man må jo skjerme de og. 

Anonymkode: bf0ef...9bc

Skrevet

Har hun ungen med seg, når hun forteller om din datter? Så hun hører på? Har du noen ganger snakket med hennes barn, når moren har stått der? 

Anonymkode: 2573c...7bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...