AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Hei, rett før jul så bestilte jeg noe fra utlandet - dette ble sendt som rekommandert brev (trodde det skulle bli sendt som vanlig brev). 08/12 ble brevet sendt fra utlandet 24/12 ankom det postkontor <- Jeg sjekket posten hver dag, og fikk aldri noen hentelapp. 08/12 er siste hentedato 09/12 blir brevet sendt i retur 10/12 blir brevet sendt ut av landet 11/12 (I dag) mottar jeg purring / 2.gangs varsling på å hente brevet. Altså tre dager etter siste hentedato. Dersom dette var 2.gangs varsel, så har jeg verken fått hentelapp ELLER 1.gangs varsel. Nå er det jo mye post i jula, men føler også at dette blir totalt feil fra posten sin side? Jeg hadde jo ingen mulighet å hente ut brevet. Går det an å søke om erstatning? Eventuelt sende inn klager, for et sted har det jo tydeligvis gått galt. Anonymkode: fa9ec...785
Illuminatum Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, rett før jul så bestilte jeg noe fra utlandet - dette ble sendt som rekommandert brev (trodde det skulle bli sendt som vanlig brev). 08/12 ble brevet sendt fra utlandet 24/12 ankom det postkontor <- Jeg sjekket posten hver dag, og fikk aldri noen hentelapp. 08/12 er siste hentedato 09/12 blir brevet sendt i retur 10/12 blir brevet sendt ut av landet 11/12 (I dag) mottar jeg purring / 2.gangs varsling på å hente brevet. Altså tre dager etter siste hentedato. Dersom dette var 2.gangs varsel, så har jeg verken fått hentelapp ELLER 1.gangs varsel. Nå er det jo mye post i jula, men føler også at dette blir totalt feil fra posten sin side? Jeg hadde jo ingen mulighet å hente ut brevet. Går det an å søke om erstatning? Eventuelt sende inn klager, for et sted har det jo tydeligvis gått galt. Anonymkode: fa9ec...785 Ikke fått mail eller sms heler?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Posten er helt surr hvor jeg bor. Pakke som var til min min bror - pakkelapp ble sendt til min mor. Jeg får 1, 2 og 3 krav samme dag. Og får nytt 2. gangs krav «resten av uken», selv om pakken er hentet. Ring posten. Anonymkode: ab25d...c24
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #4 Skrevet 11. januar 2019 har opplevd ofte at det ligger pakke til meg på posten uten at jeg har fått melding om ankommet pakke, hverken i postkassa, på app, sms eller mail Men jeg bor et lite sted der de butikkkansatte kjenner meg og spør meg om jeg vil ha med pakka mi som ligger på bakrommet. Jeg tror dette kommer av at pakken ikke blir registrert korrekt når den ankommer postkontoret. Anonymkode: b03b9...73a
TMB Skrevet 11. januar 2019 #5 Skrevet 11. januar 2019 (endret) Jeg får noen ganger hentelapp, drar på Posten og får beskjed om at pakken ligger i tollen på Gardermoen. Hvorfor i HEL#%/¤#% sender dere ut HENTELAPP da???? Jeg har også fått "2. gangs varsel" flere uker etter at jeg har hentet pakker De surrer noen ganger verre enn PostNord.... Endret 11. januar 2019 av TMB 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #6 Skrevet 11. januar 2019 Det virker som de har et helt ødelagt system og vet det. Jeg tror man noen ganger får så mange hentelapper fordi systemet deres "somler bort" en viss andel, og så sender de mange i håp om at minst en skal komme fram. Det har vært sånn i årevis. Anonymkode: 81abe...556 1
Gjest Kvikkvas Skrevet 11. januar 2019 #7 Skrevet 11. januar 2019 Nå har det skjedd jeg har fått brev som har vært i postens hender i 1 år. Grunnen var at det hadde kilt seg fast i maskinen. Fikk ingen erstatning. Kun 1 beklagelse.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #8 Skrevet 11. januar 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Går det an å søke om erstatning? Eventuelt sende inn klager, for et sted har det jo tydeligvis gått galt. Anonymkode: fa9ec...785 Erstatning får man ikke, med mindre pakken var forsikret. De sendte pakken min først til feil sted, og så i retur til avsender. Når den først var lastet opp for retur så kunne de ikke stoppe den (er jo bare tull, klart det er MULIG, men de vil ikke). Jeg kunne ikke bestille på nytt fordi varen var utsolgt overalt. Denne varen var en av flere deler, og de andre delene var nå helt ubrukelige alene. Jeg fikk masse ekstraarbeid, det ble forsinkelser og jeg tapte penger på hele greia. Ingen erstatning av noe slag. Jeg fikk en tam beklagelse. Anonymkode: f2942...2c7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #9 Skrevet 11. januar 2019 E jo bare å logge seg inn på posten.no og sjekke hvilke pakker man har liggende. Man trenger ikke hentelapp. Anonymkode: 6b451...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #10 Skrevet 11. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: E jo bare å logge seg inn på posten.no og sjekke hvilke pakker man har liggende. Man trenger ikke hentelapp. Anonymkode: 6b451...ef0 Dette stemmer vel ikke for helt vanlige pakker sendt uten at mobilnummer eller e-postadresse ble lagt inn og pakkelapp bestilt på nett ? Jeg finner i alle fall ikke en tøddel når jeg logger meg inn og jeg vet set er en pakke på vei til meg som jeg har sporingsnummer til. TS: Akkurat samme historie her. Fikk ingen hentelapp og pakken ble returnert til utlandet. Har nå betalt ny frakt (!) og satser på at pakken faktisk blir levert denne gangen. Bor dessverre på et såpass tett befolket sted at selv om jeg har vært innom og hentet pakker minst et par ganger i uken i det siste så har ingen husket navnet mitt eller at det ligger en ekstra pakke til meg der. Surt. Anonymkode: ead1b...c6a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #11 Skrevet 11. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette stemmer vel ikke for helt vanlige pakker sendt uten at mobilnummer eller e-postadresse ble lagt inn og pakkelapp bestilt på nett ? Hvis de blir levert av Posten, jo. Gjelder selvsagt ikke for andre leveringsfirmaer Da må man logge inn hos dem, for eksempel logge inn på postnord etc. Anonymkode: 6b451...ef0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå