Titti72 Skrevet 5. april 2005 #1 Skrevet 5. april 2005 Husk at dere kan trekke fra etableringsgebyret på nytt lån. Det må dokumenteres, og det er 28% fradrag av beløpet. Har dere kjøpt bolig i fjor og f.eks har 2 lån så får dere trukket ifra begge gebyrene på skatten. Gjelder det lån året før (2003), så kan man prøve seg på det også. Jeg fikk det igjen i "feil" år siden jeg ikke hadde vært oppmerksom på det tidligere. Penger spart er penger tjent!
Titti72 Skrevet 5. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2005 På baksiden der du fører opp evnt. andre fradrag. Der det er mange linjer du kan bruke til nettopp dette formålet. Husk å legg ved dokumentasjon.
liv Skrevet 5. april 2005 #5 Skrevet 5. april 2005 om du jobber, og bor et annet sted enn der du er folkeregistrert kan du føre opp husleieutgifter som pendlerbolig. Men det er noen krav til boligen da.
Titti72 Skrevet 6. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2005 Når min datter var for gammel til å gå på SFO og gikk over til en ungdomsklubb vi har her (kommunalt drevet, kalles Etter skoletid) trakk vi fra de mnd. utgiftene 600,- på lik linje som sfo/bhg utgifter. Fikk kommunen til å sende oversikt over innbetalingene mine og vips så hadde jeg større fradrag. Sjekk også hvis du har vært i jobb deler av året om du kan få begrenset skatteevne (tror det er det den posten heter). Har du tjent lite så kan du da få igjen masse. Prøv i vei. Jeg søkte om det og fikk det året igjen 18.000,- Det er bedre å prøve seg på en post for mye en, en for lite. Jeg er en plagsom en for ligningskontoret, for min selvangivelse har så mange bilag at det er vilt. Går sport i dette hvert år å få med flest mulig vedlegg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå