AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Blitt kartlagt med alvorlig depresjon... mer det en alvorlig lidelse? Jeg klarer ikke selv å forstå det. Alle rundt meg er så bekymret, mens jeg tenker.. «hva så?» Anonymkode: 74b9a...d9e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #2 Skrevet 11. januar 2019 Ja i og for seg så er det en alvorlig lidelse, men det er gjerne på grunn av følgene ikke lidelsen i seg selv. Jeg har tilbakevendende depressiv lidelse og når jeg er alvorlig deprimert så får jeg veldig mange mørke tanker om liv og død. Før handlet jeg etter dem også og har nesten mistet livet som konsekvens. Jeg får også økt symptomtrykk i forhold til andre lidelser/plager så jeg blir dårlig både i forhold til spiseforstyrrelse og selvskading. Depresjonen i seg selv er jo veldig vond å være og en klarer ikke å fungere i hverdagen, grubler mye, isolerer seg og lar seg selv forfalle. Mange klarer ikke å være i jobb eller følge opp barna sine. Det ligger jo også i ordet. Alvorlig depresjon = alvorlig lidelse. Det som er fint med alvorlig depresjon er at man kan bli frisk fra det. I hvert fall hvis det er en "klassisk depresjon". Er den mer atypisk og tilbakevendende så er utfordringen større. Ikke nødvendigvis der og da, men generelt. Min første innleggelse i psykiatrien var på grunn av alvorlig depresjon. Da var jeg innlagt i mange måneder uten å bli nevneverdig bedre. Anonymkode: 39a12...a64
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Har en bipolar lidelse... så blir ikke frisk.. har også selvskadet mye og... forsøkt å avslutte livet. Har blitt en slags normalitet ved det hele... så er lite som skremmer meg... men skremmer en del rundt meg... sier de..pga faren for eget liv Anonymkode: 74b9a...d9e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #4 Skrevet 11. januar 2019 Når man har alvorlig depresjon kan man slite med smerter og trøtthet, man kan miste evnen til å rydde og vaske seg selv, og ende opp mye sengeliggende, i andre tilfeller kan man bli veldig destruktiv. Om du klarer deg fint i hverdagen, så har du muligens en mildere depresjon Anonymkode: f9d56...227
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå