AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #1 Skrevet 11. januar 2019 Det vil bli ca 40 drikkende gjester. Noen drikker mye og noen lite. Vi skal kun ha øl, vin og cider som alkohol til maten og fest. Conag og Bailyes til kaffe og kaker. Ser for meg at maten, inkl kaker er ferdig på ca 3 timer. Vi skal ikke ha taler, sang etc. Det er kun å spise til man er mette. Det vil bli servert 1 glass prosecco som velkomstdrikk. Planen er å spise 30-45 min etter gjestene har kommet. Til maten tenkte jeg: 1 øl pr.person 1 cider pr.person 1/2 flaske vin pr person Kake: 1 glass konkakk 1 glass bailyes Så det vil bli mulighet for ca 7 enheter på 4 timer. Så er festen i ca 5-6 timer vil jeg tro 2 øl pr.person 1 cider pr.person 1/2 flaske vin pr.person Litt usikker på om 5 enheter etter mat blir lite. Men vil tro det er rester fra middg og kake Men beregningen hele dagen pr.pers: 1 glass prosecco, 3 øl, 2 cider og 1 flaske vin, 1 glass konjakk og 1 glass Bailyes. (12 enheter?) Jeg drikker minimalt selv, så har ingen anelse om hva som er normalt. Vet også at noen ikke drikker øl, bare vin. Men noen drikker mer øl enn vin igjen. Tar i mot alle tips. Vil jo helst ikke gå tom, men er heller ikke interessert i rølpefest 😄 Anonymkode: b4e85...ced
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #2 Skrevet 12. januar 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vil bli ca 40 drikkende gjester. Noen drikker mye og noen lite. Vi skal kun ha øl, vin og cider som alkohol til maten og fest. Conag og Bailyes til kaffe og kaker. Ser for meg at maten, inkl kaker er ferdig på ca 3 timer. Vi skal ikke ha taler, sang etc. Det er kun å spise til man er mette. Det vil bli servert 1 glass prosecco som velkomstdrikk. Planen er å spise 30-45 min etter gjestene har kommet. Til maten tenkte jeg: 1 øl pr.person 1 cider pr.person 1/2 flaske vin pr person Kake: 1 glass konkakk 1 glass bailyes Så det vil bli mulighet for ca 7 enheter på 4 timer. Så er festen i ca 5-6 timer vil jeg tro 2 øl pr.person 1 cider pr.person 1/2 flaske vin pr.person Litt usikker på om 5 enheter etter mat blir lite. Men vil tro det er rester fra middg og kake Men beregningen hele dagen pr.pers: 1 glass prosecco, 3 øl, 2 cider og 1 flaske vin, 1 glass konjakk og 1 glass Bailyes. (12 enheter?) Jeg drikker minimalt selv, så har ingen anelse om hva som er normalt. Vet også at noen ikke drikker øl, bare vin. Men noen drikker mer øl enn vin igjen. Tar i mot alle tips. Vil jo helst ikke gå tom, men er heller ikke interessert i rølpefest 😄 Anonymkode: b4e85...ced OMG Det er altfor mye alkohol Anonymkode: b8178...123 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 De fleste drikker enten øl, cider eller vin da, ikke én enhet av hver- så det kan være vanskelig å regne sånn. Tror jeg hadde tenkt på 40 personer: 40 flasker vin (eller 10 x 3 litere), og jeg hadde sikkert kjøpt litt hvitvin også. 6 brett øl (6 x 24 bokser á 0.33, hvis du kjøper i Sverige) 24 sider, ett brett med 0.5 (ikke så mange drikker sider) 5 flasker baileys, og 5 konjakk. (Minst) Pluss brus, og vann på bordet. Velkomstdrink i tillegg. Ser kanskje mye ut, men heller for mye enn for lite. Anonymkode: 096a4...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste drikker enten øl, cider eller vin da, ikke én enhet av hver- så det kan være vanskelig å regne sånn. Tror jeg hadde tenkt på 40 personer: 40 flasker vin (eller 10 x 3 litere), og jeg hadde sikkert kjøpt litt hvitvin også. 6 brett øl (6 x 24 bokser á 0.33, hvis du kjøper i Sverige) 24 sider, ett brett med 0.5 (ikke så mange drikker sider) 5 flasker baileys, og 5 konjakk. (Minst) Pluss brus, og vann på bordet. Velkomstdrink i tillegg. Ser kanskje mye ut, men heller for mye enn for lite. Anonymkode: 096a4...a9f Takk for tips! Syns det er ekstremt vanskelig, vil ikke gå tom, men vil ikke overdrive pengebruken på forhånd heller. Jeg vet om mange som sikkert drikker vin til maten og kun øl etterpå. Og noen kun vin . Skal kikke litt mer på talla dine kontra mine, så finner vi ut noe 😄 Anonymkode: b4e85...ced 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 Jeg hadde 18 gjester til min 40 års dag i oktober. Jeg serverte kun bobbler, rødvin, hvitvin og alkoholfritt. Alle kunne bare forsyne seg selv, så mye de ville. Festen varte fra 18-02. Det var tapasmat. Jeg kjøpte 15 flasker rød, 15 flasker hvit og 6 flasker bobbler. Det var en god del igjen. Jeg hadde snakket med polet i forkant og de sa jeg kunne levere alt vi ikke brukte inn igjen. Så du trenger ikke være redd for å kjøpe for mye. Jeg valgte å beholde resten. Noe gikk i julen, noe har jeg brukt som gaver og har vel i gjen noen få flasker nå som nok går unna etterhvert. Anonymkode: 2c1d4...d70 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde 18 gjester til min 40 års dag i oktober. Jeg serverte kun bobbler, rødvin, hvitvin og alkoholfritt. Alle kunne bare forsyne seg selv, så mye de ville. Festen varte fra 18-02. Det var tapasmat. Jeg kjøpte 15 flasker rød, 15 flasker hvit og 6 flasker bobbler. Det var en god del igjen. Jeg hadde snakket med polet i forkant og de sa jeg kunne levere alt vi ikke brukte inn igjen. Så du trenger ikke være redd for å kjøpe for mye. Jeg valgte å beholde resten. Noe gikk i julen, noe har jeg brukt som gaver og har vel i gjen noen få flasker nå som nok går unna etterhvert. Anonymkode: 2c1d4...d70 Tusen takk for oversikten din 😊 skal kikke litt mer på mengden i helgen Anonymkode: b4e85...ced
tussi84 Skrevet 12. januar 2019 #7 Skrevet 12. januar 2019 Tror du har tenkt å kjøpe altfor mye. Vi hadde 60 gjester hvor rundt 40 stk drakk alkohol. Vi hadde kjøpt inn 8 fl champange til velkomst.. hvor de fikk 1 glass hver. Ellers utenom hadde vi kjøpt inn 15 l rødvin, 15 l hvitvin, 4 brett øl, 2 brett sider, 2 flasker bailys. Da kvelden var over var det igjen 9 liter rødvin, 9 liter hvitvin, 1 flaske baylies, 6 stk øl, 2 sidere. Utenom alkohol hadde vi 14 brett med brus, og to kasser Farris for det gikk det mye mer av omtrent siden det var veldig varmt den kvelden. Hadde bare et halvt brus brett igjen. Rett beregnet er vel 1 glass til forrett, 2 glass til hovedrett, og 1 til dessert. Skal dere ha koldtbord evt isteden så regn totalt 3 til 4 enheter per person. Det er ca 5 til 6 glass i en vin flaske. Du skriver at du ikke skal ha taler eller sanger, men du burde være foreberedt på at noen kommer med enten sang eller taler all like vel. Det hadde jo vært fint om noen respekterte ønsket deres, men det finnes alltid noen.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 12 timer siden, tussi84 skrev: Tror du har tenkt å kjøpe altfor mye. Vi hadde 60 gjester hvor rundt 40 stk drakk alkohol. Vi hadde kjøpt inn 8 fl champange til velkomst.. hvor de fikk 1 glass hver. Ellers utenom hadde vi kjøpt inn 15 l rødvin, 15 l hvitvin, 4 brett øl, 2 brett sider, 2 flasker bailys. Da kvelden var over var det igjen 9 liter rødvin, 9 liter hvitvin, 1 flaske baylies, 6 stk øl, 2 sidere. Utenom alkohol hadde vi 14 brett med brus, og to kasser Farris for det gikk det mye mer av omtrent siden det var veldig varmt den kvelden. Hadde bare et halvt brus brett igjen. Rett beregnet er vel 1 glass til forrett, 2 glass til hovedrett, og 1 til dessert. Skal dere ha koldtbord evt isteden så regn totalt 3 til 4 enheter per person. Det er ca 5 til 6 glass i en vin flaske. Du skriver at du ikke skal ha taler eller sanger, men du burde være foreberedt på at noen kommer med enten sang eller taler all like vel. Det hadde jo vært fint om noen respekterte ønsket deres, men det finnes alltid noen. Tusen hjertelig for oversikten din! Skal kikke litt mer på antall. Er bare så redd for å gå tom 😄 jeg håper virkelig folk respekterer det. Foreldre, søsken, besteforeldre, forlovere er informert om null taler. Ikke har de lyst selv heller, heldigvis. Og jeg er vår «toastmaster» og skal si det ikke blir taler/sang ☺️ Anonymkode: b4e85...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå