Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir utrolig forvirra av egenmeldingssystemet (IA-bedrift). Hvis jeg er syk fredag, og har fri lørdag og søndag, må jeg da bruke 3 dagers egenmelding, eller gjelder den da bare for fredagen hvis jeg er tilbake på jobb mandag? 

vet jo at hvis man er syk fredag og mandag blir det fire dager.. så da blir det tre med helga?

Anonymkode: 4506f...184

Videoannonse
Annonse
Gjest kittkatt
Skrevet

Egenmelding gjelder for 3 dager etterhverandre uavhengig av om du jobber de dagene etter. Så ja. Fredag, lørdag og søndag. Mandag blir dag nummer 4, der du evt må ha sykemelding.

Skrevet

Da skriver man vel bare egenmelding for fredag?.Hva man bruker fritiden sin på må jo være opp til en selv.

Anonymkode: 279a5...300

Skrevet
7 minutter siden, kittkatt skrev:

Egenmelding gjelder for 3 dager etterhverandre uavhengig av om du jobber de dagene etter. Så ja. Fredag, lørdag og søndag. Mandag blir dag nummer 4, der du evt må ha sykemelding.

I en IA-bedrift har man 8 egenmeldingsdager på rad.

Anonymkode: 279a5...300

• Liker 3
Skrevet

IA bedrift regner enkeltdager, så det er bare fredag du får registrert som egenmelding. 

Unntaket er syk fredag og mandag, da blir det regnet som fire dager. 

Anonymkode: 3ab86...fb7

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

IA bedrift regner enkeltdager, så det er bare fredag du får registrert som egenmelding. 

Unntaket er syk fredag og mandag, da blir det regnet som fire dager. 

Anonymkode: 3ab86...fb7

Det er dette som stemmer, ja! Og man kan bruke inntil 24 dager i løpet av et år.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...