Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale et ok hotell i sentrum av Dublin? Gjerne ikke i den dyreste klassen. Og hva er verdt å få med seg forutenom øl og natur? 

Skrevet

Dublin semtrum er rimelih stort. 

Jeg dro til Dublin første gang som 18 åring alene. Hadde ikke så veldig mye penger, så tok meg inn på pensjonat i temple bar. Derifra var det gåavstand opp til Grafton street, og opp i en koselig park jeg ikke husker navnet på. 11 år siden nå. Derifra kan man velge hvilke veier man ønsker😊 eneste hotellet jeg har bodd på der er barberstown castle, og det ligger godt utenfor byen. 

Dette hjalp deg trolig ikke, men gled deg! Dublin er amazing! Elsker byen!

Anonymkode: 1d2f6...8bc

Skrevet

Har bodd på to hoteller i Dublin, veldig fornøyd med begge. The Morgan for litt luksus, ligger i starten av Fleet Street (ligger helt i østenden av den gata som blir Temple Bar). Ellers har jeg bodd på Jurys Inn Christchurch. Kjempefin beliggenhet og helt greie rom. Ganske store rom, og fin utsikt hvis du får rom not katedralen. Billigere enn The Morgan, men absolutt like bra hotell 😊

Skrevet

Hotellene i Dublin sentrum har blitt veldig dyre de siste par årene i forhold til en del andre europeiske hovedsteder. Ville prøvd å unngå Temple Bar da dette er det mest populære turistområdet og prisene er vanligvis deretter. Mat og drikke er også dyrere i dette området.

Greie hoteller med god standard i sentrum er for eksempel Jurys Inn Christchurch (som Andromeda nevnte) og Jurys Inn Parnell. Det er kjedehoteller, så de må opprettholde en viss standard.

Hvis det er første gang du er i Dublin, er Guinness Storehouse, Book of Kells (Trinity College) og St Patricks katedralen klassikere som er verdt å få med seg. Vil du se et whiskey-distilleri, prøv Teeling Distillery. Jameson Distillery er det klart mest kjente i Dublin, men det er kun et museum i dag, så du får ikke sett et ordentlig "working distillery" hvis du går der. 

Jeg tror Anonym Bruker over her tenkte på Stephens Green Park som ligger på toppen av Grafton Street. Vil også si den er verdt et besøk 😊

Skrevet

Tusen takk for gode tips alle sammen :) vi endte opp med å bestille hotell midt i smørøyet, men får satse på vi overlever. Gleder meg til å oppleve byen og skal sjekke ut tipsene deres :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...