Gå til innhold

Rap som lukter råtne egg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I perioder med et års ++ mellomrom, får jeg plutselig en grusom illeluktende rap som lukter råtne egg. Det pleier å gå over til diaré og oppkast i løpet av et par timer som varer en dag eller ca 12 timer. Jeg opplever dette oftest i omgangssyke-sesongen og jeg tenker det bare er det. Men jeg har ikke hørt om noen andre som starter med denne rapingen før selve magesyken bryter ut. Jeg plages ikke med dette til vanlig, det kan som sagt gå et år eller mer mellom hver gang. Men jeg lurer på om det sannsynligvis bare er omgangssyke eller kan det være noe mer alvorlig? Noen andre som også opplever dette ved omgangssyken? Jeg kjente på den rapingen første gang jeg var 14 og nå er jeg 22. 

Anonymkode: 27e89...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde dette senest for 4 dager siden.

Begynnte med voldsom magerumling.

Så begynnte jeg og rape med lukt av egg, noe som førte til at jeg spydde.

Deretter voldsomme magesmerter.

Deretter diare, var bare vann, skulle tro jeg tisset ut av rompa.

Skal sies at jeg ha hadde spist klementiner de gangenne jeg har hatt det. Og noen mangler vist enzymet til og bryte ned den gjennomsiktige hinnen.

Har lest litt rundt på nettet og Giardia kan vist også gi noe av det samme, men det tviler jeg på at er.

For min del funker det og ta ezomeprazol.

Høres dette kjent ut?

Anonymkode: 46f6f...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dette senest for 4 dager siden.

Begynnte med voldsom magerumling.

Så begynnte jeg og rape med lukt av egg, noe som førte til at jeg spydde.

Deretter voldsomme magesmerter.

Deretter diare, var bare vann, skulle tro jeg tisset ut av rompa.

Skal sies at jeg ha hadde spist klementiner de gangenne jeg har hatt det. Og noen mangler vist enzymet til og bryte ned den gjennomsiktige hinnen.

Har lest litt rundt på nettet og Giardia kan vist også gi noe av det samme, men det tviler jeg på at er.

For min del funker det og ta ezomeprazol.

Høres dette kjent ut?

Anonymkode: 46f6f...8f8

Alt det du skrev hørtes veldig kjent ut ja, bortsett fra det med klementinene, hehe. Det er ikke noe uvanlige jeg har spist i forkant. Det begynner med den rapingen som går over til voldsomme magesmerter, før det igjen går over til skikkelig vanndig diaré som må ut hvert 15. minutt til det er over, det kjennes ut som det bare renner masse vann ut!

Jeg trodde jeg begynte med denne rapingen nå, men ser ut som det gikk over eller aldri fikk begynt helt.. men interessant å høre om andre som også opplever dette som sagt.

Anonymkode: 27e89...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg fikk det når jeg var 12 tror jeg.. endte alltid med oppkast ja.. prøvde å drikke brus sånn at rapene skulle smake mindre. Merker et lite Hint av dette når jeg spiser klementiner faktisk 😅 skikkelig næsty ihvertfall 

Anonymkode: 5e1e2...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det ofte den siste tiden, eggerap som bare kommer, mye luft i magen med påfølgende promping (som også lukter råttent egg) og diaré. Kan gå et par uker uten også kommer det tilbake i to dager og sånn fortsetter det..

Anonymkode: 506b4...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...