Gå til innhold

Pco. Svak positiv hjemme, negativ hos legen.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Plis... Noen som har opplevd ca det samme? Hvordan gikk det? 

Vi har prøvd å bli gravide i over 3 år. Har fått påvist PCO for 1-2 år siden da jeg begynte å bli lei av å aldri få mensen. Faktisk! Etter en stund ga vi opp. Så har ikke tenkt så mye på det, men har sjekket meg jevnlig når jeg legger merke til at mensen er veldig sen. Har alltid vært negativ da. 

Men nå begynner det å bli merkelig. Siden oktober så har syklusen min vært veldig rar. Veldig sparsommelig perioder. 18.okt begynte jeg å spotte helt frem til jeg fikk mensen 29.okt! Ga seg den 5.nov. Da begynte jeg å spotte igjen den 18.nov som ga seg den 23.nov. Så spottet jeg igjen den 8.des som varte til den 11.des. Så jeg aner ikke når jeg skal ha mensen eller når jeg har hatt eggløsningen!

Nå har jeg fått 4 svakt positive tester. Var hos legen i går, men der var den negativ. Men hun ville at jeg skulle komme tilbake på mandag. Ble så skuffa at jeg våknet i dag å følte jeg lurte meg selv. Valgte å kjøpe en til test, som igjen var svak positiv. Men den var svakere en den jeg tok på morgen 8.jan. Skal ta en i morgen, men føler noe ikke stemmer.. Føler jeg er gravid, men på samme tid så er jeg livredd for at jeg lurer meg selv. Begynner å tro at jeg ikke er det alikevell, men det skal jo ikke slå ut på testene da. Har brukt 3 forskjellige merker. 

Symptomer jeg har: Små dårlig, trøtt, litt ømme bryst, hodepine, Hjertebank, Oppblåst, tisser ofte og har trykk nedentil. 

Endret av Christina90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Test i morgen. Tester skal bli gradvis sterkere. 

Anonymkode: 4d86c...7d2

Skrevet

Har tatt en ny test nå, men syns ikke den er noe sterkere. Sjekket ikke bruksanvisningen før etter jeg hadde tatt testen, og der står det at testene funker 1 dag etter forventet mens... Men jeg aner jo ikke når jeg skal ha det. Begynner å lure på om jeg tester meg for tidlig.. 

Noen som har opplevd det samme der det gikk bra? 

Vi har så lyst på en til og dette blir bare kjipt om det går til grunne. Allerede opplevd å miste en gang. 

Skrevet
1 hour ago, Christina90 said:

Har tatt en ny test nå, men syns ikke den er noe sterkere. Sjekket ikke bruksanvisningen før etter jeg hadde tatt testen, og der står det at testene funker 1 dag etter forventet mens... Men jeg aner jo ikke når jeg skal ha det. Begynner å lure på om jeg tester meg for tidlig.. 

Noen som har opplevd det samme der det gikk bra? 

Vi har så lyst på en til og dette blir bare kjipt om det går til grunne. Allerede opplevd å miste en gang. 

Vanskelig å si...Men hcg skal doble seg ca annenhver dag, så streken burde vært sterkere i dag enn den 8.

Legen tar sikkert blodprøve mandag.

Med pco kan man ha hcg i kroppen uten graviditet 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si...Men hcg skal doble seg ca annenhver dag, så streken burde vært sterkere i dag enn den 8.

Legen tar sikkert blodprøve mandag.

Med pco kan man ha hcg i kroppen uten graviditet 

Ja det er det jeg å mener. Så syns dette er veldig rart.. Dette er bare hodebry og vanskelig! 

Det visste jeg ikke! Da er kanskje dette ikke noe alikevell :/

Skrevet

Jeg har pcos og når jeg ble gravid hadde jeg skikkelig svake tester, gynekologen sa at jeg nok ikke var gravid siden pco kunne slå ut på graviditetstester, men la det ikke fra meg - ventet 4 dager og kjøpte en digitaltest som viste at jeg var gravid. Babyen er nå fire år :) Lykke til ❤️

Anonymkode: 13d0f...83c

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har pcos og når jeg ble gravid hadde jeg skikkelig svake tester, gynekologen sa at jeg nok ikke var gravid siden pco kunne slå ut på graviditetstester, men la det ikke fra meg - ventet 4 dager og kjøpte en digitaltest som viste at jeg var gravid. Babyen er nå fire år :) Lykke til ❤️

Anonymkode: 13d0f...83c

Så flott :) Håper det er sånn med meg å, men tror jeg er veldig uheldig denne gangen.. Har hatt veldig vondt i dag og symptomene som jeg hadde for noen dager siden er nesten ikke tilstede. Oppdaget når jeg var på do at jeg har begynt å blø litt.. Dette var nedtur og akkurat det jeg var redd for... 

• 2 uker senere...
Skrevet

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her.

Den blødningen jeg fikk gikk over etter ca 4 dager. Var bare litt blod på papiret når jeg tørket meg. Har vært innom legen igjen å tatt prøve. Negativ. Har tatt 2 til tester i helga og i dag. Enda like svak. Har klart å fikse sånn at jeg får kommet på ul i morgen for å se hva som er galt. Jeg skjønner ingenting.. Om man ikke er gravid så skal det jo ikke komme opp to streker på testene. Og jeg har tatt mange tester opp igjennom årene, og de har helt klart vært negativ! Noen som har opplevd det samme? Hva skjedde? 

Skrevet
1 minutt siden, Christina90 said:

Har tatt 2 til tester i helga og i dag. Enda like svak.

1 minutt siden, Christina90 said:

Om man ikke er gravid så skal det jo ikke komme opp to streker på testene.

Jeg vil tro du leser skyggestreker som positive tester.

Anonymkode: 5f6e8...119

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror også at du har skyggestreker. Post bilde så kan vi hjelpe deg å se :)

Anonymkode: fcb3d...a81

Skrevet

Vil ikke si at jeg tror de er så veldig positive, men at jeg skal få skyggestreker på alle testene jeg tar er litt rart. 

Var ikke så greit å ta bilde av den 😂 denne var tatt i dag. Ikke med morgen urin.. Har ikke opplevd dette før og blir veldig stressa. Har måtte slutte på medisinene mine. 

IMG_20190121_203948.jpg

Skrevet

Dette er ikke positiv.. :) harhar du tatt hcg blodprøve?

Skrevet
1 time siden, Christina90 skrev:

Vil ikke si at jeg tror de er så veldig positive, men at jeg skal få skyggestreker på alle testene jeg tar er litt rart. 

Var ikke så greit å ta bilde av den 😂 denne var tatt i dag. Ikke med morgen urin.. Har ikke opplevd dette før og blir veldig stressa. Har måtte slutte på medisinene mine. 

IMG_20190121_203948.jpg

Ser ganske godt strek nr 2. 

Anonymkode: 39eca...0ea

Skrevet
9 timer siden, Christina90 skrev:

IMG_20190121_203948.jpg

Jeg testet som en gal 3mnd etter mitt første svangerskap, fordi jeg hadde symptomer som tilsvarte de jeg hadde første gangen.  Fikk slike streker på 9 av 10 tester jeg tok.  Dro til legen, tok HCG prøve. Den var på 0.  Fortsatte allikevel å teste. Fikk de samme skyggestrekene.   ALLE tester kan gi skyggestrek.  Som regel etter frist, men også svake innen frist.   Dette ser ut som en Lloyds Pharmacy test?  De fikk jeg masse skygger på.    Og før noen slenger ut «kjemisk graviditet» her, så viste det seg i ettertid at jeg ikke engang hadde eggløsning.  (Hadde ikke fått tilbake mens heller) så kjemisk var det absolutt ikke.       Alle kvinner kan ha HCG inntil 5, uten å være gravide.  De mest sensitive testene har en nedre grense på 10, og det kan derfor logisk nok skape skygger til tross for at en ikke er gravid.

Anonymkode: e127a...1c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen håp om at noe av dette skal gå bra, men nå begynner ting bare å bli irriterende. Tok en ny test nå nettopp og den er sterkere enn i går!? Noe jeg syns er veldig rart. Kan se at det er farge på den og streken kom opp etter 2 min. Ja det er de testene. Begynner å lure på om de bare er noe dritt 😅 

Hadde time med UL i dag. Kunne ikke se noe bortsett fra fortykket slimhinne og en cyste på høyre eggstokk som var ca 3 cm. Fikk takk blodprøve også 🙂 

IMG_20190122_101157.jpg

Skrevet

Og denne testen tok jeg mandag 7.01. 

Hvis det også er en skyggestrek, så går jeg å krever penger tilbake! 😅 

IMG_20190122_100643.jpg

Skrevet

Testene dine er negative, det er skyggestreker. Man er ikke i tvil når man får en positiv test. Og hadde du vært gravid så ville strekene ha blitt sterkere, da hcg dobles annenhver dag.

Man ville også sett fosteranlegg i livmoren hvis du skulle ha blitt gravid for 1-2 mnd siden. 

Blodprøver er 100% sikker. 

Anonymkode: 1645c...92c

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testene dine er negative, det er skyggestreker. Man er ikke i tvil når man får en positiv test. Og hadde du vært gravid så ville strekene ha blitt sterkere, da hcg dobles annenhver dag.

Man ville også sett fosteranlegg i livmoren hvis du skulle ha blitt gravid for 1-2 mnd siden. 

Blodprøver er 100% sikker. 

Anonymkode: 1645c...92c

Ja men det er greit 🙂 Skal faktisk ta de med meg tilbake til apoteket å klage. For dette er ikke greit. 

Da venter jeg på svar fra blodprøven. 

Skrevet

Hvilke tester er Det? Tror ikke strekene skal være så langt fra hverandre heller. Eller det en slik med to vinduer?

Skrevet

Man skal heller aldri demontere testene. 

Anonymkode: e127a...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...