AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Jeg traff nettopp en venn som tidligere har fortalt meg at ekteskapet er så som så. Gnisten er borte, de er mer venner enn kjærester, gla i hverandre men han er usikker på om han elsker, sex og nærhet borte. I går sier han da til meg, da jeg spør hvordan det går nå (to uker etter han sa alt dette) at "joda, jeg har det i grunnen helt topp hjemme!". What? Hvordan kan noen mennesker sitte slik og lyve om hvordan det er? Er det et forsøk på å overbevise seg selv? Snakke høyt om at ting er bra og dermed tror man på det selv? Noen her som går rundt og prøver overbevise seg selv om at et forhold som er "livløst" egentlig er bra? jeg forstår bare ikke slikt.... Anonymkode: bd02a...2ea
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Nei, aldri.. Men noen er mer opptatt av fasade enn andre.. Anonymkode: f112c...19a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Han fikk vel omsider pult, da.... Anonymkode: 4815f...3fe 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #4 Skrevet 10. januar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han fikk vel omsider pult, da.... Anonymkode: 4815f...3fe Det tenkte jeg og....! Ts Anonymkode: bd02a...2ea 2
Gjest Linn35 Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 Kan være noe løsnet litt siden sist. Enten at han fikk sex omsider, som nevnt, fikk snakket ut om noe...eller så trenger det overhode ikke være noen av de delene. Det kan være han syns det var vondt å faktisk ha tapt ansikt og innrømt at ting ikke var bra...så prøver han nå å dekke over det igjen. Typisk menn å ikke ønske tape ansikt eller miste sin stolthet...
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #6 Skrevet 10. januar 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tenkte jeg og....! Ts Anonymkode: bd02a...2ea På den annen side er det lite sannsynlig når jeg tenker meg om. Virker så veldig vennskapelig og dødt mellom dem. Merkelig å snu slik. Mulig du Linn35, har et poeng. Flaut å innrømme nederlag kanskje. Tror også generelt at mange vil holde en fasade.. Ts Anonymkode: bd02a...2ea
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #7 Skrevet 11. januar 2019 Det er jo ikke nødvendigvis løgn. Et forhold går i bølgedaler opp og ned. Elsker man noen så kan ting være jævlig en periode men man er som nyforelsket og superlykkelig når man har en god periode igjen Anonymkode: 02d20...246 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #8 Skrevet 11. januar 2019 Tenker at man aldri bør legge ut til alle og enhver om sitt forhold uansett. Probøemer i forholdet hører til forholdet og ikke andres ører. I første omgang ville jeg aldri gitt uttrykk for å være misfornøyd. Så da hender det vel at jeg later som om alt er bra da. Anonymkode: 85b51...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #9 Skrevet 11. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke nødvendigvis løgn. Et forhold går i bølgedaler opp og ned. Elsker man noen så kan ting være jævlig en periode men man er som nyforelsket og superlykkelig når man har en god periode igjen Anonymkode: 02d20...246 Dette Anonymkode: 69b61...e8f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #10 Skrevet 11. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke nødvendigvis løgn. Et forhold går i bølgedaler opp og ned. Elsker man noen så kan ting være jævlig en periode men man er som nyforelsket og superlykkelig når man har en god periode igjen Anonymkode: 02d20...246 Dette som er problemet, forhold er jo også ganske 50/50. Hvor lenge det varer vet man ikke. Så det blir å stå i det om man føler for det. Selv skal jeg aldri inn i samboerskap igjen i den "Moderne" verden vi lever i her i norge. Men jaget, fasaden, falskhet og prestasjonshelvete. Kjæreste som man møter av og til: ja. Men det holder. Forhold krever for mye mentalt til at det er verdt det, lever bare en gang. Orker ikke bruke tid på det mer enn jeg må. Se rundt dere, så mange med falsk fasade i forhold som fronter at forhold er BEST. Anonymkode: 391d3...05a
Lita_go Skrevet 11. januar 2019 #11 Skrevet 11. januar 2019 For min del handler det litt om hvor fokuset er og ulike påvirkninger som virker inn på hvordan man har det sammen. Noen ganger føler jeg for å lette på trykket når vi er nede i en dal, men så kan vi like fort være ute av den dalen. Det handler jo ikke om fasade eller at man har ett dårlig forhold, men hvordan man velger å ta utfordringene som kommer. Alle har noe i forholdet sitt, å det krever mye jobb å leve med hverandre om man ønsker dette. Jeg syns det er fint å kunne snakke med venninner for å få støtte eller ett objektivt syn på situasjonen, da det hender at jeg er den urimelige når vi ikke har det bra i parforholdet 1
Ella Ellefantella Skrevet 11. januar 2019 #12 Skrevet 11. januar 2019 (endret) Jeg har helt klart overbevist meg selv om det, ja! Tenkt at jeg ikke var riktig klok som ikke var fornøyd med den mannen. Men til slutt, så sier kroppen i fra, selv om man VIL noe annet. Det er bare en viss tid man kan lure seg selv. Mange lever i dårlige forhold hele livet av frykt for det ukjente, at de ikke tør å være alene. Og da må de jo oppmuntre seg selv litt. Tipper fyren glemte at han åpnet seg opp for deg noen uker tidligere, og ga deg den offisielle versjonen, da. Endret 11. januar 2019 av Ella Ellefantella
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #13 Skrevet 11. januar 2019 Jeg overbeviste både meg selv og andre om det ja. Men som Ella sier så sier kroppen stopp. Jeg skjønte ikke det før etter brudd at den haddd forsøkt å si stopp lenge! Men like etter bruddet normaliserte kroppen seg og jeg sluttet med flere medisiner. Sprøtt men sant. Har lenge lurt på hvorfor jeg prøvde å overbevise men vet ikke selv. Nå er jeg iallefall veldig klar over egne grenser og hva som er viktig for meg👍 Gidder ikke bli behandlet som dritt igjen!! Anonymkode: 51240...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå