Zaga Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Jeg er så sosialt klønete. Vet ikke hva jeg skal si, hvordan jeg skal oppføre meg. Redd jeg gjør noe dumt og teit. Får ikke helt til å holde en samtale gående og blir bare stille fordi klarer ikke å ordlegge meg siden det er kaos i hodet av tanker som svirrer rundt. Jeg får heller ikke sagt noe siden når det da passer å si noe så har ikke hodet fått det med seg og da snakker de andre heller siden jeg henger fem sekunder etter de andre. I tillegg sliter jeg sånn med konsentrasjonen og hukommelsen og jeg klarer ikke å konsentrere meg over hva andre sier og glemmer det rett etterpå og jeg skammer meg sånn. Jeg vil jo få det til men jeg får det jo ikke til uansett hvor mye jeg prøver og jeg føler meg bare som en klossete idiot som stammer og stotrer frem noen ord. Også blir jeg så flau at jeg bare har lyst til å gå gjennom jorda og å forsvinne bort fra alt. Sliter jo så med å ha venner siden jeg er så dum og bare ødelegger alt og da blir jeg så skuffa og lei meg og såret over meg selv siden jeg ikke får til. Jeg vil jo. Uff. Nei dette livet er sannelig ikke noe lett og alt er så avansert og uforutsigbart. Dette ble mye rart skrevet dette også.
Gjest SVK Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Får du noe hjelp fra det offentlige angående det sosiale?
Coffee1234 Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Sosial angst. Veldig vanlig. Men du er ikke dum. Høres ut som du sliter med dårlig selvbilde og mye skam. Mdn du er en bra person. Du er bra nok. Mange verdsetter de som ikke sier så mye, og blir svette i øra av de som skravler i en fei. Gjør ingenting å ikke alltid si noe, og når du får det bedre med deg selv og finner deg noen du liker å omgås, vil dette gå seg mer til av seg selv. Enkelte er introverte også, lytter mer enn de prater. Ikke noe dumt i det. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #4 Skrevet 11. januar 2019 Prøv å gå til terapi. Trenger ikke være dyptgående psykoanalyse hos psykolog, kan være en gestaltterapeut eller coach eller noe, kjemien er viktig. Da kan du få noen verktøy og noen øvelser, hjelp til å endre tankesettet ditt. Du er ikke dum, bare sjenert/dårlig selvtillit i sosiale situasjoner. Og det kan trenes! Anonymkode: 480f9...7f4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #5 Skrevet 11. januar 2019 Hva med å øve deg hjemme foran speilet, på samtaleemner, historier eller spørsmål du kan stille? Jeg pleier å øve meg slik når jeg er nervøs om jeg skal holde innlegg eller bidra i ett kurs på jobben feks, da er jeg livredd for å få jernteppe. Høres nesten ut som om su får litt jernteppe i sosiale settinger. Men det å øve seg alene eller sammen med en du stoler på, på forhånd er ett suprert triks😊 Hjelper meg masse Anonymkode: 86e48...bea
Zaga Skrevet 11. januar 2019 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2019 Takk. Ja går til legen og psykolog og medisiner. Psykiatrisk sykepleier i kommunen også. Og støttekontakt. Er ufør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå