Gjest indiangranny Skrevet 23. august 2002 #1 Del Skrevet 23. august 2002 Hei Nå har jeg meldt meg som frivillig i Røde Kors for å hjelpe de som trenger en håndstekning,om det er flyktninger eller eldre gjør meg ingen ting.Hovedsaken er at de som trenger hjelp får det. hilsen indianlady :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 23. august 2002 #2 Del Skrevet 23. august 2002 Så flott! :D Velkommen i "familien", Indianlady! Klem fra SuperNova Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. august 2002 #3 Del Skrevet 23. august 2002 Heisan Indianlady, så fint. Har vært frivillig der i 2 år, og det er kjempegivende. Kan ikke du sende meg en pm til meg for å si hvor du er???? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 23. august 2002 #4 Del Skrevet 23. august 2002 Super Nova og Care :D Neier pent og smiler takker for velkomsten i familen.Jeg er veldig nysgerrig på dette og jeg tror jeg har noe å gi da jeg er litt kjent med en annen kultur enn min egen. Jeg håper at jeg vil bli vell motatta kunne godt tyenke meg å hjelpe de fremmed kulturelle med lekser også når skolen er i gang igjen. hilsen indianlady :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. august 2002 #5 Del Skrevet 23. august 2002 Hei Indianlady, leksehjelpen ja. Der trenger de noe som kan en del realfag. Det er veldig populært med leksehjelp. Jeg vet også at de har veldig stor pågang av frivillige. Lykke til- ser frem til å høre hvor du havner til slutt. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 23. august 2002 #6 Del Skrevet 23. august 2002 Sitat Hei Nå har jeg meldt meg som frivillig i Røde Kors for å hjelpe de som trenger en håndstekning,om det er flyktninger eller eldre gjør meg ingen ting.Hovedsaken er at de som trenger hjelp får det. hilsen indianlady :D Så kjempeflott IndianLady Jeg har tenkt på det samme, men jeg bor veldig uheldig til,og dårlig med bussforbindelser til sentrum. Har det ikke vært for det, har nok jeg gjort det samme! Klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 23. august 2002 #7 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg tror de fortsatt trenger masse folk på leksehjelpen... En ting jeg tenkte på med deg, Indianlady, var at du kanskje hadde egna deg perfekt til Flyktningeguiden...? Bare en tanke.... Men alt dette får du jo høre mer om på informasjonsmøtet. Det er det som er så bra med Røde Kors - det er så mange forskjellige oppgaver der. Ha en glimrende helg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 23. august 2002 #8 Del Skrevet 23. august 2002 Hei Maeve ,Super Nova og care :D Jeg sitter faktsik her og sprudler for tiden ikke er jeg gravid heller forstår ikke hvorfor :D til Maeve likete avtaren din den gav meg en "blåveis" selv om tiden ikke er inne for det.Du er et hardt slåående kvinnfolk forstår jeg Til super nova vil jeg si jeg kunne godt tenke meg flyktnige greiene og jeg synes Mattematikke er gøy hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 23. august 2002 #9 Del Skrevet 23. august 2002 Bra initiativ !!!!! Jeg beundrer deg for å gjøre slikt... Virkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 23. august 2002 #10 Del Skrevet 23. august 2002 Gratulerer Indian Lady og alle dere andre som jobber som frivillig. Jeg bruker mye av tiden min til frivillig arbeid og synes det er utrolig fint å kunne gi litt. Man får faktisk mye mer igjen! Selv om det ikke var meningen. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 26. august 2002 #11 Del Skrevet 26. august 2002 Jeg er ikke med i Røde Kors, men jeg er blodgiver da...det er liksom mitt lille bidrag til en bedre verden Jeg er bare en stakkars fattig student, så det eneste jeg har å gi av, er meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Megan* Skrevet 27. august 2002 #12 Del Skrevet 27. august 2002 men hva går det ut på det å være frivillig medlem osv? Hva gjør man, hvor kan man bli med osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 27. august 2002 #13 Del Skrevet 27. august 2002 Ikke dumt spørsmål i det hele tatt. Å være frivillig betyr at du jobber gratis for en eller annen organisasjon. Det kan være en frivillighetssentral, Lions, Røde Kors etc. Søk på nettet - det er stort behov. Siden jeg jobber for Røde Kors, tar jeg utgangspunkt i det, men det finnes mange andre bra organisasjoner. Jeg kan beskrive hvordan det er i Oslo, siden det er her jeg er med, men Røde Kors finnes over hele landet, så det er bare å slenge seg med. Det er vanlig at man møter på et informasjonsmøte for frivillige første gang. Her får man generell info om organisasjonen og om hva slags aktiviteter man kan være med på. I Oslo er det for eksempel leksehjelp, flyktningeguide, besøkstjeneste, barn og unges kontakttelefon, hjelpekorpset...og masse mer. På info-møtet kan man komme med alle de spørsmålene man har. Det er mye opp til deg selv hvor mye du har lyst til å jobbe. Jeg for min del jobber en time i uka (i besøkstjenesten). I Røde Kors er det for øvrig sånn at man ikke trenger være medlem for å jobbe som frivillig, hvis man av en eller annen grunn ikke skulle ønske det. Man får ikke noe igjen i form av penger, men du verden så mye man lærer av det. Jeg har fått et rikere liv etter at jeg begynte som frivillig. Jeg mener, en time i uka er jo nesten ingen ting. Det er to Hotel Cæsar-episoder Og du får masse igjen for det! Neste informasjonsmøte for nyskjerrige i Oslo er 10. september. Jeg vet ikke hvordan det er ellers i landet, men ta kontakt med lokalforeninga, så gir de info. Eller ta kontakt med andre foreninger (det er ikke meningen å si at Røde Kors er bedre enn andre organisasjoner, for det er det sikkert ikke, men det er som sagt det jeg har erfaring med selv.) Til slutt legger jeg ved en lenke til Røde Kors. Her kan du lese mer om det å være frivillig. http://www.redcross.no/Article.asp?Article...ame=inter_norge Jeg blir litt ivrig, jeg, men dette er noe jeg virkelig brenner for!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. august 2002 #14 Del Skrevet 28. august 2002 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...kors+frivillige Her er litt mer info om røde kors og hvordan de arbeider og info i forhold til forskjellie aktiviteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå