AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Kan man gå ned i vekt samtidig som man driver med styrketrening? Jeg er minst 25kg overvektig og holdbar på å jobbe meg ned i vekt. Jeg lurer på om det har noen hensikt å trene med vekter samtidig som jeg skal ned i vekt eller om det lønner seg å gå ned en del med kardio først, før jeg går over til vekter? Anonymkode: 59591...d65
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Du går ned i vekt når du er kaloriunderskudd over tid. Både utholdenhets- og styrketrening er bra (for helsa, generelt, ikke for vektnedgangen, bortsett fra netto forbrente kalorier som selvfølgelig bidrar til vektnedgangen). Anonymkode: 5d295...c87
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Ja, det kan du, det du må gjøre er å gi kroppen din mulighet til å bruke sitt eget fett som drivstoff. Det gjør du ved å redusere mest mulig på karbohydrattinntak. "Lavkarbo" , helst ketose. Spiser du så tilstrekkelig protein (1-1,5g protein pr kilo ønsket kroppsvekt, eller bare spis proteinrik mat til du er mett) så kan du trene styrke som du vil. Men vær oppmerksom på at store menger kardio vil gjøre deg sulten. Anonymkode: e3108...5f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå