Gå til innhold

Pyton å dra på jobb for tiden som leder. Trenger erfaringer og innspill.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leder et mindre kontor bestående av kun kvinner. Og er selv kvinne. Lederjobben min er kombinert av en delt stilling. Jeg er altså både medarbeider og leder. 

Den siste tiden er preget av mye gjennomtrekk av medarbeidere og høyt arbeidspress. Også endel sykefravær som skyldes arbeidspress.

Jeg har gjennom flere kolleger fått tilbakemeldinger om at stemningen er noe merkelig til tider, noe jeg selv også observerer. Gjelder to kolleger som jeg mistenker prater mye dritt om arbeidsplassen og meg som leder.

Jeg har prøvd å pratet med en av de det gjelder, og har planer om å prate med den andre parten etter hvert.

Kjenner jeg blir helt målløs over hvordan hun prater til meg. Det er en ovenfra og ned-holdning uten like der hun sitter å forteller meg på en krass måte hvordan en leder skal være, samtidig som hun himler med øynene.  Prøver å være lydhør og lytte, men føler ikke kritikken er konstruktiv men ufin. Noe av kritikken tar jeg med meg videre, for jeg er tross alt en relativt ung leder med mindre erfaring. Men jeg kjenner på dette som så ubehagelig at jeg kvier meg til å gå på jobb. 

Hun har tydeligvis ikke tillit til meg som leder. 

Jeg får god støtte fra leder over meg. Men kjenner jeg trenger å skrive av meg likevel. Jeg er noe restriktiv på å dele med mannen og nærmeste venniner. 

Hvordan skal jeg gripe dette fatt videre? Er det feil å spørre mine medarbeidere (de to det gjelder) direkte om det snakkes og slarves mye? Må komme til bunns i dette føler jeg, da jeg og flere føler dette ødelegger arbeidsmiljøet. 

Anonymkode: 3ff65...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si henne opp? 

Anonymkode: c169d...023

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke si henne opp? 

Anonymkode: c169d...023

Sorry Melbu har misforstått rollen som leder, man kan ikke bare si opp folk som det passer en selv.

Sånne som hun du beskriver TS er klageren som tror de er uunnværlige. De skal fortelle deg hva og hvordan du skal gjøre ting, men har ingen formening om hva og hvordan de selv skal gjøre ting. 

Du kan ta opp at hun bidrar til dårlig arbeidsmiljø og har fått klager på seg og nå får en muntlig advarsel. Men ikke kom med masse tomme trusler. Sånne som henne kan da fort langtidssykemeldt seg pga såkalt trakassering. 

Anonymkode: 6ab49...e8e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...