AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Har ei pen venninne, om alle liker veldig godt. Har aldri oppført seg bitchy eller noe slik, men vi snakket om kjørlighet. Nå er det en som harnprøvd seg på meg på samme festen som kjæresten hans var. Han har invitert meg ut. Jeg nevnte bare at jeg syntes det var litt rart. Nok om det, tema ble utroskap. Hun sa "det er ikke ditt problem" dersom noen er interessert i deg og ikke du i dem. Det er heller ikke mitt problem om en mann er utro med meg. Jeg spurte henne, om en mann hadde vært gift, hadde du fremdeles prøvd deg på han? Hun: "ja". Men hun ville ikke blitt sammen med han. Hun sa at det ikke er hennes problem, dersom en mann er utro med henne. Eller om han velger henne foran en annen. Hun virker også til å gå lett videre. Hun har ikke problemer med menn, hun er singel også, virker ikke som hun vil ha noe fast. Hun ble interessert i en, en gang. Han var bare interessert i å flørte rundt, men det var som glemt med en gang. så hva er det med meg? Jeg tar det som invitasjon til date/utroskap dersom en opptatt mann spør meg ut. Og så synes jeg det er veldig umoralsk å møte, eller legge seg etter noen som er opptatt. Kanskje jeg sliter med depresjon nettopp fordi jeg ikke er egoistisk nok? Anonymkode: f68ed...fd7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Skjønner deg veldig godt. Jeg er selv veldig i mot sånt, og knytter meg lett tett til folk. Og mener absolutt at man, om man har noe sol helst moral, sier fra til kjæresten til den det gjelder om noen som er i forhold prøver seg på noe. Jeg blir deppa av å se hvor kalde og overflatiske og falske mennesker er rundt meg. Anonymkode: b28e9...9b4 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Ikke alle har helt utviklet evnen til empati i ung alder. Vent til hun får familie og barn og mannen bedrar henne. Da skifter hun nok kjapt mening. Noen må oppleve ting på kroppen selv for å sette seg inn i andres situasjon og hun høres ut som en slik en. Anonymkode: 29500...0cc 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #4 Skrevet 10. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle har helt utviklet evnen til empati i ung alder. Vent til hun får familie og barn og mannen bedrar henne. Da skifter hun nok kjapt mening. Noen må oppleve ting på kroppen selv for å sette seg inn i andres situasjon og hun høres ut som en slik en. Anonymkode: 29500...0cc Hun er veldig voksen for alderen, det er vanskelig å føle at hun er yngre enn meg. hun driver ikke og legger seg etter menn altså, men hun har bare den holdningen at det ikke er hennes problem dersom....... Anonymkode: f68ed...fd7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: hun driver ikke og legger seg etter menn altså, men hun har bare den holdningen at det ikke er hennes problem dersom....... Anonymkode: f68ed...fd7 Det er helt riktig, for det er alltid, ALLTID den som er i et forhold som velger å være utro. Om så en kvinne kaster seg etter eller over en gift mann er det hans avgjørelse og ansvar om han velger å gjøre noe med henne. En kan selvfølgelig si at det er fryktelig dårlig gjort å legge seg etter noen som er opptatt, men med mindre man har en pistol rettet mot hodet så har den som er i et forhold alltid et valg. Hvis noen kaster seg over noen og det er uønsket så sier man fra, og evt. anmelder de for trakkasering eller kroppskrenkelser hvis det er så ille. Anonymkode: 44a45...78f 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #6 Skrevet 10. januar 2019 Det vanligste er nok å kjenne seg "medskyldig" dersom man blir med på, eller oppfordrer til utroskap. Jeg tenker at skylden forholdsmessig ligger ene og alene på den som har en partner å være utro mot, men jeg ville på ingen måte kalle det moralsk forsvarlig å bevisst ligge med en jeg visste hadde kjæreste. Anonymkode: 9d9da...c2c 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #7 Skrevet 10. januar 2019 Jeg kan faktisk nevne at jeg kjenner ei dame i 40-årene med samme meninger. Hun mener at alt er andre sine problemer og at en ikke skal gidde å tenke på andres følelser. Hun driver heller ikke med opptatte menn, hun har samboer og barn. Hun sier at hun aldri har hatt kjørlighetssorg og skjlnner ikkehvordan folk får det... hun mener at de velger det selv, mens det egetnlig er så enkelt å gå videre. Anonymkode: f68ed...fd7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #8 Skrevet 11. januar 2019 Jeg klarer ikke folk som ikke eier respekt for andres forhold. Jeg syns ikke det er greit og der går min grense Anonymkode: 0ddb6...906 2
Duff Skrevet 12. januar 2019 #9 Skrevet 12. januar 2019 På 10.1.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev: Hun er veldig voksen for alderen, det er vanskelig å føle at hun er yngre enn meg. hun driver ikke og legger seg etter menn altså, men hun har bare den holdningen at det ikke er hennes problem dersom....... Anonymkode: f68ed...fd7 Det er hva jeg forbinder med egoister. Meg, meg og meg, jeg har ingen skyld bare jeg får det som jeg vil. 1
Gjest O.G. Skrevet 12. januar 2019 #10 Skrevet 12. januar 2019 Vel, hun har jo rett i det at man ikke kan ta ansvar for andre folks moral.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #11 Skrevet 12. januar 2019 Hun høres utrolig egoistisk, selvsentrert og lite empatisk ut. Anonymkode: aeefe...d7b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #12 Skrevet 12. januar 2019 Det er store forskjeller i hvordan man ser på dette har jeg skjønt. Jeg føler at jeg som medmenneske har et visst ansvar for folk rundt meg, selv om jeg ikke har noe med dem å gjøre. Anonymkode: dca7f...05d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #13 Skrevet 12. januar 2019 Jeg legger meg ikke bevisst etter folk i forhold. Det gidder jeg ikke. Men om jeg nå skulle havne i seng med en som er gift, når det kommer til fordeling av skyld, så er det kun personen i forholdet som holder skylden for utroskapet. Anonymkode: e6fe9...756
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå